Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 14:49
Hallo medeTweakers!

Ben sinds kort in bezit van een Sony hdr-xr160 compact camera.
Heerlijk cameraatje die mooie beelden schiet op het bekende Sony AVCHD/50p formaat.
Nu zit ik met het volgende probleem/uitdaging:

Al mijn footage edit ik met Sony Vegas en gaat heerlijk soepel (soms beetje hakelig, niet te klagen) op mijn 4 jaar oude Qaudcore pctje. Daar zit hem dus niet in. Maar heb nu al verschillende render testjes gehad en ben steeds niet tevreden. De footage komt er qau. kwaliteit goed uit maar voor me gevoel is de framerate niet constant. Soms lijkt het net dat de framerate even iets sneller gaat of langzamer, terwijl de 'RAW' footage wel gewoon goed afspeelt.

De bestanden worden gerendert in het .mp4 formaat.
Heb het internet al uitgekamd en iedereen koos voor het mp4 formaat, en heb zelf al meerdere render testjes gedaan met verschillende instellingen, maar voor me gevoel blijf het probleem bestaan.

Mijn vraag nu is, op welk formaat kan je dan het beste renderen voor een FULL HD 1920x1080 bestand.
Zit zelf aan .mov (Quicktime) te denken of de .avchd bestanden om te zetten naar iets anders?
Hoop niet het laatste want dan kan ik in feite opnieuw beginnen :X dan maar voor de volgende keer.

Alvast reuze bedankt!
Met vriendelijke groet,
Michiel

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:35
Kun je eens een voorbeeld uploaden naar Vimeo of Youtube om te laten zien wat je bedoelt? Een stukje rechtstreeks uit de camera, en een gerenderde versie van datzelfde bestand. Welke renderinstellingen gebruik je, en welke projectsettings?

[ Voor 45% gewijzigd door mmulders op 23-07-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 14:49
Bedankt voor je reactie maar er kan wel een slotje op.
Mijn iets nieuwere laptop met mindere specs draait hem wel vloeiend af.
Een storm in een glas water dus :)

thanks!

LAAG8 Blog