Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 09:56
Hey,

Ik heb vanuit Amerika een 5.1 setje meegenomen voor mijn pc.
Het gaat om de Logitech x530.
Nu hebben ze in Amerika natuurlijk een andere aansluiting dus heb ik gewoon een verloop stekkertje gekocht om het in het stopcontact te steken.

Maar toen ik mijn stekker erin deed hoorde ik mijn subwoofer eerst een paar seconden zoemen en daarna gaf die een van puf.
Ik had enkel mijn subwoofer aangesloten mijn boxen zaten er dus nog niet in.
Maar ik krijg nu dus geen geluid uit mijn boxen, ook gaat het lampje niet aan dat het geluid aan staat.

Dus ik denk dat ik mijn subwoofer heb opgeblazen, ik denk zelf dat dit komt door het verschil qua voltages.

Heeft iemand soms ervaring met speakers meenemen uit Amerika?
- kunnen ze de hogere voltage wel aan?
- als de subwoofer kapot is, maar de speakers nog heel, is een nieuwe subwoofer halen een oplossing? of gaan de speakers daarna ook kapot door de hogere votlage?

en naar de winkel terug gaan is niet mogelijk aangezien ik niet naar Amerika ga voor een stel speakers :P

Mocht iemand hier meer van weten hoor ik dat graag

Donny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan niet stomweg een apparaat wat bedoeld is voor 110v aansluiten op een 230v stopcontact nee :F .

Je kan wel een andere subwoofer halen ja, het voltage wat naar de speakers gaat is gewoon hetzelfde op de 230v variant.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2011 15:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar het inputvoltage van dat apparaat. Als je 230V op een 110/115V apparaat zet, dan fikt het in de regel door. Veel apparaten hebben een inputvoltage dat ergens tussen de 100 en 240V ligt, als dat het geval is kun je het veilig aansluiten op ons stroomnet, als het enkel 110V is, kun je er vanuit gaan dat je het ding gewoon gesloopt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

DonnyR schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:11:
Maar toen ik mijn stekker erin deed hoorde ik mijn subwoofer eerst een paar seconden zoemen en daarna gaf die een van puf.
Dat klinkt inderdaad als een voeding die onderuit gaat doordat er 230 Volt op wordt gezet. En aangezien de versterker van de satellieten ook in de (sub)woofer zaten heb je dan een set waar je niet veel meer aan hebt. De speakers krijgen alleen vermogen vanaf de subwoofer, dat is wat anders dan het voltage uit het stopcontact. Dan wordt het dus een nieuwe versterker of X-530 sub-unit scoren. En als het echt kapot is gewoon Logitech eens bellen, die zijn toch redelijk coulant als ik het zo hoor :)

Overigens heeft de X-530 niets met Dolby te maken. Dat het een 5.1 set is leuk, maar aangezien er geen decoders aan boord zijn blijft het een gewone 5.1 set.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 23-07-2011 15:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Zit er geen zekering in? Zelfs in mijn crappy 5.1 setje zit een zekering ingebouwd.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
staat idd 110v op de sub, maarja terug naar de winkel kon toch niet, dus niet proberen was ook zonden van me geld.
Kan ik een random subwoofer met 5.1 aansluiting kopen? of moet het specifiek dezelfde zijn die ik bij dit setje had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Ik zou op zoek gaan naar een losse X-530 unit. Die dingen zijn namelijk op elkaar afgestemd qua crossover. Verder ken ik niet heel veel subwoofers die aansluitingen hebben voor speakers. Althans, in de normale audio zie je het niet vaak bij PC-setjes wel vaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
Oke bedankt voor de reacties, dan ga ik opzoek naar een losse subwoofer van het logitech x530 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn gewoon standaard tulp aansluitingen, maar ik ben het er wel mee eens dat je beter kan kijken naar een nieuwe sub.. Omdat de frontspeaker met alle controls een (zoals FeaR al aangeeft) aparte aansluiting gebruikt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
D4NG3R schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:17:
Zijn gewoon standaard tulp aansluitingen, maar ik ben het er wel mee eens dat je beter kan kijken naar een nieuwe sub.. Omdat de frontspeaker met alle controls een (zoals FeaR al aangeeft) aparte aansluiting gebruikt.
Oke
Ik hoop dat zon losse sub een beetje te vinden valt en niet te prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De hele set kost nieuw 60 euro, ik zou er niet teveel moeite in stoppen. Wellicht kun je m tweedehands vinden, maar zoek dan gewoon een complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een X-540 te koop, 220V ;) Mag je voor weinig hebben want ik gebruik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
Aghanim schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:44:
Ik heb een X-540 te koop, 220V ;) Mag je voor weinig hebben want ik gebruik hem niet meer.
Nee bedankt, koop liever een losse sub

edit:

weet iemand soms waar ik de subwoofer los kan kopen?
heb al even zitten zoeken naar losse subwoofers, maar dan krijg ik enkel setjes met speakers

[ Voor 24% gewijzigd door DonnyR op 23-07-2011 23:37 ]

Pagina: 1