Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem start regelmatig niet goed op

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 20:45
Ik heb met een zelf gebouwd systeem die ik voor iemand heb samengesteld het probleem dat deze regelmatig niet goed opstart

Hij blijft dan hangen op een leeg bureaublad en reageert niet op sneltoetsen en moet dan worden uitgeschakeld en opnieuw opgestart vaakmoet hij dan een keer of 5 worden gestart voordat hij het doet. Soms gaat het opstarten wel 10x goed.

Op het moment dat je tijdens het opstarten via F8 naar opstartherstel gaat en vervolgens kiest voor Windows starten dan doet hij het wel. Het probleem is volgens mij nog nooit bij mij thuis voorgekomen.

Het systeem bestaat uit de volgende componenten

Intel Intel Core I7-870 CPU
Gigabyte GA-P55-USB3
Kingston KHX1600C9AD3B1K2/4G
Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5
Western digital Caviar Black 2TB
Antec Three Hundred - EU
Be-Quiet Pure Power L7 530W
Samsung SH-S223C
Microsoft Windows 7 Home Premium, DVD, OEM, 64bit,

Wat ik inmiddels gedaan heb;

• Chkdsk /r
• Sfc /scannow
• Windows opnieuw installeren (dit mede vanwege logboekfouten)
• Geheugen testen ruim 24 uur met memtest (goed getest)
• Geheugen testen met prime 95
• Verschillende drivers geprobeerd
• Verschillende antivirusprogramma’s
• De drivers en programmatuur gecontroleerd dmv uitvoeren “verifier”
• Videokaart vervangen
• HD gecontroleerd met HD tune (health geeft één current pending sector)
• HD error scan gedaan met HD tune (geeft één bad sector)
• HD vervangen (dit heeft niet geholpen)
• Andere toetsenbord en muis aangesloten

Het is systeem is opnieuw geassembleerd door de leverancier hierbij is de CPU koeler beter bevestigd deze zat niet helemaal optimaal ook dit heeft het niet opgelost

• Mijn vragen zijn wat kan ik verder nog testen?
• Zou het ondanks dat het geheugen goed door alle testen is gekomen aan het geheugen kunnen liggen? Dit is 1600Mhz geheugen.
• En wat zou er bij diegene thuis anders kunnen zijn dan hier?

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:24
Probeer het eens op een ander moederbord. Misschien ligt het aan de SATA-controller.

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 20:45
Het moederbord valt niet in de serie met de kapotte sata controlers van intel. Het zou natuurlijk wel kunnnen. Vawege de hoeveelheid werkt en de prijs van een moederbord zie ik deze optie nog niet zitten.

Op de moment verdenk ik zelf een een USB device zoals een printer. aangezien het probleem bij mij thuis niet lijkt voor te komen, kan dit?

en in hoeverre kan goed getest geheugen de boosdoener alsnog zijn?

UPDATE: het lijkt te helpen om als de computer uit staat de stroom achter op de voeding uit te schakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door piethoogland op 02-08-2011 13:06 ]