De topic titel komt wellicht wat vaag over, maar als ik wel een goede titel kon bedenken dan had ik waarschijnlijk ook meer gevonden op Google. Daarom zal ik proberen om m'n probleem hier even uit te leggen.
Ik ben bezig met het bouwen van een website, en op dit moment specifiek met een zoekfunctie.
Om te zoeken heb ik een simpel formulier gemaakt, deze ziet er als volgt uit:
Nu zitten hier geen fouten in, als ik wat invul en ik klik op Zoeken dan wordt ik netjes doorgestuurd naar www.mijnsite.nl/zoeken?q=blabla
Echter lukt het niet om die &_GET['q'] aan te spreken, dit komt door mijn htaccess bestand waarin staat:
Oftewel, ik schrijf alles uit de URL naar de $_GET['p'] om deze vervolgens in mijn index.php te laten afhandelen. Die ?q=blabla zou dus eigenlijk een &q=blabla moeten worden. Maar nu, hoe zorg ik ervoor dat dat vraagteken een & teken wordt?!
Ik ben bezig met het bouwen van een website, en op dit moment specifiek met een zoekfunctie.
Om te zoeken heb ik een simpel formulier gemaakt, deze ziet er als volgt uit:
HTML:
1
2
3
4
5
| <form action="zoeken" name="searchform" method="get"> <label for="searchfield">Klant zoeken:</label><br /> <input type="text" name="q" id="searchfield" /><br /> <input type="submit" value="Zoeken" class="button" /> </form> |
Nu zitten hier geen fouten in, als ik wat invul en ik klik op Zoeken dan wordt ik netjes doorgestuurd naar www.mijnsite.nl/zoeken?q=blabla
Echter lukt het niet om die &_GET['q'] aan te spreken, dit komt door mijn htaccess bestand waarin staat:
code:
1
| RewriteRule ^(.*)$ index.php?p=$1 [L] |
Oftewel, ik schrijf alles uit de URL naar de $_GET['p'] om deze vervolgens in mijn index.php te laten afhandelen. Die ?q=blabla zou dus eigenlijk een &q=blabla moeten worden. Maar nu, hoe zorg ik ervoor dat dat vraagteken een & teken wordt?!