Op maandag 19 maart 2001 23:34 schreef Thunderbird het volgende:
hmmm een goede soldeerbout heb, tis een id, maar dan nog iets, de kwaliteit van het beeld.... welke webcam moet ik dan nemen, ik heb nu een Intel WEbcan 3 hier staan, maar met die kwaliteit is het niets

en als ik op school kijkt(mijn nat leraar heeft zon conrad die hij op zijn TV aansluit), dan is de kwaliteit stukken beter, of komt dat door USB vs TV-in?
TV(-camera)'s hebben een hogere resolutie dan een webcam... (tv iets van 7-honderdnogwat-bij-nogwat, USB momenteel maximaal 640x480)
Maar als je het echt stoer wilt doen doe je het op de volgende manier:
In de nieuwste dikke conradgids staat op een pagina een setje van mini-kleuren-camera met mini-zender(3V ofzo) en ontvanger (12V) voor samen zo'n 1500 gulden.... het bereik van die zender en ontvanger is binnen zo'n 30 meter. Als je dan een vriend ergens anders in het gebouw neerzet met een videorecorder

.... you get the picture...

he gets the picture

Maar ipv een videorecorder zou je liever je laptoppie gebruiken begrijp ik uit je verhaal.... dan kan je nog altijd een tv-in-usb (of pcmcia) geval kopen.... daar die ontvanger aanhangen (of gewoon direct een ander cameraatje).
Nadeel van die gevallen is (Voor zover ik heb begrepen) dat het opnemen op die manier weer een lagere resolutie tot gevolg heeft...

maar hierover zouden mensen met ervaring hun kennis moeten neerpleuren... ik kan het volledig fout hebben wat betreft die resolutie...
edit:
dat setje van conrad waar ik het over had.... zie mijn topic [topic=143741]
Hier vraag ik ook naar een goede TV-in voor laptop... wel wat reacties gehad, maar volgens mij zit je daar dus met lagere resoluties dan de originele van tv....
maar kijk eens naar de foto's.... de bovenste foto met die Mylar-Ufo-zeppelin... daaronder hangt dat camera'tje met zendertje.....