Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:11
Hallo.

Ik heb een zakelijk abonnement bij Simpel besteld, wat eerst al een volle maand duurde eer de simkaart en de activatiecode toegestuurd werden.

Ik heb het abo telefonisch besteld en heb duidelijk aangegeven dat ik een S.E. Xperia X10 met officiële update 2.1 (eclair ofzo).

Nu heb ik de simkaart gekregen, geactiveerd en de simkaart in mijn xperia x10 gestopt. ik kreeg na het opstarten melding om de pin-code vd simkaart in te voeren. Bij deze gedaan. Echter direct erna kreeg ik een melding om een 'PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk' in te voeren.

Wat is dit voor code ?

Ik heb de simpin maar weer eens ingevoerd en de puk-code. Geen resultaat.
gezocht op dit forum, gezocht op google, gezocht op xda-dev's (gebruik géén custom roms overigens), geen oplossing gevonden. Zelfs op de S.E. website staat geen echt antwoord.

Wat kan ik hieraan doen ?

In dit toestel had ik eerder een zakelijk vodafone abo dat in september vorig jaar afliep, daarna heb ik er een kpn zakelijk abo gehad die na talloze problemen uit coulance een maand geleden is afgesloten. heb nu voor simpel zakelijk gekozen (mede ivm het unlimited internet). Het toestel is dus simlock-vrij (heb 'm ook los gekocht, niet i.c.m. een abonnement).

Ik heb S.E. opgebeld, maar ze stelden dat ze deze melding niet kennen. Heb Simpel gebeld, Simpel zegt hier geen ondersteuning voor te geven. Heb gezegd dat Simpel mij voorgehouden heeft dat het zou werken.

Nu sprak ik vanochtend met iemand die op de 1e lijn van T-Mobile zit, en die zegt dat Simpel via het T-Mobile netwerk gaat en dat ze voor deze telefoon speciale simcards gebruiken. Heb T-Mobile opgebeld en ze stellen dat dit inderdaad zo is. Contact gelegd met Simpel direct erna, die stellen dat ze geen flauw idee hebben waar ik het over heb. De simcard die in deze telefoon gaat is gewoon het volle formaat simcard, dus geen microsim zoals in een iPhone.

Wat kan ik hier nu aan doen ? Omdat die 7 dagen van Simpel inmiddels verstreken zijn, kan ik er niet zonder tussenkomen van een advocaat (kost handenvol tijd) vanaf i.v.m. ernstig verkeerde voorlichting.

Ik heb hier ook een Palm Treo 500v liggen met Windows Mobile 5.5. Hier werkt de simcard wél naar behoren in. Alleen ik heb een peperduur (indertijd dan) Android toestel dat ik gebruiken wil ivm verschillende apps, en dan wil ik dus géén gebruik maken van een 5jr oud windows mobile toestel.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft, ik heb een zakelijk nummer binnen 10 dagen nodig.

Alvast heel hartelijk dank.

Wellicht kan je mij een DM sturen als je een werkende oplossing hebt, ik zit strak met de handen in het haar..

MvG Youp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een vriend van mij krijgt dit ook steeds te zien als hij zijn X8 opstart, maar hij kan gewoon op negeren drukken en heeft verder wel verbinding ed.
Kan jij dat ook niet doen?
Hij heeft wel T-Mobile btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
nee, als ik op negeren druk dan kan ik wel netwerken zoeken, maar ik krijg dan steeds op elke netwerkaanvraag de melding "uw simcard staat geen verbinding op dit netwerk toe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan klinkt het toch alsof je toestel gesimlocked is, of dat de sim oud is.
De sim is nieuw neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
--

[ Voor 97% gewijzigd door maarud op 23-07-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
AktiveHate schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:06:
Dan klinkt het toch alsof je toestel gesimlocked is, of dat de sim oud is.
De sim is nieuw neem ik aan?
hoe kan het toestel simlocked zijn als ik er al een vodafone kaartje in heb gehad, een kpn sim, een medion prepaid kaartje en in Oostenrijk een B.free prepaid kaartje (oostenrijkse netwerk provider) ??

En ja, de Simpel-simcard is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Hmm, dan lijkt het me inderdaad stug dat ie gesimlocked is ja.
Je zou evt een fabrieks reset kunnen proberen, al ben ik bang dat dat ook niet veel gaat helpen.
Misschien dat je toch ondanks dat hij simlock vrij is toch een unlock code in moet voeren.
Heeft simpel misschien een soort van toegangscode voordat je op hun netwerk mag oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Even 0000 proberen?
Zonder code in te voeren op OK drukken?

Hard-reset zal weinig helpen omdat dit een netwerk probleem is en met de sim-kaart te maken heeft.
Ik denk dat de sim-kaart niet goed geactiveerd is daar. En dat je je niet kan aanmelden op het netwerk.

Nog een keer bellen en vragen of ze kunnen zien of deze wel correct geactiveerd is. En anders een nieuwe simkaart aanvragen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
nee, want dan zou ie ook niet in mijn Palm Treo 500v werken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
0000 werkt niet. 00000 ook niet, en 1234 en 12345 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Heb je misschien in je buurt die ook een Android toestel heeft?
Zomaar lukraak code's proberen kan je even doen, maar is na een aantal code's ook niet leuk meer.
Zou het toch met Simpel overleggen, al hoewel dat ook lastig wordt omdat je sim wel in een ander toestel werkt :S en anders toch een andere simkaart van Simpel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een u-simkaart (umts) nodig. Die ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.locationbasedgps.com/product_images/m/582/1264631993_simcard__81994_zoom.gif

En een normale ziet er zo uit: (variaties zijn mogelijk maar hebben altijd afgeronde hoeken.)

Afbeeldingslocatie: http://www.abonnementmobiel.com/wp-content/uploads/2010/02/sim.JPG1_.jpg

Welke van deze 2 simkaarten heb je gekregen?

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Hij heeft een nieuwe simkaart gekregen, waarschijnlijk dus een u-sim die je uit een gewone sim kan drukken ;)
Overigens heeft ie echt geen u-sim nodig hoor, alleen wel een sim die nieuw genoeg is maar dat lijkt me wel goed zitten als ie die net binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:29:
Waarschijnlijk heb je een u-simkaart (umts) nodig. Die ziet er zo uit:

[afbeelding]

En een normale ziet er zo uit: (variaties zijn mogelijk maar hebben altijd afgeronde hoeken.)

[afbeelding]

Welke van deze 2 simkaarten heb je gekregen?
Ik heb deze simkaart ja:
Afbeeldingslocatie: http://www.locationbasedgps.com/product_images/m/582/1264631993_simcard__81994_zoom.gif

Ik rijd wel even naar de stad naar de winkel waar ik destijds de mobiele telefoon zonder abo heb aangeschaft. helpen ze mij niet, dan ga ik wel langs zo'n turks zaakje in de binnenstad die telefoons unlocked, ook al is het een non-branded toestel. Dan verhaal ik die kosten wel op de KPN Winkel (als ondernemer heb je hier meer recht op dan particulier en wordt het ook sneller opgelost). Ik meld mij wel weer als ik terugben.

PS: de telefoon is dan wel in de kpn winkel gekocht, maar stond bij de non-branded toestellen. ook op de bon is geschreven dat het een non-branded toestel betreft. dat zijn de troeven die ik in handen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Indifstublatia op 23-07-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Nou geweldig.
Zeggen ze in de winkel dat de verkoper die mij indertijd de telefoon verkocht heeft, niet meer werkzaam is en ze daarom niet met zekerheid kunnen zeggen of diegene dit er inderdaad wel opgezet heeft.
Wat een stel prutsers.

Ben overigens nog meer te weten gekomen.
Ben in de Vodafone winkel geweest voor een 2nd Opinion en ook in de Telfort en T-Mobile winkel.
In zowel de Vodafone winkel als bij Telfort werken de testkaartjes wel, maar de T-Mobile winkel testte het uit met een simcard van een van de medewerkers en die werkt niet.

Vind het allemaal maar heel vreemd, dat alle simcards wel werken, behalve die van T-Mobile en dus Simpel .. Iemand nog suggesties ? Helpt het bijvoorbeeld om de S.E. te flashen naar een custom rom (die overal op het net te vinden zijn) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
In principe helpt een Custom rom heel weinig daar tegen, aangezien die niet het deel met de lock overschrijven.
Je zou wel opzoeken kunnen gaan naar een Unlock tooltje voor de X10, volgensm ij is die er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:45
Nevermind.

[ Voor 95% gewijzigd door rscheper op 23-07-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Denk dat ie met niet werken bedoeld vraagt om unlock code aangezien dat zijn probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
mja, dat dus ..

ach, ik flash 'm vanavond wel naar CyanogenMod 6.6, eens kijken of dat het oplost.
volgens een chinees forum (ja, ik spreek je taal een beetje) lost de cyanogenmod het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Je kan het proberen ,maak wel eerst een backup, want in de winkel zijn ze over het algemeen een stuk minder happig je te helpen als je een custom rom hebt, ze gooien het dan al snel daarop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:45
Volgens mij kan je de Xperia altijd via de SE software terugzetten naar fabrieksinstellingen met bijbehorend origineel (zij het een geupdated) versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat klopt. maar als je zelf een backup maakt dmv recovery, dan heb je ook al je data enz nog, altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
beetje gezocht op internet naar zo'n unlock tooltje, kwam op deze pagina uit:

http://support.setool.net...a-so-01b-please-come-here

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ik zou het zelf eerst met een custom rom proberen, dat gaat veel minder snel fout en als het werkt heb je meteen een papar handig functie's meer en een nieuwe android versie.
Al schijt het op dat forum bij de meeste wel gelukt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem op mn X10. Ik ben overgestapt van Hi naar tele2 en toen ik mijn nieuwe simkaart er in deed bleek hij gesimlockt te zijn. Ik heb toen een code aangevraagd bij Hi en de volgende dag kreeg ik een reactie. Ik weet niet waarom, maar ik kreeg twee codes van ze en beide bleken niet te werken. Kan het misschien zijn dat ik te vaak de verkeerde code ingetoetst heb en dat hij daardoor geblokkeerd is? Tele2 gaat ook via T-mobile, dus misschien is het hetzelfde probleem.
Pagina: 1