• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Goededag,

Ik denk eraan om mijn systeem te upgraden. Ik heb geen supergroot budget ( Arme student ) dus een I7 met bijpassend mobo gaat mij te ver.

Ik heb ongv 100 euro te besteden.

Huidige setup

Q9550 stock
Asus P5KPL/1600
500GB HDD
MSI R6870
4GB ram
W7 64 Bit

Pc word hoofdzakelijk gebruikt voor gaming en videoconversie soms.

Zelf dacht ik eraan om een betere koeling te kopen en de Q9550 te overclocken.
Maar mijn mobo is niet echt geweldig hiervoor lijkt me, ook zou ik graag meer RAM hebben omdat dit mobo max 4gb ondersteunt.

Ook heb ik naar een SSD gekeken maar ik denk dat dit niet de tijd is om een SSD te kopen aangezien de prijzen momenteel aardig aan het zakken zijn.

Dus ikzelf denk dat een mobo upgrade samen met een betere koeling de meest slimme upgrade is op dit moment.

Welk mobo kunnen jullie me aanraden hiervoor? En wat is jullie opinie over m'n idee?

Bedankt alvast!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 07:12
Is het niet verstandiger nog even door te sparen?
Meer geheugen in een ander moederbord (maar met dezelfde CPU) gaat in games niet heel veel verschil maken. Ook voor videoconversie lijkt me dat dat weinig effect gaat hebben.
Overklokken kan wel effect hebben, maar tenzij je echt een flinke overklok er op krijgt zal de performancewinst in het niet vallen vergeleken met doorsparen en een i5 op een nieuw moederbord zetten. Een i7 is nergens voor nodig.

edit: waarom wil je trouwens upgraden? waar loop je tegenaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 22-07-2011 17:20 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Nouja, opstarttijden van enkele programma's zijn me niet snel genoeg. Ook loop ik een aantal keren per dag tegen het max ram aan wat ik niet echt relaxt vind.

Maar volgens jou is de bottleneck nu dus eigenlijk de CPU vooral?

Als ik een compleet nieuw mobo + Proc ga kopen dan koop ik liever een compleet nieuwe PC. Maar aangezien het nog een tijdje duurt voordat ik daar het budget voor heb.

Verwijderd

De opstartsnelheid is niet snel genoeg :'( :'(

Al koop je een CPU en GPU die 100x zo snel zijn. Je bak blijft traag. Wat jij nodig hebt is een SSD. Google daar maar eens op. Ik raad pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB of pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB aan. Neem alsjeblieft geen sandforce.

Tevens, losse aankoopadviestopics zijn hier niet meer toegestaan. Lees het CSL beleid eens door, zou ik zeggen.

Dit topic is gesloten.