Toon posts:

zelf webcam bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er zijn bij conrad ed van die superkleine camaratjes te koop, voor relatief weinig geld, en er zijn schema's om met die dingen een echte webcam te maken, maar waar, zodat je dat ding gewoon in je USB port kan proppen....

btw het gaat niet om dat ie zo goedkoop is, maar het formaat, als iemand een superkleine webcam weet, is he took goed, hij moet in mijn etui op school kunnen ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tipje... neem een normale usb-cam... openschroeven en kijk maar wat je dan overhoudt... is meteen klaar voor USB.... EN ENORM klein...

edit:

alhoewel... die gevallen van conrad zijn toch kleiner.. maar ik weet niet of je daar heeel veel extra aan printplaat nodig hebt om de boel USB-gebruiksklaar te maken...

• memphis
  • Laatst online: 21-08 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die kan je gebruiken al zal ik ze dan wel op een TV kaart (met een video-in) of een ASUS deluxe videokaart aansluiten.

Dat kan dus wel !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik hem in de les moet gebruiken ivm de laatste lesdag, en mijn laptop heeft helaas geen TV in, dus moet ik het met de USB doen, die conrads leveren het voordeel op de je de print ergens anders kan stoppen, en de camera zelf aan een draadje laat hangen....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

maar kan je niet net zoiets flikken met een bestaande USB-camera?
Ik heb mijn dynalink-webcam nog niet helemaal volledig uit elkaar gesloopt... maar er zitten 2 printplaten in... 1 waar de camera op zit, en 1 dwars daarop... hoe die twee met elkaar zijn verbonden, weet ik (nog) niet.... maar het zou me niets verbazen als dat gewoon gebeurd is met een paar draden... die draden kan je dan eventueel proberen te verlengen....

Verwijderd

Het zou ook goed kunne dat die er gewoon op gesoldeerd zit. Je kan deze dan los maken en er gewoon een stuk flat cable tussen zetten, let wel op dat je een goede bout gebruikt en hem niet te heet zet want daar worden die kleine smd chippies nooit zo blij van suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
hmmm een goede soldeerbout heb, tis een id, maar dan nog iets, de kwaliteit van het beeld.... welke webcam moet ik dan nemen, ik heb nu een Intel WEbcan 3 hier staan, maar met die kwaliteit is het niets :( en als ik op school kijkt(mijn nat leraar heeft zon conrad die hij op zijn TV aansluit), dan is de kwaliteit stukken beter, of komt dat door USB vs TV-in?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 23:34 schreef Thunderbird het volgende:
hmmm een goede soldeerbout heb, tis een id, maar dan nog iets, de kwaliteit van het beeld.... welke webcam moet ik dan nemen, ik heb nu een Intel WEbcan 3 hier staan, maar met die kwaliteit is het niets :( en als ik op school kijkt(mijn nat leraar heeft zon conrad die hij op zijn TV aansluit), dan is de kwaliteit stukken beter, of komt dat door USB vs TV-in?
TV(-camera)'s hebben een hogere resolutie dan een webcam... (tv iets van 7-honderdnogwat-bij-nogwat, USB momenteel maximaal 640x480)

Maar als je het echt stoer wilt doen doe je het op de volgende manier:

In de nieuwste dikke conradgids staat op een pagina een setje van mini-kleuren-camera met mini-zender(3V ofzo) en ontvanger (12V) voor samen zo'n 1500 gulden.... het bereik van die zender en ontvanger is binnen zo'n 30 meter. Als je dan een vriend ergens anders in het gebouw neerzet met een videorecorder >:).... you get the picture... :? he gets the picture ;)
Maar ipv een videorecorder zou je liever je laptoppie gebruiken begrijp ik uit je verhaal.... dan kan je nog altijd een tv-in-usb (of pcmcia) geval kopen.... daar die ontvanger aanhangen (of gewoon direct een ander cameraatje).
Nadeel van die gevallen is (Voor zover ik heb begrepen) dat het opnemen op die manier weer een lagere resolutie tot gevolg heeft... :(
maar hierover zouden mensen met ervaring hun kennis moeten neerpleuren... ik kan het volledig fout hebben wat betreft die resolutie...

edit:

dat setje van conrad waar ik het over had.... zie mijn topic [topic=143741]
Hier vraag ik ook naar een goede TV-in voor laptop... wel wat reacties gehad, maar volgens mij zit je daar dus met lagere resoluties dan de originele van tv....
maar kijk eens naar de foto's.... de bovenste foto met die Mylar-Ufo-zeppelin... daaronder hangt dat camera'tje met zendertje.....

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Zou ik niet doen, is erg kostbaar. Als je een normale webcam koopt kan je gewoon het de "camera" eruit solderen en verlangen. ben je helemaal klaar voor 200 Piek max.

Murphy was an optimist

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 20 maart 2001 00:10 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Zou ik niet doen, is erg kostbaar. Als je een normale webcam koopt kan je gewoon het de "camera" eruit solderen en verlangen. ben je helemaal klaar voor 200 Piek max.
helemaal waar.... ik zei ook al dattie dan zo'n 1500 ballen kwijt is...
maar hij heeft het dus over die lagere kwaliteit..... volgens mij ontkom je daar niet aan met een webcam... vandaar dat ik hem ook die andere optie heb gegeven....

Verwijderd

Topicstarter
1500 is teveel, dus ik zoek gewoon een tussenweg, die USB->TV in, voor $176 is te doen, kmoet alleen nog kijken bij Conrad wat een cammetje kost, die hebben toch rechtstreeks een 'tv' uitgang?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 20 maart 2001 00:21 schreef Thunderbird het volgende:
1500 is teveel, dus ik zoek gewoon een tussenweg, die USB->TV in, voor $176 is te doen, kmoet alleen nog kijken bij Conrad wat een cammetje kost, die hebben toch rechtstreeks een 'tv' uitgang?
kdenk dat je dan naar een zwartwit-camera moet kijken.... maar dan zit je nog steeds met hoe je die zooi op je laptop moet aansluiten...

Verwijderd

Ik heb hier in het forum toch horen beweren dat de nieuwe webcams een fraai beeld geven.

[topic=121914]
[topic=100759]

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik wil geen roet in het eten gooien maar TV heeft een beroerde kwaliteit !!!! 640x480 is al beter dan tv laat staan de 800x600 standaard webcams van Philips. Knutselen loont niet eens, voor de kick allen dan.

Murphy was an optimist

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 24 maart 2001 02:15 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik wil geen roet in het eten gooien maar TV heeft een beroerde kwaliteit !!!! 640x480 is al beter dan tv laat staan de 800x600 standaard webcams van Philips. Knutselen loont niet eens, voor de kick allen dan.
dus niet.... resolutie van TV zit ergens bij zevenhonderdnogwat bij weet ik veel, maar meer dan 640x480!!!!!!! (en minder dan 800x600)

edit:

kep ff gezocht.... is pas voorbij gekomen:[quote]
Op vrijdag 23 maart 2001 11:41 schreef Weefselkweekje het volgende:
PAL fullscreen = 768*576 :)

Vaak zie je ook 720*576 (in video editing systemen en zo), omdat die buitenste paar pixels niet zo boeien :)
[/quote]

komt uit [topic=148810]
Pagina: 1