Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keuzebepaling printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Hobbymatig maak ik fractals die ik regelmatig print, op dit moment print ik ze op fotopapier met de hoogste instellingen die mijn printer aankan (Canon pixma MP210). Voor wat ik doe levert dit een goed resultaat, het detail is goed aanwezig en naar mijn mening is de kleurechtheid goed.
Nu wil ik graag de overstap maken naar A3 formaat, wat mijn printer niet ondersteund. Nu vroeg ik me af of iemand me wat advies kan geven over wat voor printer ik hiervoor het beste zou kunnen gebruiken die gelijkwaardig (of beter) kan printen als de MP210 en het liefst onder de €300-350 grens blijft.

Ik weet dat het goedkoper is om het uit handen te geven en naar een printcentrale te gaan, maar dat haalt voor mij toch wat charme weg, en dan is de drempel om het af te drukken toch weer wat hoger als nu (nu verwissel ik het papier, laad het juiste profiel in en spuug er een aantal uit).
Waar het mij dus om gaat is dat het geen fotolab kwaliteit hoeft te zijn, kleine kleurverschillen zijn toegestaan in de print, de printer moet aardig accuraat zijn, de exacte DPI waarde zou ik niet weten, ik laat op dit moment het plaatje softwarematig resizen zodat het past. originele bestanden zijn 7680x4320 met 72DPI. ik weet dat als ik van A4 naar A3 en op dezelfde manier blijf printen de DPI waarde op A3 lager is dan op A4 (mits de pixma op z'n max zit).

Tevens zou het fijn zijn (is geen must) als deze printer ook A4 kan printen en over het netwerk benaderbaar is.

De printers waar ik zelf aan dacht:
pricewatch: Canon Pixma iX7000
pricewatch: Brother DCP-6690CW
pricewatch: HP Officejet Pro K8600 (CB015A)

Graag zou ik willen weten welk(e) merk(en) het beste bij mijn behoefte passen, en ervaringen zodat ik aan de hand daarvan een keuze kan maken.

Pepijn

Voorbeeld (klikken voor hogere resolutie):
Afbeeldingslocatie: http://adhesiveartworks.nl/cache/1_Fractal_Collapse.jpg.small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 09:10 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11 10:25
ik zou voor de hp gaan, de brother kan voldoen voor een tijdje maar na een tijd gaat hij met de dag slechter werken, ik heb dus persoonlijk geen goede ervaringen met brother printers.

met hp heb ik niks dan goede ervaringen, kwaliteit ligt ook heel hoog.

If it ain't broke, don't fix it

Verwijderd

Ik heb een broertje van de brother de 6694 en hij is prima voor het scannen en kopietjes te maken ook het printen op hvo papier is goed. Maar de foto kwaliteit laat te wensen over. Ik zie nog veel strepen en de resolutie lijkt gewoon niet hoog genoeg.

Ik doe het printen van foto's op de HP. maar die is geen A3
Maar met HP heb ik wel slechte ervaringen om ze goed in het netwerk te krijgen. Hij wordt vaak niet gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 11:45 ]

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 18:01
Die K8600 is een uitlopend model, als ik de introductiedatum in de pricewatch mag geloven. HP houdt dergelijke printers niet lang meer in het assortiment. Het zal dus moeilijk zijn die nog ergens nieuw uit te halen.
Daarbij: deze printer maakt gebruik van van 4 afzonderlijke cartridges (CYMK) en twee printkoppen Cyaan/Magenta en Zwart/Geel.
Ook even belangrijk om aan te denken: De K8600 is USB only, de driver van dat geval ondersteund echt geen netwerk. De K8600dn (Pricewatch: HP Officejet Pro K8600dn (CB016A)) is in pricipe dezelfde printer, maar dan met netwerkfunctionaliteit. Ook deze zal echter moeilijk nog nieuw uit te halen zijn.

De opvolger HP Officejet 7000 heeft nogal wat problemen met "gewoon" 80 grams A3 papier. A4 papier en A3 fotopapier gaan er wel goed doorheen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
[b][message=36455523,nolineHet zal dus moeilijk zijn die nog ergens nieuw uit te halen.
Dat is een beetje apart Nederlands... bedoel je daar nou mee te zeggen dat het model printer nog moeilijk nieuw te krijgen is? Ik zie ruim 20 webshops welke het apparaat volgens leverstatus al de volgende dag kunnen leveren...?

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 11:33
De Brother DCP-6690CW is geloof ik een ouder model en ook nog erg hoog aan de prijs. Ik heb zelf de Brother MFC-6490CW. Een erg fijne printer, maar deze gebruik ik vooral voor bouwtekeningen dus kan ik je niet veel vertellen over foto printen.
In de pricewatch staan al weer nieuwere modellen van brother.
Pagina: 1