ISDN nummers naar Ziggo. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Heb een alles-in-een abo van ziggo met 1 nummer en ISDN centrale met 4 nummers.

Nu wil ik mijn ISDN opzeggen en 2 nummers meenemen naar Ziggo.
Volgens Ziggo kan echter maar 1 nummer meegenomen worden en is de enige oplossing de ISDN naar 2 analoge lijnen om te zetten (en dus een extra lijn aan te laten leggen) en dan deze twee naar Ziggo te porteren.

Uiteraard wordt dit een kostbare gelegenheid en is het niet de moeite waard om te doen. Ook wil ik echt niet 1 van de 2 nummers kwijt.

Nu kan ik me voorstellen dat ik niet de eerste ben met dit probleem. Heeft er iemand succesvol ervaring om dit toch op een andere manier voor elkaar te krijgen?

Zelf dacht ik aan een VOIP provider die dit wel ondersteund, en na het overgezet te hebben minimaal 1 nummer naar Ziggo omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Bij ziggo zul je echt die tweede lijn moeten nemen. Maar er zijn ook nederlandse 'voip providers' die dit vast wel voor een paar euro per maand doen. Maar realiseer je dat die tweede lijn bij ziggo in maandelijkse kosten ook wel mee valt. Helaas voor jou is Ziggo tegenwoordig heel duur geworden met de analoge telefonie.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ziggo moet toch gewoon 2 telefoonnummers kunnen porteren lijkt me. Anders zou ik ze gewoon eerst naar budgetphone laten porteren. Ben je 20 euro per tel nr kwijt. Dan kan je ze vanaf daar weer naar ziggo laten porteren zou je dat willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Je kan gewoon 1, 2, 3 of 4 nummers (of whatever) porteren.

Wel vervallen de niet-geporteerde nummers op die ISDN lijn, je kan niet 1 nummer uit een isdn lijn porteren met behoud van de andere nrs op die lijn.

Dat ziggo dit niet ondersteunt in hun orderproces wil niet zeggen dat dit niet kan.

Kan die hele ISDN centrale komen te vervallen? Ziggo levert nl gewoon analoog, eventueel dus 2x.

Makkelijkste is om gewoon je nrs te porteren naar (bv) budgetphone, en zelf een Fritzbox te pakken. Dan kun je de hele infrastructuur behouden: de fritzbox heeft een ISDN uitgang, dus je centrale kun je blijven gebruiken.

Eventueel kun je een uitgebreider model nemen, of een Patton/Auerswald oid, en dan alle kanten op routeren (bv inkomend via budgetphone, uitgaand via een betamax kloon, fallback naar je ziggo enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Bedankt voor alle info!
Vooral DJSmiley voor nog eens extra info over mogelijkheden om de huidige apparatuur te behouden of op een andere manier aan te pakken.
Nu ben ik maar in mijn eentje thuis, dus is het een beetje overkill misschien, maar ga er zeker naar kijken.

Budgetphone kwam ik eerder ook al tegen. Ga denk ik die dan ook maar proberen. Vind het alleen altijd doodeng om verhuizingen / omzettingen te doen met telefoon of internet. Hoe vaak ik wel niet voor mensen heb moeten bellen die maanden zonder zaten door een fout... maar hopen dat het nu wel goed gaat.

...
Heb nog even extra gegoogeld en vrees dat ik toch nog eens met Ziggo moet bellen. Op hun site staan twee tegenstrijdige berichten:

http://www.ziggo.nl/#prod...onie/veelgestelde-vragen/
Ja, je kunt bij Ziggo twee nummers aanvragen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Het alternatief is dat je de ISDN-nummers bij de huidige aanbieder omzet naar twee analoge lijnen en deze vervolgens meeneemt. Mogelijk brengt de huidige aanbieder hiervoor kosten in rekening.
maar nu ook:

http://www.ziggo.nl/#help...eenemen%20naar%20Ziggo%3F
Je kunt maximaal twee telefoonlijnen gebruiken bij Ziggo. Het is dan ook mogelijk om maximaal twee ISDN-nummers mee te nemen bij je overstap naar Ziggo.
Aan de telefoon vertelden ze me het eerste.
Bij de oorspronkelijke aanvraag hadden ze het me wel gegarandeerd, maar tijdens verkoop gesprekken ben ik gewend dat ze van alles garanderen wat niet waargemaakt kan worden,