Internetverbinding reconnect steeds

Pagina: 1
Acties:

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo Tweakers,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn internetverbinding, af en toe valt deze zomaar weg en reconnect binnen een paar seconden weer. Soms doet dit probleem zich elke paar minuten voor en soms kan ik wel een uur zonder problemen internetten. Het probleem doet zich alleen op mijn laptop (Sony VAIO E-Serie) voor en ook als ik hem connect via een draadje.

Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd, wel 100x opnieuw de router ingesteld. Vanalles in de instellingen verandert maar elke keer komt het probleem terug. Heb via google ook al enkele dingen gevonden en geprobeerd maar niks met succes.

De router is een TP-Link TL-WR1043ND, deze zit achter een andere router (sitecom) Beide routers zijn standaard ingesteld en beveiligt via WPA2.

Ik kom er echt niet meer uit, ben ook niet echt een held met netwerken. Dus kan iemand hier mij misschien helpen?

Shaverion

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Als ik het goed begrijp heb je 2 routers achter elkaar staan?
Heb je op de 2e router de DHCP-server ook uitschakeld?
De kabel die van router naar router loopt zit die in een LAN of de WAN poort?

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je 2 routers achter elkaar hebt staan? Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je maar 1 router gebruikt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 09:26 ]

• Shaverion
De kabel loopt van de LAN naar de WAN poort en DHCP staat gewoon ingeschakeld op beide. Dus ik heb er geen accesspoint van gemaakt.

En ze staan allebij altijd aan, heb 2 routers achter elkaar omdat ik met 1 router geen verbinding heb door het hele huis. Had al eens een kabel gelegd zodat ik bekabeld internet had en heb er toen gewoon een router aangehangen. Dit werkte eerst prima.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Controleer even dat alleen de 1e router (van de internetverbinding) IP adressen via DHCP uitgeeft en niet alle twee! Het lijk me gevalletje van conflicterende IP addressen

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Gewoon de tweede router instellen als AccessPoint (tweede router: DHCP uit en aansluiten via LAN ipv WAN).

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 25-07-2011 09:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Shaverion
Dat het zo simpel kon zijn... Had al wel eens ff geprobeerd om in te stellen als accesspoint voordat de problemen zich voordeden maar lukte toen zo snel niet en zag verder het voordeel ervan niet. Maar volgens mij werkt het :D Bedankt!

Heb trouwens bij al dat zoeken niet 1x deze oplossing langs zien komen :S

• Shaverion
Het blijkt een oplossing van korte duur te zijn, gisteravond geen problemen meer gehad maar vandaag naar 2uurtjes internetten weer hetzelfde probleem.

• lier

lier

MikroTik nerd

Shaverion schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:52:
Het blijkt een oplossing van korte duur te zijn, gisteravond geen problemen meer gehad maar vandaag naar 2uurtjes internetten weer hetzelfde probleem.
Misschien kan je een keer testen met de TP-Link als router en de Sitecom als AccessPoint?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Gebruik je op beide routers op dezelfde SSID en WPA2 en zelfde frequentie (1-13)?

• lier

lier

MikroTik nerd

kmichael schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:06:
Gebruik je op beide routers op dezelfde SSID en WPA2 en zelfde frequentie (1-13)?
Shaverion schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:21:
Het probleem doet zich alleen op mijn laptop (Sony VAIO E-Serie) voor en ook als ik hem connect via een draadje.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:44

NeHoX

Gamer + PV

Komt het niet omdat er 2 DHCP servers staat te schreeuwen?

[ Voor 0% gewijzigd door NeHoX op 27-07-2011 11:23 . Reden: typo ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Shaverion schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:52:
al eens op virussen gescand? en malwarebytes anti-malware?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Shaverion
DaRoot schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:20:
[...]

al eens op virussen gescand? en malwarebytes anti-malware?
Ja beiden gedaan. Ondertussen valt de verbinding niet zo vaak meer weg, maar nog steeds wel lastig.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Heb je nu 1 of 2 DHCP-servers in je netwerk?

• Shaverion
Ik heb DHCP op mijn 2e router uitgezet, dus 1.

• Shaverion
Ondertussen heb ik nog steeds hetzelfde probleem, heb vanalles met ip-adressen geprobeerd maar het wil nog niet lukken. Iemand anders nog een mogelijke oplossing? Nog ff en ik gooi die router het raam uit xD
Pagina: 1