Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Dag allen

zoals de meeste mac-gebruikers hier onder ons, woensdag na het werk meteen naar Lion geupgrade.
Nu hebt ik het probleem dat mijn witte MacBook (model juni 2009) niet meer in sleep gaat als ik hem dichtklap.

Iemand nog dit probleem met liefst een oplossing?

Nog een tip voor de Lion gebruikers:

Bij het opstarten met option key kun je dus naar de recovery partitie gaan zoals jullie weten.
Maar dit is NIET veilig.
Je kunt in die recovery mode simpelweg terminal open met root rechten of zelfs OSX gewoon herinstalleren.
Je kunt gelukkig wel in die recovery mode een 'firmwarewachtwoord' instellen.

Ik raad iedereen dus aan om dit te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Damn, zit ik dus de hele morgen te vloeken.
Start ik 30 keer opnieuw op, controleer ik alle instellingen, schuim ik forums af.

Dan post ik hier een topic over mijn probleem, klap ik hem toe en werkt het weer |-)

Anyway, mods mogen dit topic eventueel verwijderen ofzo? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het topic zakt vanzelf wel weg, en hoeft dus niet verwijderd te worden.

Voor wat betreft je security tip: dit kon ook al voor Lion, door op te starten in single-user mode :) Het is altijd verstandig om een firmware password in te stellen, om dit te voorkomen (maar voorkomt natuurlijk niet dat iemand met fysieke toegang alsnog de harde schrijf eruit kan schroeven).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Vergeet niet dat een firmware wachtwoord er gewoon af te halen is door iemand met kennis van zaken.
Enige apparaat dat veilig is met een firmware password is een macbook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
joon schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:34:
Vergeet niet dat een firmware wachtwoord er gewoon af te halen is door iemand met kennis van zaken.
Enige apparaat dat veilig is met een firmware password is een macbook air.
Heeft dat te maken met het vervangen van de HD? Want dan is zelfs de air niet veilig aangezien je de ssd ook kunt vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
CoiLive schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Heeft dat te maken met het vervangen van de HD? Want dan is zelfs de air niet veilig aangezien je de ssd ook kunt vervangen :)
De SSD zou alleen in een andere macbook air gezet kunnen worden, maar het firmware wachtwoord is niet van het apparaat af te halen.
Dit kan alleen een apple reparatiepunt door contact op te nemen met de technische service van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging m'n macbook ook niet slapen na Lion (model eind 2008, enige non-pro unibody). Internetdeling afgezet onder Delen in de Systeeminstellingen en hij slaapt weer als voorheen. Misschien zelfs iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Bij mij slaapt het nog steeds niet... Het gaat om de laatste 15" MBP met 2.2GHz. Heel irritant, maar ik heb geen idee waardoor het komt. Ik heb alle apps gesloten, maar alsnog wil het niet werken. Heeft iemand nog enige tips?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CoiLive schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:38:
[...]

De MacBook Air is net zo onveilig als elke andere Mac als het gaat om het verwijderen van de SSD/Harddrive, maar daar heb je FileVault 2 voor. Waar de MacBook Air wel een streepje voor heeft, is het omzeilen van het firmware password. In het verleden was het firmware password eenvoudig te resetten door de RAM configuratie aan te passen (1 dimm eruit bijvoorbeeld). Bij de MacBook Air is dat -zonder soldeerbout- een flinke uitdaging ;)

Of dit echter nog altijd werkt weet ik niet zeker.

edit:
Na wat googlen lijkt het erop dat bovenstaande inderdaad nog werkt. Behalve op een MacBook Air dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 27-07-2011 13:37 ]

Launching containers into space

Pagina: 1