Beste,
Sinds een aantal jaren draai ik mijn itunes libary op een QNAP TS-409 pro NAS.
Hierbij staat zowel de libary files als de muziek map op deze NAS welke gekoppeld is aan de Imac via AFP
Mijn Imac opent dan ook de libary rechtstreeks van de NAS
Een jaar geleden heb ik een aanpassing (lees timemachine) gedaan in het netwerk.
Hierbij is de ip-range gewijzigd van 192. 168.1.x naar 10.0.1.x
Na deze wijziging heb ik altijd gebruik kunnen maken van mijn itunes libary.
Sinds 2 dagen is de Imac geupgrade naar OSX lion.
Helaas heeft de upgrade naar Lion ervoor gezorgd dat er niet meer geconnect kan worden via AFP naar de QNAP.
Als voorlopige nood maatregel wilde ik daarom voorlopig via SMB koppelen.
Een applescriptje geschreven en de Itunes share op de nas wordt netjes gemount via SMB.
Ik kan dan ook mijn bestanden benaderen, kopiëren enz.
In itunes heb ik naar de "nieuwe oude" libary verwezen en deze start netjes op met inhoud en covers.
Echter nu het probleem. Wanneer ik een willekeurig nummer probeer af te spelen krijg ik naar een aantal seconden de opmerking dat de server "192.168.1.x" niet reageer/beschikbaar is.
Blijkbaar staat er ergen een harde verwijzing naar dit ip-adres? Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
Sinds een aantal jaren draai ik mijn itunes libary op een QNAP TS-409 pro NAS.
Hierbij staat zowel de libary files als de muziek map op deze NAS welke gekoppeld is aan de Imac via AFP
Mijn Imac opent dan ook de libary rechtstreeks van de NAS
Een jaar geleden heb ik een aanpassing (lees timemachine) gedaan in het netwerk.
Hierbij is de ip-range gewijzigd van 192. 168.1.x naar 10.0.1.x
Na deze wijziging heb ik altijd gebruik kunnen maken van mijn itunes libary.
Sinds 2 dagen is de Imac geupgrade naar OSX lion.
Helaas heeft de upgrade naar Lion ervoor gezorgd dat er niet meer geconnect kan worden via AFP naar de QNAP.
Als voorlopige nood maatregel wilde ik daarom voorlopig via SMB koppelen.
Een applescriptje geschreven en de Itunes share op de nas wordt netjes gemount via SMB.
Ik kan dan ook mijn bestanden benaderen, kopiëren enz.
In itunes heb ik naar de "nieuwe oude" libary verwezen en deze start netjes op met inhoud en covers.
Echter nu het probleem. Wanneer ik een willekeurig nummer probeer af te spelen krijg ik naar een aantal seconden de opmerking dat de server "192.168.1.x" niet reageer/beschikbaar is.
Blijkbaar staat er ergen een harde verwijzing naar dit ip-adres? Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?