IP adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.160 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416216

Topicstarter
x

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 416216 op 23-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 13:29
Hallo,

Waarom moet een hacker jouw hebben? Heb je hier enig bewijs van?
Wat dacht je ervan je laptop beter te beveiligen? Of nog beter; Iemand met computerkennis er naar laten kijken?

Tele2 gaat je uiteraard niet helpen, het probleem ligt namelijk aan jouw kant.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 11:06
In welke zin van een hacker?(is het niet gewoon een virus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:07
Hacker? Wat heeft dat met een IP adres te maken :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 22:00
Welkom op tweakers!
Je wilt je ip-adres wijzigen omdat je last hebt van een hacker? Het veranderen van je ip-adres gaat je dan niet heel veel verder helpen denk ik. Je kunt beter de oorzaak of de zwakheid uit je netwerk / laptop halen.

Daarom hebben we wel wat meer informatie nodig:
- Wat doet je concluderen dat je last hebt van een hacker? Wat merk je, wat gebeurt er?
- Heb je een goeie virusscanner draaien
- Heb je een firewall
- Heb je op dit moment een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Als Tele2 je niet kan helpen, dan is er geen andere oplossing om een ander ip adres te krijgen.
Misschien als je je modem een week loskoppelt, maar dan zit je wel een week zonder internet.

[ Voor 33% gewijzigd door Jimster op 23-07-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 416216 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:34:
Hallo,

Omdat ik last heb van een hacker wil ik graag mijn IPadres wijzigen.
Uitleg graag!
Ik weet dat er andere manieren zijn om dit te doen, maar heb totaal geen ICT kennis dus ik hoop dat iemand hier me daarmee kan helpen.
Als je ISP je niet kan helpen, is er geen andere oplossing. Zo simpel is het bij een extern IP adres.
Ik heb een Acer Aspire 5735Z met Windows Vista.
Niet relevant aan de vraag.

Hoezo word je "Gehacked"?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 416216 op 23-07-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54
Probeer je computer eens te scannen met wat online scanners, misschien dat die wat vinden. De kans is groot dat je gewoon een keylogger hebt, want een hacker gaat niet voor de lol een beetje wachtwoordjes veranderen, hij heeft wel wat beters te doen.

Trouwens, als je jouw ip wilt veranderen, kan je het beste gewoon je mac veranderen en wachten totdat je weer verbinding hebt. Je hebt dan waarschijnlijk ook een nieuw ip.

[ Voor 25% gewijzigd door marcop23 op 23-07-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 416216 op 23-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je laptop besmet is met een of ander tooltje, dan is dat tooltje ook prima in staat om te melden dat hij tegenwoordig een ander ip-adres heeft.

Maak een backup van je bestanden en installeer de laptop opnieuw.

Overigens, als de vermeende hacker nooit in de buurt van je laptop is geweest en je hebt een router, dan is het vrijwel onmogelijk dat hij je heeft gehackt, behalve als 'ie je naar een bepaalde website heeft gestuurd of je een mail met een foute bijlage heeft gestuurd die je hebt geopend.

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 23-07-2011 17:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 13:29
Anoniem: 416216 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:48:
Bedankt voor jullie reacties.

Wat maakt het uit wáárom een hacker mij wil hebben?! haha, daar heeft hij kennelijk zijn redenen voor, kan hier ook niet teveel over zeggen wegens rechtzaken etc. Ik kan niet "bewijzen" dat ik gehacked word nee, er veranderen foto's op m'n laptop/profielen, wachtwoorden worden veranderd en de beste man heeft informatie die alleen op mijn laptop staat (zakelijke administratie etc) en ik weet dat hij mijn IPadres heeft, en ik las dat je het IPadres nodig hebt van de pc die je wilt hacken.

Ben idd bezig hem beter te beveiligen, en Tele2 hoeft mij ook niet te helpen, ik wil gewoon een nieuw IPadres en er zijn providers die dat wél doen, dus niet zo'n rare vraag.

Op dit moment heb ik McAfee, maar heb bij tele2 een ander pakket aangevraagd. Op dit moment heb ik een router van Tele2.
Haha _/-\o_

Gewoon een goede virusscanner en je bent overal vanaf, zoniet nogmaals - zoek iemand die verstand van zaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04 12:50
Ben idd bezig hem beter te beveiligen, en Tele2 hoeft mij ook niet te helpen, ik wil gewoon een nieuw IPadres en er zijn providers die dat wél doen, dus niet zo'n rare vraag.
Je zegt dus hier zelf dat providers het doen.. Maar in jouw geval heeft Tele2 dat geweigerd blijkbaar. Voor zover ik weet hanteert Tele2 dynamische IP adressen dus uiteindelijk krijg je vanzelf een ander IP. Je kan aan de ontvangende kant niets doen om je IP te veranderen tenzij je bijvoorbeeld Tele2 overtuigt om je IP te veranderen (desnoods naar een statisch IP als je daardoor een ander random IP krijtg toegewezen).

Daarnaast sluit ik me aan bij CodeCaster. Als je PC al geinfecteerd is zal simpelweg een IP verandering weinig soelaas bieden. Installeer een firewall, gooi alles dicht en dan verschijnen vanzelf de pop-ups 'Programma X wil toegang tot het internet - toelaten: ja / nee'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

en ik las dat je het IPadres nodig hebt van de pc die je wilt hacken.
Je bent veel meer als het IP adres nodig.. Vrijwel elk adres is openbaar te achterhalen..

Update/installeer je/een virusscanner en check of je firewall netjes aanstaat. Maak daarnaast gebruik van degelijke wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 13:00

eagle00789

Est. November 2005

Ter herinnering, een degelijk wachtwoord is minimaal 12 lang en bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en vreemde tekens. Een goed wachtwoord zou bijvoorbeel deze kunnen zijn: Gath3rin8.Tw3ak3r5.n31 (sechts een voorbeeld en dient niet als echt wachtwoord gebruikt te worden). Zoals je ziet is dit wachtwoord lang en maakt gebruik van alle bovenstaande regels. 22 lang, cijfers, kleine en groete letters en vreemde tekens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

duzzz, ga je naar een andere providert.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PipoDeClown schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:18:
[...]

duzzz, ga je naar een andere providert.
@TS: En behoud je dezelfde problemen, gezien deze niet relevant zijn aan je IP adres :') ..

Zie het IP adres als je huisnummer, in principe vrij toegankelijk en leesbaar voor iedereen die er langsloopt. (Bijv. websites die jij bezoekt) Echter kan iemand niet zomaar in je huis inbreken. (Virusscanner/Firewall)

En door overal goede sleutels (Wachtwoorden) te gebruiken, verklein je de kans op inbraak nog meer.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Bedankt voor jullie reacties.

Wat maakt het uit wáárom een hacker mij wil hebben?! haha, daar heeft hij kennelijk zijn redenen voor, kan hier ook niet teveel over zeggen wegens rechtzaken etc. Ik kan niet "bewijzen" dat ik gehacked word nee, er veranderen foto's op m'n laptop/profielen, wachtwoorden worden veranderd en de beste man heeft informatie die alleen op mijn laptop staat (zakelijke administratie etc) en ik weet dat hij mijn IPadres heeft, en ik las dat je het IPadres nodig hebt van de pc die je wil hacken.

Als iemand echt die informatie op je laptop/pc kan veranderen dan heb je iets op je pc of laptop staan. Als je achter NAT zit via een router is dit echt moeilijk te doen aangezien je geen verbinding kan opzetten door die NAT router heen. Zou beginnen bijvoorbeeld Zone-alarm op je systeem te zetten, dit vraagt bij elke uitgaande verbinding om toestemming en scan je hele pc eens met een goede virus en spyware scanner.

Je wilt hier graag hulp maar elke andere oplossing dan wat jij wilt neem je niet serieus. Dan moet je je vraag niet op een openbaar forum stellen (en hier speciaal een account voor aanmaken) maar een ICT beveilings expert inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Uitgaande dat er dus iemand ongeautoriseerde toegang tot jou netwerk/pc heeft (gehad) is het verstandiger om het probleem op te zoeken ipv aan symptoom bestrijding te doen. Installeer een goede virusscanner (bijvoorbeeld NOD32 of AVG), en installeer een goede firewall (bijvoorbeeld Outpost of Comodo maar niet de windows firewall). Zet de firewall op iets van paranoid mode, zodat je voor al het verkeer de vraag krijgt of je het wel of niet moet toelaten.
Laat dit bij voorkeur ook nog eens doen door een familielied of vriend met enig verstand van dit soort zaken.

Andere oplossing, al je data backuppen en de boel opnieuw installeren.

Een ander IP maakt geen moer uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Kawaii op 23-07-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:20

HaX0r

n00b

Anoniem89 klinkt alsof je jezelf anoniem wil maken voor duistere praktijken. :)

Wikipedia: Virtueel Particulier Netwerk

kan je beter een vpn aanschaffen. astu

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met een reinstall van je systeem. Daarna alles beveiligen en scannen. Vervolgens geen vieze filmpjes meer kijken of op bestanden klikken die via msn aangeboden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
D4NG3R schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:44:
[Ik heb een Acer Aspire 5735Z met Windows Vista.]

Niet relevant aan de vraag.
Ik vind dat wel relevant hoor, lijkt mij dat er dus verbinding wordt gemaakt met de router via wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:20

HaX0r

n00b

Anoniem89 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:52:
Bedankt voor jullie informatie, ik ga ermee aan de slag.

& btw, ik heb niks te verbergen hoor, geen duistere praktijken voor mij. Ik wil alleen niet dat iemand die rechtszaken tegen me aanspant in mn laptop kan of zakelijke gegevens/cijfers kan inzien.

Nogmaals, bedankt allemaal.
als je meerdere rechtzaken hebt lopen kan je niet helemaal safe zijn. >:)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
* ik222 ligt dubbel van dit verhaal _/-\o_

Nee serieus je ip adres veranderen zal waarschijnlijk niets uithalen en zonder meer informatie kunnen we je verder ook niet helpen met het juist beveiligen van je pc / netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Anoniem89 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:52:
Bedankt voor jullie informatie, ik ga ermee aan de slag.

& btw, ik heb niks te verbergen hoor, geen duistere praktijken voor mij. Ik wil alleen niet dat iemand die rechtszaken tegen me aanspant in mn laptop kan of zakelijke gegevens/cijfers kan inzien.

Nogmaals, bedankt allemaal.
<outofbox>
Als dat je motivatie is, waarom er dan geen gebruik van maken?
Haal al je gevoelige informatie van je laptop af, en vervang die door nep gegevens.
</outofbox>

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Je laptop is waarschijnlijk geïnfecteerd met spyware, de software op je pc maakt contact met de hacker om gegevens de uploaden zoals documenten en logs van alles wat je ingetypt hebt op het toetsenbord of wat er achterblijft in de internetbrowser (zoals wachtwoorden, creditcard nummers etc.). Aangezien de software contact maakt met de hacker maakt het niet uit wat je IP is. Een goede virusscanner + wat meer letten op wat je installeert/download/opent is de oplossing.

Overigens waarom zijn je posts x'ed, zo maak je de threat nutteloos?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 21:03
Het is niet de bedoeling dat je al je eigen berichten wist. Zo hebben we niks aan dit topic. Ik gooi hem lekker dicht.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.