vraagje over gpu waterblock aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 10:42
Geachte Tweakers,

mijn pc draait al een tijd met een leuk waterkoel setje alleen heb ik de gpu er nog niet opzitten.
op het moment toen ik de waterkoeling aangesloten had kreeg ik een melding dat ik geen fan had aangesloten op de cpu-fan connector.

nu is mijn vraag; als ik een koelblok op de gpu zet krijg ik dan weer een melding dat er geen fan op de gpu zit of is dat alleen met de cpu.

en ik ben trouwens niet van plan om de gpu zonder fan en koelblok te draaien om te testen.

de gpu is een msi 6870 twin frozr II

• SytseHartvelt
  • Laatst online: 20-01 21:02
Haha nee dat is alleen met de CPU, maak je geen zorgen.

De MSI 6870 twin Frozr II heeft trouwens een custom PCB, dus daar passen de waterblocks niet op, Dus je zult deze moeten verkopen en een reference kaart moeten kopen, waarvoor je dan een waterblock koopt.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Je kunt er vanuit gaan dat je geen melding zult krijgen wanneer je een waterblock op een GPU aansluit.

Overigens kan je de melding dat er geen CPU fan is aangesloten uitschakelen door de CPU fan detectie in het bios van je moederbord uit te schakelen, maar hier was je misschien al achter.

Edit @ hierboven: je zult inderdaad óf een specifiek block moeten zoeken dat geschikt is voor jouw kaart, of een reference kaart moeten halen om teleurstelling te voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Singular1ty op 23-07-2011 15:00 ]

• Sylistar
SytseHartvelt schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:58:
Haha nee dat is alleen met de CPU, maak je geen zorgen.

De MSI 6870 twin Frozr II heeft trouwens een custom PCB, dus daar passen de waterblocks niet op, Dus je zult deze moeten verkopen en een reference kaart moeten kopen, waarvoor je dan een waterblock koopt.
ok dankje, en das wel balen van die pcb, ik dacht dat het de reference was

dan maar een andere oplossing zoeken
Singular1ty schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:59:
Je kunt er vanuit gaan dat je geen melding zult krijgen wanneer je een waterblock op een GPU aansluit.

Overigens kan je de melding dat er geen CPU fan is aangesloten uitschakelen door de CPU fan detectie in het bios van je moederbord uit te schakelen, maar hier was je misschien al achter.
thnx, een nee daar was ik nog niet achter ik heb er gewoon een case fan opgezet

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

SytseHartvelt schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:58:
Op google vind ik toch echt het tegenovergestelde :+ .

Stock PCB:
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/technical/video_card_pcb_layouts/pcb_amd_radeon_hd6870_reference.jpg

TFII PCB:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolingconfigurator.com/upload/pictures/HIS-Radeon-HD6870-1GB-PCB.jpg

Note met name de EXACT zelfde locatie van alle condensatoren, en de identieke plaatsing van de mounting holes.

Waterblock moet dus gewoon passen.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2011 15:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SytseHartvelt
  • Laatst online: 20-01 21:02
Well I'll be damned. Sorry TS, ik zat fout. Waterblock kan dus gewoon prima inderdaad :)

• Sylistar
kijk daar word ik blij van ;)

bedankt voor de hulp

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Plaatje hierboven klopt niet zie ik nu, de onderste kaart is een HIS kaart. (Had eerst een random low-quality plaatje wat ik zo niet 1/2/3 kan terug vinden) Anyhow:
http://nl.hardware.info/n...ert-twin-frozr-ii-hd-6870
Omdat MSI het referentie PCB van AMD gebruikt vinden we op deze HD 6870...
Plaatje ook weer gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.itocp.com/html/20110113/article/msir6870tfoc/image/31.1000.jpg
Bekijk de plaatsing van alle zichtbare chips, onderdelen en schroeven maar eens ;) is identiek.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2011 16:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1