Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat het komt door mijn videodriver. Onlangs is deze driver geüpdate en nu start Windows niet meer op. Hij komt tot het startup logo en dan zie ik mijn muiscursor verschijnen en dan start hij opnieuw op. Vervolgens kom ik in startup repair en laat ik lopen. Na enige tijd krijg ik de melding "startup repair cannot repair this computer automatically"

Dit is de foutmelding die ik krijg:

Problem event name: startuprepairoffline
Problem signature 01: 6.1.7600.16385
Problem signature 02: 6.1.7600.16385
Problem signature 03: unknown
Problem signature 04: 21203935
Problem signature 05: autofailover
Problem signature 06: 3
Problem signature 07: norootcause
OS version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale id: 1033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Safe mode? VGA mode? ...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat voor systeem? Zijn er meer dingen gewijzigd voor dit probleem zich voordeed, updates bijvoorbeeld? Heb je veilig modus al geprobeerd? Al geprobeerd op te starten met een linux live cd? Al geprobeerd je bootgegevens te herstellen met windows 7 disc? Hangen en opstart troubleshooter al doorgelezen? Gegoogled op je probleem met foutcodes?

Met andere woorden; doe eens wat meer informatie geven :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Safe modus werkt ook niet zelfde probleem. Opstarten vanaf de dvd lijkt niet te werken. Geen wijzigingen anders dan normaal standaard Windows updates etc. Niet geprobeerd met een Linux live cd want die heb ik niet? 64bit systeem met een ATI radeon HD 5700 video en 4gb AMD Black edition pc12800 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu een, nieuwe w7 geïnstalleerd op een andere schijf. Ik heb vervolgens een bootable USB stick gemaakt en zo kan ik bij systeemherstel komen. Echter door die nieuwe installataie heeft ie mijn oude c (met de kapotte w7) hernoemd naar D: en waar die nieuwe opstaat hernoemd naar C: als ik dus nu systeemherstel doe zegt ie dat ik dat niet kan. Hoe los ik dit op? Wordt mijn d schijf weer een c schijf als ik de andere schijf loskoppel van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Doet die Win7 op de nieuwe schijf het wel? Zo ja, neem dan gewoon die verse install. Een linux live CD kun je downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik maar ik wil graag mijn email berichten uit outlook terug, mijn adressen bestand heb ik in mijn iphone en ipad dus die kan ik syncen. Dat is het enige waarom ik die andere w7 terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:17:
maar ik wil graag mijn email berichten uit outlook terug
Die staan toch in een backup? *kuch*

Je kan nog altijd naar de betreffende files browsen als ze op een andere dan je Windows partitie staan... Zolang je schijf zelf niet kaduuk is en je je partities niet naar de zak hebt geholpen kan je zonder problemen die partitie doorbladeren en je files terughalen. Soms kan het wel zijn dat je jezelf even moet verheffen tot eigenaar van bepaalde folders om er toegang tot te krijgen. NTFS machtigingen enz...

Waarom trouwens direct een volledig nieuwe installatie? Zet automatische reboot bij systeem crash eens uit. Dan krijg je een BSOD waar je zo de fout van kan aflezen... Als je systeem niet meer start na het updaten van die driver, dan ligt het met alle waarschijnlijkheid aan die driver ja. Zit er in Win7 geen optie meer "opstarten met laatste bekende werkende instellingen" (of zoiets)? Is het mogelijk om in de herstel console van Win7 (die véél uitgebreider is dan die van XP) een driver rollback te doen?

Edit:
Automatische repair ging blijkbaar niet. Driver rollback misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door High-Voltage2 op 24-07-2011 10:53 ]

Pagina: 1