Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN Glasvezel] Upload snelheid onder de maat?

Pagina: 1
Acties:

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste Tweakers,

Sinds gisteren (21-07-2011) heb ik Internet via Glasvezel van KPN (Pakket Goud 100 Mbit up / 100 Mbit down).

Nou heb ik enkele testjes gedraaid en haal met downloaden ongeveer 10 MB/s (wat neer komt op ongeveer 85 Mbit) alleen met uploaden haal ik maximaal 1,5 MB/s (12 Mbit).

Gisteravond met KPN gebeld en zoals verwacht konden zij niet aangeven waar dit aan zou kunnen liggen. De helpdeskmedewerker gaf mij aan dat ze nog geen tools beschikbaar hebben om de upload vanuit de klant te kunnen meten.

Nou heb ik het idee dat KPN de uploadsnelheid knijpt, ik haal namelijk bij het uploaden naar een andere FTP omgeving precies 1,5 MB/s. Ook geven diverse sites waar je je internet snelheid mee kan meten ook allemaal rond de 1,5 MB/s aan.

Om de test iets uit te bereiden heb ik naast dat de upload via FTP aan stond ook via een VPN-verbinding met mijn werk enkele bestanden geupload. Vreemd genoeg haal ik bij deze upload (naar een Sharepoint omgeving) ook maximaal 1,5 MB/s. Tel je deze twee bij elkaar op dan kom je dus op ongeveer 3 MB/s.

Ik heb naast deze KPN verbinding ook nog de Ziggo verbinding van 120 Mbit / 10 Mbit maar ben speciaal voor de hoge upload overgestapt op KPN.

Hebben meer van jullie ook dit "probleem"?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Hoe is je netwerk precies opgebouwd, alles bedraad aangesloten en geen (extra) router er tussen?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Dus het lijkt erop dat je 1.5MB/s per verbinding krijgt (1,5 voor FTP en 1,5 voor de VPN = 3), gevalletje QoS, wat voor netwerkapparatuur hangt ertussen, hoe is het aangesloten?

Ik heb zelf een 100/100Mbit Fiber van OnsBrabantNet en daar is de download rond de 90Mb/s, de upload ligt wat lager, rond 80Mb/s

/dev/null

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb al diverse opbouw mogelijkheden getest, maar zelfs met de directe kabel tussen de Experia Box en mijn PC levert dit geen snelheidswinst op.

Experia Box direct met PC verbonden via kabel (CAT 5e), zou genoeg moeten zijn om 100 Mbit te halen.

Laatste test: Download 90.01 Mbit, Upload: 33 Mbit

Ik zal nog even kijken of mijn Qnap de FTP upload niet knijpt.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 11:14
Na wat testen kwam ik toch tot verkeerde conclusie

[ Voor 100% gewijzigd door SmoothTweaker op 23-07-2011 16:01 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Die Experiabox zal wel geen waarden geven aangezien hij in zo'n Genexis zit toch?
Weet het fijne niet van KPN Glasvezel maar is het niet mogelijk om direct te verbinden met de Genexis?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Jim423 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:16:
Die Experiabox zal wel geen waarden geven aangezien hij in zo'n Genexis zit toch?
Weet het fijne niet van KPN Glasvezel maar is het niet mogelijk om direct te verbinden met de Genexis?
Dat is bij KPN niet mogelijk. Bij andere providers wel ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Hmmm, en die Experia geeft verder helemaal geen waardes als je erop inlogt?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1