Toon posts:

Nieuwe Mac Mini als Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu dat Icloud er zit aan te komen en ik wat plaats vrij heb in mijn audio/video setup was ik aan het denken om er mss de nieuwe mac mini tussen te gaan zetten,in eerste instantie wou ik vor de 800 euro kostende 2,5-GHz : 500 GB te gaan,maar niu zie ik dat die server edition maar 100 euro duurder is,kan ik best voor de duurdere gaan want dan heb ik ook lino server neem ik aan( wat mss ook voordelen heeft)
Mijn bedoeling is dan hoofdzakelijk om itunes te beluisteren en foto's te bekijken,surfen op de tv lijkt mij niet interessant de tv heeft zelf al internet en de ps3 ook en nog nooit heb ik via die weg gesurft,het kan mss tof zijn als er bezoek is en je wilt iets opzoeken,maar nu gebeuren zo een dingen dus gewoon via de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nu nog een keer, maar dan in losse zinnen. Een vraag erbij zou ook verklaren waarom je dit hier post...

M.b.t. Lion Server: de server versie is niet 100 maar 200 euro duurder en heeft een mindere grafische kaart. Ik zou het geld in mijn zak houden en dan indien nodig Lion Server in de Mac App Store kopen voor 40 euro.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:23
Dus jij wilt bijna 1000 euro uitgeven voor iets wat elke basic mediaplayer ook kan..........

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Indd 200 euro duurder,en mijn vraag is welke van beide kan je best nemen?want bij die server versie staat 2x 500 GB en de grafische kaart was beter dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:39:
Indd 200 euro duurder,en mijn vraag is welke van beide kan je best nemen?want bij die server versie staat 2x 500 GB en de grafische kaart was beter dacht ik.
welke je beter kan nemen...?
Mijn bedoeling is dan hoofdzakelijk om itunes te beluisteren en foto's te bekijken
denk je dat je daar een betere grafische kaart voor nodig hebt, of een server OS...

Kortom wat wil je er nog meer mee doen, want als het echt alleen voor iTunes en foto's is kan je beter een media player kopen van 100 euro met een dikke schijf erin (of een NAS erbij, heb je nog meer aan)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Prulleman schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:55:
Kortom wat wil je er nog meer mee doen, want als het echt alleen voor iTunes en foto's is kan je beter een media player kopen van 100 euro met een dikke schijf erin (of een NAS erbij, heb je nog meer aan)
Maar dan heeft ie niks aan icloud. Hij wil blijkbaar toch een mac en heeft de plakka daarvoor over.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prima, als je iCloud wilt gebruiken, voor iTunes en foto's, dan zal de mini van 599 wel voldoende zijn toch?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 15:55

Maduth

Probeersel

Precies, net klaar met installeren en werkt prima (icm Plex).

Alleen krijg ik nog geen geluid vanuit me Itunes maar das een instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met wat je nu beschrijf kun je beter gewoon een (nieuwe) Apple TV kopen. Scheelt je ongeveer €500 met een normale Mac Mini en €900 met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple tv is geen optie want dat heeft geen HDD,ik weet gewoon niet welke van de 2 de krachtigste is,de server lijkt mij meer future proof door snellere processor,...van grafische kaarten weet ik niets.en als ik met de server software meer kan wil ik mss ook meer doen,testen met nieuwe dingen is altijd fijn.Maar ik vermits via icloud mijn foto en muziek bib fijn bijgewerkt word is het plezant om dit te integreren in de living dacht ik zo,nu staat het op de iMac of mijn vrouw hare Macbook of de mijne,...dan kan je als er iets getoont moet worden gewoon de tv opzetten en spelen maar,niet meer dat gehannes met Macbook aan tv en map hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Server software kan ook gewoon op de normale Mac Mini, daar hoef je het niet voor te doen.

Je schrijft trouwens echt heel onduidelijke posts. Probeer eens wat hoofdletters en let een beetje op de opbouw van je post, het zijn echt allemaal losse flarden, bijna niet te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zoals ik in reactie 1 al zei:
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:51:
De server versie is niet 100 maar 200 euro duurder en heeft een mindere grafische kaart. Ik zou het geld in mijn zak houden en dan indien nodig Lion Server in de Mac App Store kopen voor 40 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-07-2011 14:38 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de "losse flarden"

De server versie heeft 2x 500 GB,ik neem aan dat je dan 1TB aan opslag hebt?de processor is sneller en daarom leek het mij voor 200 euro extra nog een goede deal.
Verder weet ik niet welk voordeel Lion server nog kan bieden,ik probeer gewoon een zo goed mogelijke setup te hebben,en meer kracht lijkt mij dan ook beter,maar voor het visuele wil ik de best mogelijke grafische kaart,maar blijkbaar shiet de server-mini daar dus te kort als ik dat hier goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waar heb je die grafische kracht dan voor nodig...? Je wilt foto's bekijken en muziek luisteren... Waar bedoel je dan met "het visuele"? Dat zijn namelijk niet echt zaken waar je een flinke grafische kaart voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gewoon de duurste nemen met alle opties indien mogelijk... Dan zit je altijd goed om je fotos te kijken..
:X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja,dat gaat hij voor 70% van de gevallen gebruikt worden voor iTunes en Iphoto,maar een film deftig afspelen zou natuurlijk ook wel tof zijn,gamen gaat er zeker nooit op gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel, de goedkoopste mini kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,merci voor deze raad,dan is het dus echt te zot om voor de server versie te gaan.
Pagina: 1