Toon posts:

Nieuwe Macbook Pro, welke opties kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 16:41
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:00:
Maar hoe zit dat met compatiibiliteit, levert het problemen om met de OS en Garantie?
Je verliest inderdaad je garantie bij het vervangen van je superdrive, maar het zal geen geen compatibiliteits problemen geven.
En welke SSD is snel en betrouwbaar?
Daar is een apart topic voor: Het SSD in je Apple topic
Maar Glossy of Anti-Glare, ik kan niet kiezen.
Kun je het beste even naar de winkel gaan en vergelijken.
Tevens excuses voor mijn Nederlands het is niet mijn eerste of tweede taal, dus ik beheers het niet volledig.
Je doet het vrij netjes ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 23-07-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon de harddisk vervangen voor een SSD kan prima met behoud van garantie. Ga je rommelen met opti-bay's etc dan ben je je garantie inderdaad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verliest de garantie niet als je je HD vervangt. Wel bij het veranderen van de OptiBay. Daar moet ik dan wel nog bijzeggen, ik had een Optibay gestoken maar mijn Superdrive was kapot. Ik heb alles er terug mooi ingestoken en gewoon via garantie een nieuwe gekregen.

Als je wat voorzichtig bent valt het dus niet op ;)

Wat betreft het matte scherm. Ik gebruik een MBP 13"(niet mat dus) en een 15" Anti-Glare. Zelf zou ik nooit nog een 13" aanschaffen, tenzij ze komen met Anti-Glare opties. Anti-Glare is zoveel prettiger om op te werken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 16:41
Ik ben persoonlijk gegaan voor een Intel 320 120GB SSD. Lees dat er tegenwoordig wel een bug in de firmware zit, maar het apparaat presteert prima en ik zit niet in over gegevensverlies, want backups worden automatisch gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft je twijfel over de Anti-Glare/Glossy.

Ik denk dat dit zeer persoonlijk is en echt moet kijken wat je zelf prettig vindt.

Ik heb zelf ook lang getwijfeld, maar uiteindelijk voor de Anti-Glare gekozen. Hier ben ik erg blij mee. Je merkt dat je veel minder spiegelingen hebt. Ook binnen als je vlakbij een raam zit heb je normaal met een glossy scherm toch al last van die spiegelingen. Met zo'n Anti-Glare scherm is dat een stuk minder. Ik vind zelf de kleur weergave prima.

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met "minder makkelijk schoon te maken?". Ik veeg om de paar dagen het stof eraf met zo'n zacht doekje (wat je erbij krijgt). Ik maak dit doekje zeer licht vochtig (dus niet echt nat!) en daarmee ga ik over het scherm. Werkt prima. Maar goed, ik zit ook niet met mijn vingers aan het scherm, dus ik weet niet of je vette vingers er makkelijk afkrijgt.

Misschien een prettige bijkomstigheid van dit Anti-Glare scherm is ook dat je macbook ietsjes lichter ervan wordt. Ik ben het wel met je eens dat het wat fragiel aanvoelt trouwens. Het is echt enorm dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I think i'm gonna go for the m4 with optibay if anyone can confirm the question I asked in my previous post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 15:39

3DDude

I void warranty's

Dude get an proper case for 2,5 inch Hdd.
That way u can re-use Your MacBook pro's original Hdd.
Vertes 3 seems to have issues with performance IF you benchmark IT / and stress IT hard, you Will see à temporarily degredation in performance.
Nonetheless IF you take THE bigger 240gb version, it's harder to stress. And you will be fine.
You wont have Amy issues from normal to a very heavy workload: so only IF you bech IT 20 times in à short period and write à lot of GB's to THE ssd you Will see performance degredation.

Btw: you can always use optibay and replace the superdrive. IF you want to get warranty reswap THE optibay - superdrive. Thats what i'd do..

Btw ipad2 auto correction sucks lol.

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 25-07-2011 23:59 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GoT is een Nederlandstalig forum, de voertaal is hier dan ook Nederlands. Nu spreekt de meerderheid op dit forum wel enigszins Engels, maar we gaan vanaf hier toch echt in het Nederlands verder.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor een owc mecrury extreme pro 6G deze even snel als de vertes 3 dus dat is een plus punt.
Maar OWC (other world computing) is ooh ten voornamelijk mac merk dus de ssd is ook geoptimaliseerd en uitgebreid getest op macs. Dus snel en getest op mac betrouwbaarheid durf ik nog niet veel over te zeggen maar dat ligt wel goed OWC heeft mij tot nu toe nooit teleurgesteld.

Anti -Glare JA! Als je veel reist zul je echt niet altijd een mooi plekje binnen kunnen vinden en anti glare kun je gewoon in de volle zon gebruiken(Heb ik nog geen week geleden getest in canada).

En een optibay moet je echt zelf kiezen het is allemaal iets minder gemakkelijk(garantie) maar het is wel fijn om een storage hdd en een boot ssd in je macbook te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:36:
Ik zou gaan voor een owc mecrury extreme pro 6G deze even snel als de vertes 3 dus dat is een plus punt.
Maar OWC (other world computing) is ooh ten voornamelijk mac merk dus de ssd is ook geoptimaliseerd en uitgebreid getest op macs. Dus snel en getest op mac betrouwbaarheid durf ik nog niet veel over te zeggen maar dat ligt wel goed OWC heeft mij tot nu toe nooit teleurgesteld.
Onzin. De OWC is hetzelfde als de vertex 3. Maar je wilt de vertex 3 helemaal niet.

De snelheidswinst boven de M4 is zeer discutabel, maar met een sandforce drive krijg je wel de twijfelachtige reputatie daarvan. De beste keuzes op dit moment zijn de intel 320, M4, en als je echt iets wilt wat sneller is, de vertex 3 max iops.

Het is nog niet bewezen dat de vertex 3 daarwerkelijk onbetrouwbaarder is, na de rampzalige vertex 1 (25% faulures) en vertex 2 (~13% failures) heb ik daar persoonlijk een hard hoofd in. Ter vergelijking, de X25-m heeft een failure rate van 1.6%. Zie mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:40 ]

Pagina: 1