Toon posts:

Hoe warm word jullie coppermine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb gisteren een copermine 600E gekocht
met msi 6163 pro moederbord
en micron 128 mb pc133 cas 2 geheugen
de cpu draait nu 600E@840 hoger nog niet geprobeert
de temp is nu 29 graden
na een paar uur seti@home is die rond de
32 graden
cpu draait op standaart voltage
hoe warm worden de copppermines van jullie?
ik wil gewoon effe weten hoe warm de coppermines zijn
gr wing

Verwijderd

Coppermine Flip-Chip 550E ABit BE6-II
Tijdens UT wordt ie 31 graden.

B.t.w 550@714 V.Core 1.65 zo stabiel als de pest :) ga het nog hoger proberen maar ik draai hem voorlopig op 714 mhz.
128 MB 133mhz geheugen

Koeler is Golden Orb.

Verwijderd

Hi Wing, de dividers kunnen wij niet beinvloeden, bij PCI, kun je kiezen door met de cursor door de BIOS FSB te gaan, en dan een gunstige FSB/PCI combinatie te kiezen, de AGP divider is tot 66 1/1 en bij 100>133 wordt hij automatisch 2/3, dus in mijn geval heb ik echt geluk met mijn AGP Viper550, dat ie het trekt, anders had ik bij die 145MHz bus PCI moeten blijven gebruiken.
Dat off/on heeft temaken met de PCI bus spectrum, bij overclocken is het beter om de OFF stand te kiezen(of de PCI waarde met die stand)

Het probleem met de temp meting van de CPU is dat hij met een folie achtige sensor naast het slot tegen de heatsink wordt gedrukt, dus dat is niet de realistische meting, ik tel er maar 10 graden bij op, kom ik nog op 42 graden met RC5.
De PIII's hebben een interne sensor in de CPU core geintegreerd(dank aan PeeJee), maar het schijnt nogal duur te zijn om dit met electronica uit te lezen...
MVG Harry

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
??? zou je die via je mobo kunnen lezen?
dat abit be6 II beestje haalt ergens cpu temps vandaan, heb het zelf met mobile mobo temp sensor gechecked. komt aardig overeen.
p3e 500e @ 700Mhz standard voltage => 31graden

Verwijderd

Banshax, het zou kunnen dat Abit dat in dit mobo wel heeft ingevoerd, ik had hier eerder een discussie over met andere Abit gebruikers, naar het schijnt, (ook niet op de foto te ontdekken door mij) zou de BE6II wel die mogelijkheid hebben, maar het staat nergens.

Feit is, dat ik bij de Intel spec sheets heb ontdekt dat ie een interne sensor heeft( na vermoedens van PeeJee), maar waarom ze dat bij Abit niet bij hun specs zetten, dat stimuleert de verkoop toch.