Windows 7 CD start niet op na SSD in pc zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
Beste Tweakers,

Mijn vader heeft een Crucial m4 - 64GB - Sata 3 gekocht (pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB) en in zijn pc gezet naast zijn normale harde schijf van 320GB. Op de 320GB schijf staat Windows 7 Professional. Na het inzetten van de SSD werkt dit nog steeds. Ook bij Schijfbeheer wordt de schijf weergegeven, nog geen letter toegewezen.

Nu wilde ik Windows 7 Professional (x86) op de SSD zetten (Clean Install). Als ik van CD gestart heb zegt ie, zoals gewoonlijk "Windows Is Loading Files" en gaat dat balkje eronder ook vol. Daarna gaat het scherm op zwart en hoor je de cd-rom speler stoppen met draaien. Normaal komt dus het Setupscherm maar nu niets.

Deze cd heb ik vaker met succes gebruikt. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Gerjannn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

mmm vreemd, haal die andere schijf er eens uit?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Wat voor MB en wat is de SATA poort instelling ( IDE / RAID / AHCI ) ?
Loopt het installatieproces wel door als je de SSD weer loskoppelt ?

[ Voor 33% gewijzigd door Yippie op 21-07-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik ben nu aan het proberen om via Usb te booten en zo windows te installeren via de Microsoft tool. Mislukt dit zal ik jullie ideeën proberen. Dankjulliewel in ieder geval ;)

p.s. ik heb weinig verstand van hardware, maar weet wel dat die SATA poort instelling in het BIOS zit, dus zal even kijken.

edit: het wordt een beetje laat, morgen gaan we weer verder proberen. Bedankt in ieder geval ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Gerjannn op 21-07-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Het is gelukt met een 64-bits versie van Windows 7. Misschien dat het daar aan lag? is het zo dat SSD-schijven niet (goed) overweg kunnen met 32-bit? Bedankt voor jullie hulp in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Goed om te horen dat jou probleem is opgelost, maar ik draai Win7 zowieso op 64bit vanwege het aantal geheugen. Ik wacht nog op de uitkomst van de RMA.
Pagina: 1