Wat is de toekomst van Sim Only-abonnementen?

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Na de consternatie van de laatste dagen rondom Vodafone en KPN, en wellicht voor de toekomst ook nog T-Mobile, vraag ik me af wat de toekomst is van de Sim Only-abonnementen. En met name voor de kosten van een internet-abonnement. Gaat deze abonnementsvorm ook nog last krijgen van een kostenstijging?

Momenteel heb ik een aflopend T-Mobile-contract (half oktober), welke ik zou kunnen verlengen vandaag. Alleen een Sim Only is voor mij momenteel het meest interessant en met name Simyo.

Alleen, vanwege de maandelijkse opzegtermijn en het feitelijk niet aangaan van een contract is deze provider natuurlijk erg vatbaar voor tariefsverhogingen met als risico dat ik misschien uiteindelijk niet goedkoper uit ben dan m'n huidige abonnement.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 22-07-2011 11:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Volgens mij worden Sim-Only abonnementen al jaren duurder. Zeker als je elk jaar of elke 2 jaar een nieuwe telefoon wil is het sowieso niet echt rendabel. Maar het zal sowieso duurder worden omdat anders iedereen Sim-Only met losse telefoon koopt, ze kunnen natuurlijk niet met zichzelf gaan concurreren.

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf al de conclusie getrokken dat het goedkoper is om een smartphone los/2e hands te kopen en er een goedkoop simonly voordeelabo bij te nemen.. de abonnementsprijzen voor bundel+telefoon stijgen echt de pan uit.

Behalve de aanzienlijke verhoging van de prijzen op data, gaan de providers ook de prijzen voor de telefoons verhogen.. tja, je zou zeggen dat er een dag is waarop ook de 'simpel' goedkope sim-only's er aan moeten gaan geloven! Ik neem aan dat de data prijzen voor deze abonnementen net zo hard mee zal gaan stijgen..

Woopwoopwoopwoop.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 16:33
Tk55 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:43:
Volgens mij worden Sim-Only abonnementen al jaren duurder. Zeker als je elk jaar of elke 2 jaar een nieuwe telefoon wil is het sowieso niet echt rendabel. Maar het zal sowieso duurder worden omdat anders iedereen Sim-Only met losse telefoon koopt, ze kunnen natuurlijk niet met zichzelf gaan concurreren.
Al jaren duurder?

http://www.simpel.nl/

20 euro voor 800 minuten vind ik nou echt niet duur. Dat is 2,5 cent per minuut. Ook zijn 1000 sms'jes maar 10 euro. Dat is dus één cent per sms. En als je wilt kan je er ook nog voor 10 euro een 500MB databundel krijgen.Die is dus wat minder spotgoedkoop, maar veel mensen kunnen met 500MB uit de voeten. Al met al kan het dus héél goedkoop! :9

Daarbij kun je ook maar 400 minuten voor bijv. 10 euro pakken. Het is dus niet hoe meer je neemt hoe meer voordeel je hebt. Zo blijft het altijd voor iedereen even goedkoop! En nee ik werk niet bij simpel O+

[ Voor 11% gewijzigd door Cardo op 22-07-2011 11:50 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Goed punt. Misschien dat ik te veel heb gekeken naar de netwerkproviders (dus KPN, Vodafone en T-Mobile) zelf. Die zijn over het algemeen duurder dan andere providers. Evenveel voordeel vind ik sowieso wel een goede zet.

Ik wacht zelf toch nog op een provider die de stap durft te zetten naar data-only abonnementen met bellen en smsen inbegrepen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:01
http://www.kpn.com/prive/...ngen.htm?navMethod=browse

Ik kwam deze nog wel tegen voor de snelle beslissers. KPN (niet Hi) heeft op het moment nog leuke Sim Only aanbiedingen met korting voor je leven lang, én een FUP internetabonnement voor €10,- (384kb/s down) of €15,- (1 Mbit).

Misschien dus nog niet concurrerend met de écht goedkopes als Simyo, Simpel of Ben, maar mij viel op dat zij allen totaal geen regeling hebben voor internet in het buitenland, daarvoor moet je toch bij de grote drie zijn: KPN/Hi, T-Mobile, of Vodafone.

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:53
Ben regelmatig met internetbundel is ideaal voor de fervente whatsappers. Je betaalt 17€ waarvan 10€ voor onbeperkt 3G internet en 7€ voor 250 min/sms-en voor met je ouders.

Dat is wat ik zelf en ik ben nu ook druk op zoek naar een sim only met:
- 200/300 min/sms
- fatsoenlijk internet (liefst 1gb) met 3G
- 2 jarig contract.

Zodat ik in ieder geval gedekt ben voor 2j.

[ Voor 37% gewijzigd door Qurius op 22-07-2011 17:30 ]

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Qurius schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:29:
Ben regelmatig met internetbundel is ideaal voor de fervente whatsappers. Je betaalt 17€ waarvan 10€ voor onbeperkt 3G internet en 7€ voor 250 min/sms-en voor met je ouders.

Dat is wat ik zelf en ik ben nu ook druk op zoek naar een sim only met:
- 200/300 min/sms
- fatsoenlijk internet (liefst 1gb) met 3G
- 2 jarig contract.

Zodat ik in ieder geval gedekt ben voor 2j.
Misschien is HollandsNieuwe wat voor je (Vodafone dochter en netwerk)? http://www.hollandsnieuwe.nl/ (variant 275 + inet bundel) : 19 euro/mnd. Voordeel: beltegoed 3 mnd mee te nemen en alles gaat uit bundel. Daarnaast is buitenbundeltarief gelijk aan bundeltarief wat heel gunstig is als je verbruik onregelmatig is. Nadeel: hele hele hele slechte klantenservice en dataverbruik wordt relatief ongunstig berekend (per sessie afgerond op 100KB).

Beter nog is het volgende: sluit 2jr Vodafone B+S+W 200 contract (200min/400sms/1GB) af via GSMwijzer.nl (dus niet de sim-only variant). Je neemt gratis Samsung Galaxy 2 erbij en verkoopt die op marktplaats voor 400 euro (nu heb je van je abonnement only de sim nog ;) ). Je bent nu netto 250 euro kwijt voor 24 maanden ofwel 10-tje per maand. Goedkoper dan dat krijg je het niet. Let op: voor 1 augustus afsluiten, ofwel nog weekje de tijd om knoop door te hakken. En natuurlijk niet vergeten na twee jaar meteen weer over te stappen.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Gunner schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:38:
Momenteel heb ik een aflopend T-Mobile-contract (half oktober), welke ik zou kunnen verlengen vandaag. Alleen een Sim Only is voor mij momenteel het meest interessant en met name Simyo.

Alleen, vanwege de maandelijkse opzegtermijn en het feitelijk niet aangaan van een contract is deze provider natuurlijk erg vatbaar voor tariefsverhogingen met als risico dat ik misschien uiteindelijk niet goedkoper uit ben dan m'n huidige abonnement.
Mijn T-Mobile contract loopt ook af en gezien de hoeveelheid belminuten die ik over heb overweeg ik het goedkoopste Sim Only abonnement. Dit biedt T-Mobile op basis van weer een jaarcontract aan.

Ik dacht mij te herinneren toen ik een paar jaar geleden in dezelfde situatie zat dat ik na mijn 2-jarig abonnement een T-Mobile Sim Only op maandbasis kon aangaan. Heb ik dat verkeerd in m'n geheugen staan, of kon dat wel kloppen? Is T-Mobile daarin nu veranderd? Of is dat afhankelijk of je een 1-jarig of 2-jarig abonnement achter de rug hebt?

Een T-Mobile Sim Only jaarcontract twijfel ik nu nog over...

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:59

SolidD

Je kunt je huidige abonnement waarschijnlijk 'stilzwijgend' door laten lopen, daarmee behoud je een maandelijkse opzegtermijn en verandert er niks aan je huidige voorwaarden, tenzij t-mobile die ooit wil wijzigen (maar dan krijg je ook de mogelijkheid om op te zeggen). Volgens mij kun je geen nieuw of ander abonnement aangaan op maandbasis (die bestaan namelijk niet) alleen omdat je hiervoor een 2-jarig abbo hebt gehad.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Deze week ga ik me er ook eens goed in verdiepen aangezien ik over drie weken van mijn i500 abo af kan... Deze had ik nodig voor mijn werk maar sinds een tijd een andere functie dus aan die bel/sms bundel had ik veel te veel... Met 200 minuten en een stuk of 50 smsjes (ouders/familie zonder what'sapp) kom ik er ook wel... Databundel van 500MB moet ik het ook wel mee redden.. Wellicht dat de Vodafone deal zoals MrBB aangeeft wel te overwegen is...
Op dit moment een iPhone 4 waar ik zeker een jaar mee vooruit kan.

Ik wil alleen nooit meer twee jaar aan een abo vast zitten...

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 26-07-2011 14:50 ]

Pagina: 1