Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met nieuwe hardware. (Freezes.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een paar dagen geleden een heleboel nieuwe hardware besteld voor mijn game computer, ik dacht deze even zo te installeren maar nee, problemen deden zich voor. Ik heb een oudere computer die ik zelf heb gebouwd, en de nieuwe onderdelen zijn een moederbord (Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3.), een processor (Intel i5 2500K.), geheugen (Kingston HyperX DDR3 1333 8GB quad-kit.) en een video kaart. (MSI GTX 580 Twin Frozr 2.)

De oude hardware die dus blijft zijn een Antec Ninehundred kast, Twee Western Digital SATA2 schijven, een SATA DVD brander en een OCZ Mod XStream-Pro 700W voeding (Nog vrij nieuw.), en een Creative X-Fi XtremeGamer op PCI.

De problemen die zich voordeden waren freezes, de computer bevroor wanneer deze in Windows 7 x64 was, en dit gebeurde telkens op willekeurige momenten. Uiteindelijk heb ik de hardware terug gestuurd en bleek uit een combinatie test dat het werkgeheugen niet goed was en heb ik alles terug gekregen en nieuw geheugen. Ik dus met volle hoop alles installeren en nee hoor... Weer freezes.

Er was mij een ding opgevallen aan de freezes. Soms herstart de computer uit zichzelf, maar soms ook niet. Een enkele keer was het voor gekomen dat het scherm zwart werd en de computer niet meer reageerde. Met freezes bedoel ik ook echt, muis niet meer kunnen bewegen en geen reactie op Ctrl + Alt + Delete. Nou doen de freezes zich niet voor in Veilige modus. Dus heb ik in Veilige modus met netwerk mogelijkheden alle drivers geïnstalleerd en toen ik in de normale Windows kwam leek het probleem opgelost, maar nee, het duurt nu alleen iets langer voordat de computer bevriest...

Dingen die ik verder nog heb geprobeerd: Zo min mogelijk apparaten aan de voeding. Klantenservice gebeld vaan waar de hardware is gekocht, ze hebben daar de hardware ook echt langdurig in Windows kunnen draaien, alles werkte.

Dingen die ik nog kan proberen: Andere hardeschijf, minder geheugen bankjes, nog een keer extra apparaten afkoppelen, andere Windows en misschien betere drivers.

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen want ik ben ten einde raad. |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 12:03 . Reden: Vergat de Geluidskaart te melden. ]

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:34
Probeer je PC eens helemaal te strippen totdat alleen de belangrijkste onderdelen erop zitten. Probeer ook eens een ander geheugen en post de resultaten hier ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook even samen met de lokale computer winkel ernaar gekeken... Nog meer slecht nieuws, memtest32 was gedaan, alle vier de bankjes zijn oké. Echter, de computer heeft weer een nieuwe manier van crashen erbij, hij viel gewoon uit, geen bevriezing, gewoon *Pok!* uit, en ging uit zichzelf weer aan. Deze manier van crashen is samen met het beeld op zwart manier van vast lopen die ik eerder beschreef ook maar één keer voor gekomen.

Ze gaan bij hun test ook elk onderdeel vervangen en kunnen misschien zo vinden welk onderdeel mogelijk de boosdoener is. Ik houd jullie op de hoogte als dat handig. Ik hoop namelijk dat iemand misschien een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Echter de manier waarop de problemen zich voordoen is mysterieus op z'n best. :|

Maandag/Dinsdag hoop ik iets meer te weten.

PS: Zou een Bios-update een oplossing kunnen zijn? Weet iemand misschien of er bekende crash/freeze gerelateerde problemen zijn met één van de hier omschreven onderdelen?

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Wel windows opnieuw geïnstalleerd of ben je gewoon de oude installatie die nog op je schijf stond blijven gebruiken? Want anders kom je in de problemen.

Het zou best kunnen dat je pc een BSOD geeft, en dan automatisch opnieuw opstart voordat je iets kunt zien (dit is geloof ik de standaardinstelling).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:43

Quad

Doof

Sowieso de dump bestand even inlezen met een debugger in elk geval.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk dat het probleem veel simpeler was dan ik zelf dacht, en dit gaat heel dom klinken na 3 weken van uitzoeken... BIOS instellingen.

Ik gebruik een 64-bit windows, en zoals ik het uitgelegd kreeg van de computer zaak, is het of HPET Mode en/of PCH SATA Control Mode.

Dit moederbord heeft namelijk een HPET mode waarbij volgens de handleiding tussen 32-bit en 64-bit diend gekozen te worden gebaseerd op welke Windows wordt gebruikt.

Ook stond PCH op IDE en zou volgens hun op AHCI mode moeten staan. (Advanced Host Controller Interface.) Dit kan BOSD's veroorzaken als dit verkeerd staat. Althans, zo kreeg ik het uitgelegd.

Kan iemand dit misschien bevestigen of dit (zou kunnen) klop(t)/(pen)?

Edit: Inmiddels een belletje gehad van de computer zaak dat de computer toch nog steeds freezed...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 19:04 ]

Pagina: 1