De ultieme wat voor mobo+proc moet ik kopen voor 1000 piek topic...

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Allereerst sorrie voor de lange titel :)...

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn BP6 met 2x C366@550. Ik vind de Alpha's namelijk teveel lawaai maken. Ik kan er niet van slapen.

Maar ja, wat moet ik nou kopen.... zoals gezegd heb ik ongeveer 1000 piek te besteden, liefst iets minder.

Mijn eisen en gegevens :):
- Ik heb GEEN zin om op Spitfires/Thunderbirds te wachten, want voordat die er goed en wel met moederborden enzo zijn, is het ongeveer september, ik wil NU (lees: over ongeveer 1 week) iets nieuws. Tegen die tijd verkoop ik dit gewoon weer :)

- Ik wil een set die stabiel, stabiel and did I mention stabiel is.

- Hij komt in een Aopen HX-08 met Viper 770, Xitel Storm Platinum, IBM Janus 7200 en 128 MB PC133 Ram (7ns).

- Het mobo moet veel PCI sloten hebben (2de videokaart, netwerkkaart, tv-kaart, SCSI-kaart, Xitel) dus minimaal 5 en liefst niet geshared

- Ik wil NIET gaan overklokken, of althans niet extreem, met extreme koeling/waterkoeling etcetera. Als ik zonder extra koeling een rotsvast systeem heb, wil ik het wel doen, maar anders niet. En een eventuele Athlon sloop ik niet open om te gaan solderen (garantie enzo, en de Athlon 700 is ook nog goedkoop).

Ik zat zelf te denken aan een PIII-600E met Abit BE6-II of een Athlon 650 met KA7 of K7V.
Iemand een ander/beter idee?

BTW, welke PIII is nou het beste (qua warmte, overklokken etc.), de PIII Coppermine gewoon (E) of de PIII socketted (flipchip dinges). Dat deze twee beter zijn dan de 133Mhz bus (EB) en de Katmai, is mij wel duidelijk, toch?

En waarom kan ik op de intel site nergens een goed overzicht krijgen van waar E, EB etc. nou allemaal voor staat? Of zoek ik weer niet goed?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Verwijderd

ten eerste zou ik een 600E kopen op een Abit BE6-II dat lijkt mij niet een gekke keus.
Met mijn 550E flip-chip haal ik makkelijk
714 Mhz en blijft ie ook rond de 29 a 30 graden.

De 'E',s zijn echt top chips

ten tweede er staat wel info op de Intel site over wat 'E' 'EB' betekend ik heb het namelijk een paar dagen gelen zelf gezien, ietsje verder zoeken :) of toch maar hopen dat iemand dat voor je gaat doen.

Verwijderd

Met mijn slot 1 Coppermine550 loop ik stabiel op 800MHz, gisteravond mijn AGP 550 er bij gezet en hij pakt het gelukkig mooi, op 2/3 van 145MHz bus, daaar was ik ff benauwd naar!

Verwijderd

Harry welke V.core zet je hem op?
Ik heb hem momenteel op 1.65 staan.
En welke mobo heb je, als je een abit be6-2 hebt dan kan je je instellingen posten of mailen naar mij ?
Ik wil het wel hoger overclocken maar hij moet stabiel blijven.

Verwijderd

Ga hier a.u.b. niet ook beginnen met dat gezeik op het Fok!forum met dat "Het Ultieme [vul hier onzin in] topic" dat is bijna nog erger als "Wat voor [vul hier onzin in] hebben Tweakers?"

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
offtopic:
Fokforum?? de ultieme??? WAAR HEB JE HET OVER? Het was eigenlijk gewoon een creatieve inspriratie van me.

Ik ben van mijn leven 2 keer op dat forum geweest (hwf.tweakers.net verwees er toen naar) en ik heb er 2 dingen gepost ofzo. Dus daar kan ik het echt niet van hebben.

Maar sorry dat ik mijn topic zo heb genoemd, jammer genoeg kan ik het niet veranderen.

Maar is zijn die flipchip (FCGA heten die toch) nou allemaal socketed en zijn die beter te overklokken?

En is er 1 snelheid van de cumine die lekker overklokt?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
Athlon 600/650/700(doorhalen wat niet in het budget past.)

Asus k7v

I rest my case.
Pagina: 1