Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wireless keyboard met touchpad (RF of Bluetooth)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een HTPC zou ik graag een degelijk toetsenbord willen hebben dat beschikt over een touchpad om zodoende normaal gebruik te kunnen maken van de machine (vanaf de bank). Mijn voorkeur gaat hiernaar uit omdat media center software over het algemeen "leuk" is maar is het toch meestal net niet helemaal.

Voor de machine zelf wil ik eigenlijk een zBox halen van Zotac en daar ben ik wel over uit (NFS mounts om de collecties over het netwerk te krijgen). Echter zonder fatsoenlijk toetsenbord word het voor mij een no-go. Op de machine wil ik gewoon een Gnome 3 desktop draaien met GCstar voor mijn films en series en Rhythmbox voor de muziek. Dit zijn in mij optiek prima programma's om je collectie mee te beheren.

Nu is mijn probleem alleen dat er in Nederland vrijwel geen toetsenborden te verkrijgen zijn met een touchpad. Het bord van logitech (Logitech Cordless Mediaboard Pro) lijkt de enige zijn die in de richting komt maar deze mist een (voor mij belangrijke) feature... namelijk een "Windows key" omdat deze eigenlijk gemaakt is voor de PS3.

Nu heeft adesso ook een leuk aantal borden die wel voldoen aan de specificaties. Deze zijn echter alleen maar uit de US te bestellen. Dit lijkt mij tamelijk overdreven voor een toetsenbord.

Ik heb ook andere toetsenborden gevonden van bijvoorbeeld keysonic maar deze hebben vrijwel altijd een verkeerde toetsenbord indeling (QWERTZ of AZERTY) of zijn gewoonweg niet meer leverbaar.

Zijn er mede-tweakers die met dit probleem zitten/zaten en weten jullie mogelijke toetsenborden die en leverbaar zijn in Nederland en over een full qwerty toetsenbord + touchpad beschikken?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Wat versta jij overigens onder 'full qwerty'? Bedoel je dan inclusief numpad?

Moet het perse een touchpad zijn? Er zijn ook tobo's met een trackball ipv een touchpad die prima werken...

pricewatch: Enermax Aurora Micro Wireless

pricewatch: Keysonic ACK-540RF+

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

pricewatch: Trust Thinity Wireless Entertainment Keyboard?

Als je met "Full QWERTY" inclusief numpad bedoelt -> Jammer dan, je kan niet alles hebben. Bedenk je wel hoe groot (En onpraktisch) een toetsenbord dan zou worden..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Ik weet een krankzinnige oplossing:

Een Apple wireless keyboard (De CMD-knop werkt als Windows-knop, of je kan nog wat zaken aanpassen met de Unofficial Apple Wireless Keyboard Driver), een Magic Trackpad, en een Magic Wand van TwelveSouth. http://store.apple.com/us/product/H3443ZM/A voor de laatste bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk een heel dure oplossing, maar je krijgt er wel de prettigste ervaring voor terug - een goede trackpad is vooral lastig met alle zaken die niet Apple zijn ben ik bang.

Ik heb de Keyboard en de Trackpad zelf wel, maar de Wand niet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

coptician schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:39:
een goede trackpad is vooral lastig met alle zaken die niet Apple zijn ben ik bang.
offtopic:
Bullshit, ga hier AUB niet de apple fanboy uithangen. Ik ben het er mee eens dat Apple goed invoermateriaal maakt, maar het beste is het absoluut niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
D4NG3R schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:41:
[...]

offtopic:
Bullshit, ga hier AUB niet de apple fanboy uithangen. Ik ben het er mee eens dat Apple goed invoermateriaal maakt, maar het beste is het absoluut niet.
Welke trackpads zijn er nog meer die vergelijkbaar zijn qua kwaliteit? Of sterker nog - beter?

Over de toetsenborden kun je een hoop zeggen - dat is meer persoonlijke voorkeur en daar is ook weinig bijzondere technologie bij - maar ik denk dat Apple makkelijk de beste touch interfaces maakt.

Dat gezegd, overigens, is het onder Windows niet zo goed als onder Os X, en ik kan me goed voorstellen dat de OP daar geen zin in heeft. Scrolling is niet 'smooth' zonder speciale plugins en dan is het nog per applicatie - nog steeds beter dan andere touchpads, maar het is wellicht goed om na te denken of je uberhaupt wel een touchpad wilt.

De Boxee remote is overigens ook interessant. Helaas is de Windows/OS X versie nog niet uit, maar als deze cursor support heeft is het wellicht wel fijn - maar misschien alleen voor Boxee.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat de apple devices er erg mooi uitzien, is deze trackpad ook direct een "touchpad" en makkelijk met een hand te besturen, ik zie bijvoorbeeld geen muisknoppen?
Het is inderdaad een redelijk investering maar de adesso zullen omgerekend ook op +/- 100,- euro komen dus als het een makkelijk te verkrijgen alternatief is, is het mogelijk een oplossing.

Weet iemand hier direct hoe deze devices onder Linux worden ondersteund (dat is namelijk het OS dat ik wil gebruiken)? Ik zal hier zelf ook even naar kijken of het een bruikbaar resultaat kan opleveren (zal ik ook even in dit topic melden). Over het algemeen is Apple hardware redelijk aan de praat te krijgen onder dit OS.

@MicGlou
Het keysonic device zou inderdaad perfect zijn maar als je goed kijkt je dat de toetsenbord indeling "QWERTZ" is, uiteraard is hierbij gewoon een andere toetsenbord indeling te kiezen maar en echt mooie oplossing is dat niet.
Daarnaast zal de machine ook door mijn vriendin gebruikt worden en die heeft een behoorlijke hekel aan trackballs. Hierdoor is dit dan ook niet echt een optie.

Verwijderd

Topicstarter
In principe kan de trackpad gebruikt worden, het Ubuntu devvers team heeft al een driver gereleased (tot en met 10 vingerege touch, nu we het er toch over hebben :P ) maar in dit geval zou ik echter nog steeds geen rechtermuisknop hebben. Nu is dit op een Apple systeem niet zo'n punt maar op een Linux machine wel ;) .

Daarnaast heb ik ook een versie van een Adesso in een nederlandse (web) shop gevonden (Ieder type nummer stuk voor stuk ingetypt). Deze is namelijk te koop bij Centralpoint (zonder afbeelding).

Ik denk dat ik maar voor dit toetsenbord ga. Hij word geleverd met Bluetooth reciever voor het device zelf wat het aansluiten onder Linux ook zal vergemakkelijken, gezien ik dan niet handmatig hoef te "pairen", zoals wel bij de Keysonic het geval is.

Verwijderd

Ondanks dat je het Logitech Mediaboard Pro niet wilt vanwege het ontbreken van de Windowstoets (is inderdaad even wennen/irritant) kan ik je wel vertellen dat het een superfijn keyboard is voor het gebruik op de bank. Mocht je dus geen goed alternatief kunnen vinden dan zou ik toch de Logitech overwegen. Er zijn een aantal alternatieven, daarbij weet ik echter niet of deze qua keyboard net zo fijn zijn als de Logitech. Een Windows toets hebben, maar verder een klote keyboard zijn, is ook niet wat je wilt neem ik aan :)

Als je een BT keyboard koopt, koop dan niet de ICIDU Bluetooth Dongle , deze heb ik teruggebracht omdat het keyboard (na idle) pas verbinding maakte na 3x typen. Onder 'idle' versta ik 5 seconden niet typen, dus je kunt je voorstellen hoe irritant dat is. Ik heb nu de Belkin en die werkt perfect.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 19:29 ]

Pagina: 1