[pw] harde schijven in euro per terrabyte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 18:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Kunnen we in pricewatch bij harde schijven voortaan vermelden wat de euro per terabyte verhouding is in plaats van euro per gigabyte? Dat zou de bedragen wat leesbaarder maken.

De goedkoopste schijven kosten momenteel 0,029 € / GB, de duurste 374,063 € / GB . In terrabytes uitgedrukt wordt dat: 29 € / TB en 374.063 € / TB (even uitgaande van 1TB=1000GB). Ongeveer de helft van de schijven zit op minder dan 1 € / GB.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
kick. We zijn anderhalf jaar verder, de prijzen zijn nog verder gedaald. In de top 100 van populaire HDs zijn er nog maar 3 over met een prijs van meer dan 1 euro per gigabyte. Als je de SSDs er uit laat wordt het helemaal dramatisch, dan zit je naar twee kolommen nullen te kijken. Laten we de prijzen voortaan weergeven in centen per gigabyte of euro's per terrabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik vind het eigenlijk wel prima zo, omdat je het op deze manier ook goed kunt vergelijken met prijzen van SSD's en USB-sticks, die nog wel euro's per GB (kunnen) zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie: De juiste benaming is Terabyte. Terrabyte klinkt zo stom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het viel mij ook op dat het inmiddels wel erg (tienden van) centenwerk is geworden. Ik ga eens even kijken hoe ik dat netjes ga oplossen. Voorlopig laat ik het echter zo, heb nog een waslijst van requests om af te handelen, nadat Tweakers 7 goed en wel draait. Ik zet dit topic in m'n reminders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:53:
Ik vind het eigenlijk wel prima zo, omdat je het op deze manier ook goed kunt vergelijken met prijzen van SSD's en USB-sticks, die nog wel euro's per GB (kunnen) zijn.
Ook bij SSDs, USBs en zelfs SD-kaartjes kost meer dan de helft minder dan 1 euro/GB. Voor geheugenkaartjes is een prijs in terabytes inderdaad wat onhandig, maar laten we dan met centen/gigabyte rekenen, dat zit er nog een beetje tussen in.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:55:
Ter informatie: De juiste benaming is Terabyte. Terrabyte klinkt zo stom ;)
oeps
Glaanie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:12:
Het viel mij ook op dat het inmiddels wel erg (tienden van) centenwerk is geworden. Ik ga eens even kijken hoe ik dat netjes ga oplossen. Voorlopig laat ik het echter zo, heb nog een waslijst van requests om af te handelen, nadat Tweakers 7 goed en wel draait. Ik zet dit topic in m'n reminders :)
tnx, great

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is het tebibyte, maar dat klinkt nog veel stommer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JossiEnd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:14
Opzich nog steeds wel een gewenste future. Zou ook niet al te moeilijk moeten zijn lijkt me?
Pagina: 1