Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan ik nog onder dit contract uit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SH4D3H
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 02-11 16:11
Een ouder koppel (65+) dat ik wel vaker help met techproblemen kwam vandaag aanzetten met een nieuwe telefoon. De dame had een HTC Sensation gekocht, maar moest nog één en ander instellen. Bij de KPN-winkel konden (of wilden) ze dat niet doen.

Zoals sommigen wellicht herkennen nemen ze dan de hele papierwinkel mee naar mij en heb ik een beetje zitten neuzen (jaja, foei :+). Blijkt nou dat ze haar bij de KPN een contract van 57 nog wat per maand hebben aangesmeerd, waarbij ze de eerste 9 maanden 50% korting kreeg. Toen ik het haar vroeg was zij in de veronderstelling dat ze 30 euro per maand moest betalen en het na drie maanden juist goedkoper zou worden.

Na nog wat meer neuzen bleek dat ze eigenlijk een HTC Desire zou kopen met een abonnement van 30 euro per maand (dat ook de eerste maanden 50% goedkoper zou zijn) maar dat, toen ze terugkwam bij de winkel, die telefoon er niet meer was en de persoon aan de balie haar de Sensation heeft verkocht want die was "beter" en "moderner."

Toen ik mijn bevindingen meedeelde waren beide zéér verbaasd en vertelden mij dat het absoluut niet de bedoeling was een dergelijk abonnement af te sluiten. Ze hadden de persoon aan de balie ofwel verkeerd begrepen of zijn verkeerd ingelicht. Punt is wel dat er voor het contract is getekend.

Morgen ga ik met meneer naar de KPN-winkel, maar ik ben benieuwd of ik daadwerkelijk iets te "eisen" heb of dat ik het op coulance moet gooien met bijvoorbeeld een ander abonnement. Ik weet bijvoorbeeld iets over "wilsovereenstemming," maar er is dus getekend en zelfs 1 cent gepind om de boel te bevestigen. Wel heb ik een KPN-flyer waar het abo van 30 euro p/m is omcirkeld en de prijs met de Desire is uitgewerkt (met de naam van een verkoopster erbij).

Wie kan me helpen? :)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Bij KPN kun je voor zover ik weet inderdaad wel je abonnement aanpassen na 3 maanden. Dan houd je nog steeds je toestelkorting, maar niet je abonnementkorting (bijv. 50% korting, de eerste zes maanden).

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Bombus Flavifrons adoratie

Je zal niet de eerste zijn die door een verkoper er zo in is geluisd in het kopen van een pakket wat je niet wilt... Ga eens gewoon lomp langs en vertel rustig je verhaal. Doe het vooral in de winkel en kies een redelijk druk moment uit. Ga rustig je verhaal uitleggen en het liefste zo hard dat de rest net kan meekrijgen wat je bedoelt. Zet hem dus letterlijk voor het blok omdat hij iemand iets heeft aangesmeerd wat totaal niet relevant is voor die persoon en ook nog eens flink veel duurder is dan gevraagd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Touchdomex schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:03:
Je zal niet de eerste zijn die door een verkoper er zo in is geluisd in het kopen van een pakket wat je niet wilt... Ga eens gewoon lomp langs en vertel rustig je verhaal. Doe het vooral in de winkel en kies een redelijk druk moment uit. Ga rustig je verhaal uitleggen en het liefste zo hard dat de rest net kan meekrijgen wat je bedoelt. Zet hem dus letterlijk voor het blok omdat hij iemand iets heeft aangesmeerd wat totaal niet relevant is voor die persoon en ook nog eens flink veel duurder is dan gevraagd.
Dat heb ik destijds bij KPN ook gedaan toen ik misleid was door de verkoper. Bij mij lukte het echter niet en ik kreeg alleen een 'kortingsbon' van 50€, want de medewerker welke deze had verkocht was al ontslagen en verder konden ze dus niets meer doen.

Frappant detail was dat ik een maand of twee later dezelfde medewerker in de winkel tegenkwam. Toen ik hem hiernaar vroeg, ontkende hij in alle toonaarden. 8)7.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Ik sluit bij aan bij Touchdomex. Ook al is een contract wel een contract, niet geschoten is altijd mis. Dus inderdaad gewoon rustig en helder het verhaal doen, niet meteen beginnen met dingen te eisen en af te dwingen maar gewoon helder het verhaal uitleggen.

Ik kan het punt van helder in dit geval niet genoeg benadrukken. Het moet heel helder zijn wat de situatie nu werkelijk is, zodat er niet nog meer misverstanden aan worden toegevoegd.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:27
Beroep je op dwaling (is naar ik begrijp ook echt wat er aan de hand is). Probleem is niet zozeer of je juridisch iets kan (zit echt wel muziek in), maar hoe dwing je het af. Als ze rechtsbijstand hebben en winkel werkt niet vrijwillig mee, kun je die wellicht nog inschakelen.

En ik zou het, zoals hierboven al werd aangegeven, eerst gewoon "normaal" proberen. Er zijn nog best wel wat redelijke mensen op deze wereld te vinden.

[Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-07-2011 18:08]

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:43
Voor zover ik weet heb je altijd een of twee weken bedenktijd als je in de winkel ter plekke een contract ondertekent. Dit omdat je niet kunt verwachten dat mensen in de winkel alle kleine lettertjes gaan lezen.
Als het goed is zouden ze er dus nog zonder problemen onderuit moeten kunnen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Bombus Flavifrons adoratie

alex3305 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:06:
[...]

Dat heb ik destijds bij KPN ook gedaan toen ik misleid was door de verkoper. Bij mij lukte het echter niet en ik kreeg alleen een 'kortingsbon' van 50€, want de medewerker welke deze had verkocht was al ontslagen en verder konden ze dus niets meer doen.

Frappant detail was dat ik een maand of twee later dezelfde medewerker in de winkel tegenkwam. Toen ik hem hiernaar vroeg, ontkende hij in alle toonaarden. 8)7.
Wisselt per winkel en personeelslid. Ik zou het in ieder geval proberen. Jij hebt toevallig een hufter ontmoet... Jammer genoeg.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SH4D3H
Ja, even praten bij de KPN was ik sowieso al van plan :) Ik hoop dat ze het fatsoenlijk kunnen oplossen.

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:19
Wat alex3305 zegt.

Na 3 maanden kan je altijd je abonnement aanpassen, dit staat ook in de voorwaarden van personal sim beschreven. Kortingen op abonnement vervalt dan, maar het kan. Jammer dat KPNverkopers dit trucje misbruiken om de klant een duurder abonnement te verkopen. Zelf veroordeel ik deze constructie niet gelijk, zolang de klant hierover maar zeer duidelijk geïnformeerd wordt en de consequenties volledig begrijpt kán het. Het verdient echter geen schoonheidsprijs en zou standaard niet toegepast moeten worden.

Als ze de sensation op de koop toe willen nemen, wat wel een beter toestel genoemd kan worden dan de desire (zonder "S"), dan kunnen ze na 3 maanden terug naar een goedkoper abonnement dan 30 Euro per maand.

Probeer het ze zo duidelijk mogelijk uit te leggen, ik heb het vermoeden dat deze mensen erg sterk van jou mening uit gaan, dus wees voorzichtig met ze uit te leggen dat ze opgelicht zijn, dit helpt ze namelijk niet. Het zou beter zijn een constructieve oplossing voor te leggen.

Vraag ze of ze na 3 maanden omgezet willen worden naar een goedkoper abonnement en de verschillen op de koop toe willen nemen, of dat ze toch actie willen ondernemen. Indien ze voor het laatste kiezen, kan het moeilijk worden gezien de ondertekening van het contract en de pinbetaling. Het zou zomaar kunnen zijn dat het de moeite niet waard is omdat het te stressvol zou zijn voor ze. Dien wel sowieso een klacht in bij KPN en cc naar een bevoegde instantie. Laat dit ook aan KPN weten. Niet geschoten is altijd mis, en als er iets uitkomt kan het alleen maar beter zijn dan de huidige situatie. Of verdere stappen de moeite waard zijn, kan ik niet beoordelen.

Succes!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:47

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Ik weet niet of het helpt, maar ik kan me best voorstellen dat 't dwaling is als een ouder echtpaar 'n hyper-nieuw toestel nemen tegen 'n prijs die ze nooit zullen verbellen. Ik zou dat zeker wel noemen.

Note to self: being good is often more important than being right.

• _eXistenZ_
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-11 14:23
Sowieso een ouder stel met een smartphone :N Mijn ouders (begin 50 beide) vinden het al moeilijk om een SMSje te versturen... laat staan dat ze iets aan een smartphone zouden hebben... Of was dit een oprechte keus van die mensen en zijn ze tech savvy, dan is er natuurlijk niks mis mee :)

[Voor 22% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-07-2011 13:09]

There is no replacement for displacement!

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:51

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Je komt altijd onder een contract uit. Je kan het zelf compleet laten ontbinden binnen 8 dagen. (eigen ervaring) Na die 8 dagen gaat het lastig worden.

Soundcloud

• SH4D3H
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:08:
Of was dit een oprechte keus van die mensen en zijn ze tech savvy, dan is er natuurlijk niks mis mee :)
Ja, dit was een oprechte keus van die mensen en nee, ze zijn niet tech savvy :+
Het punt was dan ook niet dat ze zo'n telefoon hadden gekocht, maar welk abo ze nou precies hadden en welke kosten daar dan bij zouden horen. Dat was hen totaal niet duidelijk (of wel, maar dan konden ze het heel slecht verwoorden want ik en nog wat mensen begrepen er niets van :P).

Ik ben nu bij de KPN geweest om even wat informatie te vragen en ik heb wat hier gezegd was nog eens van de medewerker vernomen. Ze zijn nu uitgenodigd om over (minimaal) 3 maanden weer naar de winkel te komen waar de verandering dan zal worden geregeld.

Iedereen bedankt voor de input :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:27

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

SH4D3H schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:39:
Het punt was dan ook niet dat ze zo'n telefoon hadden gekocht, maar welk abo ze nou precies hadden en welke kosten daar dan bij zouden horen. Dat was hen totaal niet duidelijk (of wel, maar dan konden ze het heel slecht verwoorden want ik en nog wat mensen begrepen er niets van :P).
Als ze er niets van begrepen, waarom hebben ze dan hun handtekening gezet onder een contract?
Ik ben nu bij de KPN geweest om even wat informatie te vragen en ik heb wat hier gezegd was nog eens van de medewerker vernomen. Ze zijn nu uitgenodigd om over (minimaal) 3 maanden weer naar de winkel te komen waar de verandering dan zal worden geregeld.
Dat is wat ieder al zegt, de standaard afwikkeling die ieder wel kan krijgen na 3 maanden abonnement.
Als ik jou was had ik er meer uit gehaald. Maargoed, voor nogmaals teruggaan is het nu al te laat.

www.heidiulrich.nl | tkkrlab | zit jij al bij een hackerspace?

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True