Kan freenas niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416164

Topicstarter
Hoi,

Ben even nieuw op het gebied van NAS. Heb zelf net genoeg kennis om redelijk door een pc heen te komen en netwerk te maken.

Alleen kom ik met de freenas er totaal niet uit. 8)7

Heb een oude pc staan en dacht deze om te bouwen tot een NAS. Om te kijken hoe dit allemaal werkt en wat voor mij allemaal mogelijk is.

Alleen als ik freenas versie: FreeNAS-i386-LiveCD-0.7.2.6694.iso kom ik er niet uit!

Als ik default gebruik en dan de keuze krijg om deze te installeren dan loop ik al een beetje vast.
Hij geeft bij verschillende mogelijkheden ook dus verschillende errors.

Als ik de algemene installatie gebruik (wat ik lees op fora's) dus na default krijg je console setup.
Dan kies ik optie 9 en vervolg ik de stappen.
Dan verschijnt Mount CDROM
Dan geeft die voornamelijk WARNING READ UDMA ICRC, FAILURE READ_DMA status=51

Dan geeft die aan FreeNAS has been installed on ad1.
You can now remove the CDROM and reboot the PC.

Press ENTER to continue.

Als ik de CD eruit haal dan doe ik enter. En dan krijg ik niet de optie om reboot te kiezen, maar weer het start scherm met de keuzes voor installaties. En als ik dan exit doe en dan reboot. Blijft die na de reboot steeds hangen (hij komt dan niet meer terug in de programma. Alleen als ik de cdrom er weer in doe.

Ik ben nu de 2 hele dagen bezig |:( , maar kom hier niet uit! Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Het ziet ernaar uit alsof je "oude pc" een kapotte harde schijf en / of IDE controller en / of IDE kabel heeft.

Die errors zijn hoogstwaarschijnlijk hardware gerelateerd.

Je zou nog kunnen proberen DMA in de BIOS uit te schakelen, maar waarschijnlijk is hij "gewoon" kapot.

[ Voor 23% gewijzigd door Rainmaker op 23-07-2011 00:49 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:32
Rainmaker schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:48:
Het ziet ernaar uit alsof je "oude pc" een kapotte harde schijf en / of IDE controller en / of IDE kabel heeft.
Ik zou de cd-drive en CD zelf ook niet durven te vrijwaren...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416164

Topicstarter
Zit een dvd speler en dvd brander in. Heb ze alle 2 geprobeerd. Het is geen nieuwe meer. Heb net wel Windows XP erop gezet en deze draait gewoon wel. Ben nu aan het kijken of die het nog wel alles kan.

Als iemand een tip heeft om sneller te testen of alles nog correct is hoor ik het graag. Heb nog een oude pc staan en deze ga ik dit weekend proberen te testen voor freenas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Klinkt idd als een rotte IDE controller of drive. Soms is *nix kieskeuriger dan windows met zijn hardware, heb vaak zat gehad dat bv. windows wel mijn RAM vrat en linux niet.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Xander schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:51:
[...]

Ik zou de cd-drive en CD zelf ook niet durven te vrijwaren...
Dan had ik een acd ipv ad device verwacht in de melding.

Het zou kunnen dat Windows XP de DMA naar de disk heeft uitgeschakeld. Weet niet helemaal waarom, maar op die manier kun je ook defecte disken nog benaderen, ook al is het erg traag.

Ik weet zo niet of je dat ook in FreeNAS kunt aangeven.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1