[Excel 2003]Berekening uitvoeren met inputrange ipv 1 waarde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In een Excel werkblad maak ik met behulp van een aantal inputvelden een berekening, waarna er uiteindelijk een uitkomst uitrolt.

Nu wil ik de graag voor 1 bepaalde inputvariable gaan gaan kijken wat de invloed ervan is op de uitkomst. Dus wat is de uitkomst Y als de input X {10,50,100,1000} is.

Nu kan ik handmatig de betreffende input wijzigen, en de nieuwe uitkomst van de berekening in een nieuw tabelletje zetten maar bij een grotere range van inputwaarden is dit complex en bovendien foutgevoelig.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik Excel de berekening door laten voeren met een range ipv met 1 waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Hiervoor is er een scenariomanager. Echter nog nooit gebruikt. Soms ook wel analyse manager genaamd. Hoe deze werkt weet ik niet, maar met wat uitproberen zal 't je wel lukken. Veel geluk, laat iets weten.
NB: deze is zelfs zo sterk dat je kan vragen wat de ingangsvariabelen moeten zijn om een welbepaalde uitkomst te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Functie kan ook nog bekend staan als Doelzoeken... (onder extra)

Pas 1 keer iets mee gedaan.... Lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
psvjw schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:08:
Functie kan ook nog bekend staan als Doelzoeken... (onder extra)

Pas 1 keer iets mee gedaan.... Lang geleden...
Dank u ;)
Ik ben vaak 't noorden kwijt, Excel2003-2007-2010, Gnumeric, Open Office, en mijn favoriet softmaker office noemen dit allemaal anders, en dan zwijg ik nog van sommige doen alles engels, andere nederlands, andere.....

NB:Met softmaker office druk ik dat op één functie en hij vertaald alle commando's ;)
Hij werkt snel, eenvoudig, stabiel en enorm compatibel (tenminste als je geen macro's gebruikt).
Als ze dat nog compatibel zouden maken ga ik te voet naar Scherpenheuvel _/-\o_