Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samenstelling mid-end game-pc

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Omdat ik het afgelopen jaar zo hard gestudeerd heb vond ik het tijd mijzelf een wat betere pc te gunnen. Tijd voor wat nieuws. Deze verbetering moet een beetje het midden houden tussen een compleet nieuw systeem en een eenvoudige upgrade, hoewel ik de meeste essentiële componenten wel wil vervangen. Ik heb het hier al met een maat over gehad en de plannen liggen al grotendeels klaar. Maar omdat degelijk advies van een grote groep onafhankelijke experts op Tweakers.net gratis is, open ik hier nog even een topic.

Bij elkaar mag de hele grap tussen de 300 en 450 Euro gaan kosten. Een voorbeeld van hoe de pc eruit zou kunnen gaan zien is hier te vinden. De videokaart functioneert hier puur om een realistisch bedrag te tonen, voor dit geld schijnt het beter te zijn een tweedehands aan te schaffen. Een grote hardeschijf, kast, voeding en randapparatuur heb ik al.

Elk advies is welkom, maar mijn belangrijkste vragen zijn:

- Heeft een ssd in dit geval een significante meerwaarde? Ga ik dat merken als eindgebruiker? Ik ben van plan daar alleen Windows en wat programma's zoals Open Office en Firefox op de ssd te installeren. Ik heb gehoord dat het geheugen van een ssd maar een beperkt aantal malen kan worden overgeschreven. Is het voor mij wel verstandig om bij deze configuratie een ssd toe te passen? Of is dat een beetje uit verhouding?

- Hoe werkt de typenummering van grafische kaarten bij ATI en NVidia? Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die lange typenummers en ik heb geen flauw idee wat de beste kaart is die ik (tweedehands) kan krijgen voor 90 - 100 Euro. Wat zou geschikt zijn voor mijn budget en past het best bij mijn plannen?

- Moet ik daarbij problemen verwachten als ik wil dat een 500 Watt Coolermaster voeding dit allemaal moet gaan trekken? Bescheiden overclocking-mogelijkheden zouden leuk zijn, want ik heb hier nog een Scythe Mugen 1 in mijn systeem zitten.

- Kan ik Crysis hiermee met alle grafische opties optimaal zonder framedrops spelen?

(edit: sorry ik had de regels niet gelezen. Topic mag weg, ik heb de tekst inmiddels gecopypasted en zal die in het juiste topic plaatsen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 16:01 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:43

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb als videokaart de 6770, die is tevens opgenomen in het budgetgamessysteem en haalt elke game tot nu toe bij mij (witcher 2, mw2 etc)
een SSD heeft altijd meerwaarde, windows in 10 seconden opstarten = stoer.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

:w

Dit topic is gesloten.