[OSX Lion] Clean install,restore,tijdelijk account probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Hoi allemaal,

Om met de deur in huis te vallen... OSX Lion, clean install uitgevoerd met een user-account (tijdelijk), back-up vanuit Time Machine weer teruggezet et presto. Werkt heerlijk, alleen krijg ik die tijdelijke user-account met geen mogelijkheid weg.

Ik heb al via de terminal de hele user-folder weggegooid, maar het account blijft als optie in de preferences en in het start-scherm verschijnen. Klik ik erop, dan wordt de folder weer aangemaakt. Wat zie ik over het hoofd? Het account verwijderen via de preferences heeft geen enkel effect.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Goed uitgelogd? Een reboot gedaan?
Anders:
Naar Disk Utilities > Je OSX HDD selecteren > Repair Permissions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Yep allemaal al gedaan en heeft geen effect. Het gekke is dat ik de folder gewoon kan verwijderen maar het account zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Krijg je een foutmelding?
Is het slotje open? Geprobeerd te verwijderen via de Terminal? (inloggen met sudo -s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zit ergens in een database kan ik me voorstellen. Vroegah zat dit in /var/db/netinfo. maar die bestaat niet meer.

*edit*
Iets gevonden voor je:

code:
1
2
3
man dscl
dscl . -list /Users
dscl . -read /Users/[username]

kan je ook mee removen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mastha-Hacker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:03:
Krijg je een foutmelding?
Is het slotje open? Geprobeerd te verwijderen via de Terminal? (inloggen met sudo -s)
Ja, dat zijn de logische dingen. Zonder slotje kan je het sowieso niet proberen, via de terminal heb ik ook geprobeerd en ik kan dan de hele folder gewoon verwijderen, maar dat heeft geen invloed op het account zelf... ergens blijft er iets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de directoryservices database dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hee bakman, dat heeft gewerkt! Thanks. Heel apart, zoiets ben ik nog nooit tegengekomen en heb er al heel wat ervaring mee.

Alleen precies het verkeerde account verwijdert, maar goed, ik had ook hele onhandige account namen verzonnen. ;) De rest staat nog goed dus effe opnieuw inrichten en klaar.
Pagina: 1