Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerf8809
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Vraagje over de verpakking van dit moederbord: GA-Z68X-UD3H-B3, gigabyte-link , tweakers-link

Ik heb net een bestelling van Afuture.nl binnengekregen waarin dit moederbord zat. Nu kan ik geen enkele doos open doen omdat er een sticker / tape overplakt (wat normaal is) buiten de doos van mijn moederbord.

De doos van het moederbord kan ik dus zo open doen, bij het open doen stak ook de cd met drivers middenin de handleiding (op zich niet erg maar wel vreemd lijkt me). Zou eventueel kunnen door transport maar als die er tussen zou geraakt zijn, zouden er volgens mij kreuken in de handleiding zijn.

Verder zit het moederbord in een antistatische plastic maar niet op zo een (hoe noemt het foam ofzo, zag materiaal om de onderkant van het moederbord (pinnetjes) te beschermen). Moederbord zit dus gewoon in anti-statische plastic en dan in de doos. (bij mijn vorig gigabyte moederbord zat het wel op zo'n "foam")

Vraag is dus aan andere met dit moederbord / nieuw gigabyte moederbord, hoe het bij hun verpakt was.

(ik ga natuurlijk ook meteen een e-mail naar afuture sturen en zodra ik mijn gsm aangesloten krijg op mijn laptop de foto's uploaden)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt mij dat je zending wel gewoon in een dichtgeplakte doos zaten? Gigabytedozen zijn nooit dichtgeplakt (die van Asus, MSI en ASRock trouwens ook niet hoor).

Verder is het normaal dat de DVD in de handleiding zit, daar gaat het echt niet van kreuken ofzo hoor.

test gewoon of je mobo werkt, want als ik het zo lees is dat je twijfel, maar die lijkt me vrij ongegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Idem, mijn moederbord doos (AsRock Z68 Pro3-M) was ook open. Niet echt schokkend, ik zag wel dat het hoesje met drivers en zelfs de antistatische wrap om het mobo heen nog netjes dicht was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerf8809
hmn, bedankt voor snelle antwoorden, blijkbaar ben ik wat paranoia ^^

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7081/spa0025foam.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/4399/spa0024foam.th.jpg

Zijn trouwens foto's die ik net zelf gemaakt heb, was er bij jullie ook geen foam meer aanwezig om onderkant van het moederbord te beschermen?

Merk net dat er tussenhaakjes popups komen, zal precies maar eens andere hosting-service zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

uh ik heb ook een soort gelijk probleem ervaren. Toen ik de doos opende, zat de heatsink van de VRM's niet goed:
YouTube: ‪Kanaal van NaNthor‬‏ - YouTube

Maar volgens mij kwam dat door de brakke pushpin constructie :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerf8809
Zat er bij jouw een "foam" onder? als de dozen blijkbaar open verzonden worden is dat nog enige dat mij iets of wat zorgen baart.

Nu heb ik mijn oude foam natuurlijk nog om het moederbord op te leggen... (lijkt mij gewoon vreemd dat ze dat ineens niet meer doen, tenzij het natuurlijk niet meer nodig is doordat onderkant van mobo sterker is ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerf8809
net reply van Afuture.nl gehad, blijkbaar allemaal normaal (nu voel ik mij wel beetje onozel ^^)

Toch allemaal bedankt voor de snelle antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kerf8809 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:24:
Zat er bij jouw een "foam" onder? als de dozen blijkbaar open verzonden worden is dat nog enige dat mij iets of wat zorgen baart.
Dozen worden niet open verzonden, enkel de doos waarin jouw bord zit, niet de doos waarin die dozen weer vervoerd worden. Dus daar gebeurd echt niets mee hoor.
Nu heb ik mijn oude foam natuurlijk nog om het moederbord op te leggen... (lijkt mij gewoon vreemd dat ze dat ineens niet meer doen, tenzij het natuurlijk niet meer nodig is doordat onderkant van mobo sterker is ofzo?)
Wat boeit die foam? Het werd nog wel eens gebruikt voor vervoer, maar het is verder niet nodig (dus waarom je die van je oude bord nog nodig hebt vraag ik me af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:54
Ik begrijp de zorgen wel. Bij duurdere spullen ga ik altijd naar de winkel omdat ik dan direct kan constateren of een doos dicht is. Ik heb geen trek in een doos waarin gerommeld is, al is het maar om een CD even te 'lenen'. Bij gebruikersschade sta je namelijk altijd zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik begrijp de zorgen eigenlijk ook wel. Zo'n delicaat spul als dit moet gewoon verzekerd nieuw zijn. Ligt het nou aan mij of hoor ik nu vaker over andere winkels dan de mediamarkt dat ze gerepareerde producten als nieuw verkopen? Leuk als je een canon 7D koopt met al 100 clicks op de teller :|

@kerf8809: het moederbord zat in een anti statische, plastic zak en ik had gewoon een foame-binnenkant zeg maar en was een vierkant uitgesneden waar het moederbord inzat. Ik maakte me drukker om de brakke heatsink constructie :'(

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die heatsink is idd wel redelijk brakkig op dit moederbord. Maar goed, dat ding kun je er net zo goed aflaten, gezien het ding echt 0,0 toevoegt en er alleen opzit omdat daar het naampje opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Terw_Dan: Ik heb niet gechecked of ze warm werden om eerlijk te zijn :F Normaliter "lever" ik dit soort shit niet af bij een "klant", maar het was een vriend van een vriend en ik had geen tijd meer. Ik heb het hem wel gezegd en dat hij het moest checken, maar goed. Of dat gebeurd is, weet ik niet.
Heb jij de temperaturen van die chips getest in je review? Is misschien wel handig om te weten voor volgende gebruikers. Ik kan me herinneren dat de heatsink van de UD5-en 7-versie wel gewoon met schroeven stevig vast zit.
offtopic:
kom je ook naar de luxe-edition van de TiMeS lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kerf8809 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:04:
Vraagje over de verpakking van dit moederbord: GA-Z68X-UD3H-B3, gigabyte-link , tweakers-link

Ik heb net een bestelling van Afuture.nl binnengekregen waarin dit moederbord zat. Nu kan ik geen enkele doos open doen omdat er een sticker / tape overplakt (wat normaal is) buiten de doos van mijn moederbord.

De doos van het moederbord kan ik dus zo open doen, bij het open doen stak ook de cd met drivers middenin de handleiding (op zich niet erg maar wel vreemd lijkt me). Zou eventueel kunnen door transport maar als die er tussen zou geraakt zijn, zouden er volgens mij kreuken in de handleiding zijn.

Verder zit het moederbord in een antistatische plastic maar niet op zo een (hoe noemt het foam ofzo, zag materiaal om de onderkant van het moederbord (pinnetjes) te beschermen). Moederbord zit dus gewoon in anti-statische plastic en dan in de doos. (bij mijn vorig gigabyte moederbord zat het wel op zo'n "foam")

Vraag is dus aan andere met dit moederbord / nieuw gigabyte moederbord, hoe het bij hun verpakt was.

(ik ga natuurlijk ook meteen een e-mail naar afuture sturen en zodra ik mijn gsm aangesloten krijg op mijn laptop de foto's uploaden)

Alvast bedankt
Precies zo kreeg ik ook 2x ditzelfde moederbord deze week

Er zat wel een stuk foam tussen de connector headers aan de achterkant en de heatspreader van de VRM's naast de cpu socket. Niks spannends dus.

@Terw_Dan: Bedankt voor je heldere review van dit bord. Was voor mij de doorslaggevende review om het bordje aan te schaffen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Deathchant schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:26:
@Terw_Dan: Ik heb niet gechecked of ze warm werden om eerlijk te zijn :F Normaliter "lever" ik dit soort shit niet af bij een "klant", maar het was een vriend van een vriend en ik had geen tijd meer. Ik heb het hem wel gezegd en dat hij het moest checken, maar goed. Of dat gebeurd is, weet ik niet.
Heb jij de temperaturen van die chips getest in je review? Is misschien wel handig om te weten voor volgende gebruikers. Ik kan me herinneren dat de heatsink van de UD5-en 7-versie wel gewoon met schroeven stevig vast zit.
offtopic:
kom je ook naar de luxe-edition van de TiMeS lan?
Ik heb richting Gigabyte ook al kritiek geleverd dat ze dat echt niet konden maken met die heatsink. Ik heb het gemeten, onder fullload scheelt het 9 graden, en zit de load temp nog ver onder wat die chips kunnen hebben (zo uit m'n hoofd bleef het ding op 49 graden steken, waarbij 70 graden nog heel netjes is).

En ja, ik kom waarschijnlijk ook naar times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:32

India Sierra

Learn by failure

Bij mijn asus P8Z68 Pro moederbord zat ook geen schuim, alleen van die antistatische plastic and that's it.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Terw_Dan. Ja ik vond het ook schandalig hoor. Goed om te weten dat er in principe niks mee kan gebeuren. 49C is dan nog netjes idd, maar zoals ik Gigabyte ken staan ze voor degelijkheid en stabiliteit, waarvan dit natuurlijk echt niet kan. Maar goed, 2 simpele schroefjes en het was klaar geweest.
offtopic:
dan moeten we toch eens even gaan meeten daar. Ik ken je helemaal niet en we gaan al zo lang naar de times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, schandalig is misschien een wat groot woord, ik kreeg mijn sample wel geleverd met een stuk schuim ertussen waardoor het ding gewoon goed zat, maar hij is wel wat wiebelig. Gelukkig is het een totaal overbodig stuk heatsink. Als ik het bord had kunnen houden dan had ik het ding er ook niet opgezet.
Pagina: 1