Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CompaQ Presario CQ60 wazige problemen

Pagina: 1
Acties:

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Specificaties:
Model CQ60
Proc: T1600 1.6Ghz
Ram: 3GB DDR2 667Mhz kingston
HDD: 160GB HDD
Type: Western Digital WD1600BEVT-60ZCT1
Graka: Intel Chipset express serie 4

Probleem:
Het gaat om de laptop van een kameraad, die hij bij mij bracht met probleem dat hij wit beeld gaf en niks deed.
Hij ging ook alleen maar uit door de accu eruit te halen, en niet door de aan/uitknop in te houden.
Vervolgens startte hij wel gewoon, en heb ook even een checkdisk gedraaid, daar werden een paar dingen hersteld want hij gaf aan dat het bestandssysteem beschadigingen had en hersteld is.

Gisteravond belde hij mij dat de laptop niet meer opstartte, en elke keer maar weer in repair mode kwam.
Ik heb checkdisk weer uitgevoerd, en er kwamen een heel lange rit van index in $90 toegevoegd e.d.
Daarna werkte hij wel weer.
Alles lijkt erop dat het een hardware matig probleem is dus.

Want ook reageert hij soms niet vlot in bijvoorbeeld Internet Explorer en ook in andere programma's.
In taakbeheer is geheugengebruik wel slechts rond de 1GB en processor van 1 tot 10%, dus is er wat anders wat t soms tegenhoud.

Memtest heeft vannacht gedraaid en geen errors gezien, en heeft dus +- 12 uur gedraaid.

Er is wel wat anders opgevallen, temperatuur van de hardeschijf zit rond de 60 graden, dat is veel te veel van het goede geloof ik..
Max temp is 66 graden geweest.
Ik heb even een screenshot van de healthstatus toe gevoegd.
Ik vermoed zelf dat de hardeschijf de veroorzaker is van het probleem gezien de hoge temperaturen.
Ik heb helaas geen log kunnen maken van CHKDSK..

Hopelijk weet iemand wat voor effect het zou kunnen hebben die temperaturen, en of het een bekender probleem is?

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/smwq5k.png Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/10h924n.png

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad
Nobody?
Ikzelf zit er aan te denken om de hdd iig te vervangen, want temps van rond de 60 is toch al te hoog, en schadelijk.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:47:
Nobody?
Ikzelf zit er aan te denken om de hdd iig te vervangen, want temps van rond de 60 is toch al te hoog, en schadelijk.
Heb je niet een extra harde schijf liggen om gewoon eens te proberen in de notebook. Dan kun je zien of dat inderdaad het probleem is. Eigenlijk als HD Tune het zo aangeeft zal dat waarschijnlijk wel het probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 16:04 ]

• Quad
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Heb je niet een extra harde schijf liggen om gewoon eens te proberen in de notebook. Dan kun je zien of dat inderdaad het probleem is. Eigenlijk als HD Tune het zo aangeeft zal dat waarschijnlijk wel het probleem zijn.
Op dit moment niet, want de hdd die ik heb zit momenteel in een klant haar systeem vanwege rma hdd.
De enige moment waarop het kan is dat, als die schijf terug is, ik het systeem erop over zet, en mijn kameraad het een week of 2 op laat werken.
Maar dan ben je weer twee weken verder, en de zekerheid met een nieuwe hdd is wel dat hij zeker wat koeler is.

PS: HDD temps zijn getest met meerdere programma's en ook in een normale behuizing. Alhoewel de temps daar iets minder warm werden, rond de 55 graden max, maar dat is nog te hoog, zeker als het gewoon open ligt.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

gooi er is nieuwe verse windows op. kijken of die nog steeds dezelfde problemen geeft....

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Quad
Zal de temps niet doen dalen.
Windows is vrij recent, 3 weken geleden nog geinstalleerd omdat er eerst Vista nog op stond.
Dus dat zal het probleem denk ook niet zijn.
Ik ga iig adviseren om de hdd te vervangen, want nogmaals, is niet mijn laptop en geld.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1