• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag,

Ik ben laatst in het bezit gekomen van een Sony handycam CX560V.
Nu ben ik erachter gekomen dat het mogelijk is zonder een computer al je video's te copieeren via een Mini usb male naar gewone usb female adapter (waar je dus je externe HDD op aansluit)
Nu ben ik even op internet wezen zoeken voor een originelen adapter, helaas is dat ding bijna nergens te krijgen.
Ze zijn er wel maar bij de meeste winkels staat er lange levertijd of onbekend.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en moet ik toch iets verzinnen.
Na wat denken dacht ik, als ik nou een adapter maakt met 2 female USB met alle kabels kleur bij kleur dan plug ik er de HDD in en me handycam en copieeren maar. maar dat doet die dus niet :(

Het is een externe HDD die vanzelf uit gaat als de computer ook uit gaat. Zal het daar aan liggen?
Gewoon een USB stick zou ook moeten werken maar dat doet die ook niet helaas.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe.
Ik ben zo blij als iemand me kan helpen dan ben ik van zorgen af.

Blaad

Verwijderd

Nee, dat gaat niet werken. Iets met USB-host.

Het enige apparaat dat ik ken dat doet wat je zoekt is http://www.amazon.co.uk/S...-Box-CN-131/dp/B0009M1ZW6, maar die is al een tijdje niet meer verkrijgbaar vziw.

Edit: ik ken ook nog wel professionele FW gevallen, maar ik neem aan dat je iets goedkopers zoekt. Heb je geen netbook tot je beschikking?

Edit 2: ah, deze kende ik nog niet en op voorraad: http://www.cable-trader.c...-usb-on-the-go-cable-1_8m

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 12:24 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dan zou de handycam een USB-host moeten hebben en dat vind ik zo snel niet terug op het grote internet.
Het is vrij bijzonder als een camera usb host heeft, dus ik zou er zeker niet vanuit dat hij dat heeft.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Het is gelukt jongens,

Na wat zoekwerk en wat geknutsel is het me gelukt video´s over te zetten.

Je hebt 2 verschillende USB mini aansluitingen. USB mini A en B. Beide hebben 5 pins maar bij USB mini B word pin 4 niet gebruikt en bij A zit die met de ground aangesloten van de standaard USB aansluiting zodat de handycam weet dat er iets op aangesloten zit. Ze passen alenbij wel in de zelfde aansluiting en hebben alenbij ook 5 pins.

MEER INFO voor de mensen die met het zelfde probleem zitten en wat zelf willen knutselen en geld besparen. 8)

USB MINI A word meestal gebruikt voor bedrijven zoals sony zodat je HUN kabel koopt van 25 euro. Gewoon oplichterij eigenlijk. En ze moeten daar eens mee kappen.

Nu ken ik lekker onbezorgd gaan filmen van mij vakantie zonder zorgen te maken over hoeveel ruimte ik nog heb. :)

Blaad

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

justanotheruser

#hashtag

mooi uitgevonden !

Ik loop met mijn handycam (CX130 (sony) tegen het probleem aan dat het importeren zo ontzettend lang duurt.

Een 16GB SDHC kaartje vol filmen duurt iets meer dan een uur op de hoogste kwaliteit...

De camera is gewoon standaard geinstalleerd (sony pmb software) op mijn PC i5 3330 met 16GB DDR3 256GB SSD en windows 7 (met alle updates).
Ik zou toch denken dat mijn systeem vliegensvlug is en dat de handycam een echte usb2 aansluiting heeft.

Het importeren van een vol SDHC kaartje naar de computer (of naar mijn NAS) duurt circa 2 uur :S

Hierover is op google (afaik) niets te vinden... :? :-(

To Tweak Or Not To Tweak

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:06
usb2 wil niet zeggen dat ie ook op usb2 snelheid draait, daarvoor moet er expliciet de text en/of logo 'Hi-Speed USB' op staan.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

justanotheruser

#hashtag

hoe kan ik daarop controleren ?

ik heb geprobeerd om andere USB poorten te gebruiken (direct op het moederbord in plaats van front panel) in de hoop dat dat sneller zou gaan maar geen resultaat, ik ga nu proberen nieuwe chipsetdrivers te installeren..

edit: P8Z77M Pro - ASUS

[ Voor 5% gewijzigd door justanotheruser op 06-11-2012 22:54 ]

To Tweak Or Not To Tweak

Pagina: 1