Toon posts:

[Mac OS X Lion] Mail 5.0 en Gmail Imap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Op Snow Leopard had ik mijn Mail app perfect ingesteld zodat Gmail en Mail precies gesynchroniseerd waren. De prullenbak van Mail was de Bin van Gmail, Verzonden Berichten Sent Mail etc. etc. Als ik dan dus een email weggooide zat hij op de Webinterface ook in de Prullenbak.
Helaas krijg ik dit met Mail 5.0 niet meer aan de praat. Ik had gebruik gemaakt van de optie "Voorvoegsel Imap-Pad" waar ik dan [Gmail] had ingevuld. Dan verdween de Gmail map in Mail en waren de postbussen van Mail gelijk aan Gmail.

Weet iemand hoe ik dit in Mail 5.0 terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Heb nog geen Lion, maar werkt de postbus aanklikken > in de menubalk 'Postbus' kiezen > 'Gebruik deze postbus voor...' niet meer? Zo heb ik het ingesteld op Snow Leopard, inderdaad ook door het voorvoegsel [Gmail] te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42

elw

Via Postbus - Postbus kiezen zou het meeste goed moeten werken. Het enige wat ik nog voor elkaar krijg is als je een bericht archiveert dat deze dan naar Alle berichten wordt verplaats. In de huidige situatie maakt Mail.app een nieuwe folder/label genaamd [IMAP]Archive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:50
Dat [IMAP]Archive vind ik verschrikkelijk irritant inderdaad. Hier heeft niemand dus nog iets voor gevonden?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Je kunt in Gmail bij Instellingen > Labels kiezen welke labels in IMAP moeten verschijnen; misschien dat je daar je probleem mee kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:50
Nope, lukt mij iig niet. Ik heb nu wel een andere oplossing:

1. Open je sidebar links en klap je hele Gmail folder open
2. Klik op de IMAP label 'Archive'
3. Selecteer alle berichten met cmd + a
4. Sleep ze allemaal naar [Gmail] -> All Mail
5. Done

Alle berichten die via Mail gearchiveerd zijn, zijn nu écht gearchiveerd. Als je dit nu eens in de X aantal dagen doet, dan is het mooi opgeschoond en het is maar een kleine moeite...

[ Voor 14% gewijzigd door kramon op 25-07-2011 22:00 ]

XPENG G9 Performance 2024

Pagina: 1