GeForce 560 Ti niet te installeren???

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola,

Vandaag een MSI N560GTX-Ti Twin Frozer aangeschaft.
Nu tijdens de installatie ervan krijg ik constant deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://subgroover.com/temp/NVIDIOOT.jpg

Ik heb voor zover ik weet alles al geprobeerd:

- Originele NVIDIA drivers (de laatste)
- Originele nieuwste Beta NVIDIA drivers
- Bijgeleverde drivers van MSI
- Oude drivers met Driver Sweeper verwijderd
- Kaart eruit en er opnieuw in
- DVI uitgang geprobeerd ipv HDMI uitgang
- Vanuit apparaatbeheer geforceerd de drivers installeren

Dat was het wel zo'n beetje...
Wat ik ook doe, constant komt deze foutmelding!

Mijn configuratie is:
Intel DH55TC mobo
Intel Core i5 650
4GB DDR3
Windows 7 64bit

Jullie enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens kijken of een reinstall van je OS wat uithaalt, blijkbaar zit het ergens mis met de drivers, want dit zou gewoon moeten werken zonder problemen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Tja ik zou even windows er opnieuw opgooien, als dat niet een te groot probleem is...

EDIT: spuit11

[ Voor 9% gewijzigd door Beatboxx op 21-07-2011 21:38 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In veilige modus starten en dan even driversweeper proberen? baad het niet dan schaad het niet denk ik :)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• MNECMotU
AktiveHate schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:40:
In veilige modus starten en dan even driversweeper proberen? baad het niet dan schaad het niet denk ik :)
Even gedaan, werkt ook niet helaasch!

Zit er echt aan te denken dat het een hardwareprobleem is en niets softwarematigs.
Misschien voeding te zwak? Het is een 700W voeding, zou voldoende moeten zijn toch?
Misschien BIOS upgrade doen?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Voeding te zwak heeft deze problemen niet, meestal dan artifacts of niet-bootende pc
Bios upgrade, dit zal waarschijnlijk niet veel uithalen want er staat niks over deze problemen in changelogs van updates

Oplossing:
Install xp/vista/7 op andere hdd en probeer daar driver-install als je liever huidige install wil houden

90% zekerheid dat het aan windows-installatie ligt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:23 ]

• MNECMotU
Ja windows install zou het aan kunnen liggen, maar toch vaag...
Heb al vele malen NVIDIA kaarten geïnstalleerd in m'n leven en nog nooit problemen mee gehad.

Heb nu de 460GTX er terug in gestopt en deze werkt gelijk!
Het klinkt misschien vaag, maar mijn gevoel zegt dat het niet aan de windows installatie ligt (welke vrij schoon is), maar eerder iets van een compatibiliteitsprobleem is.

Tijd om een herinstall van windows te maken heb ik nu helaas niet, dus dat kan ik helaas niet testen...

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 11:01
Zoals al meerdere keren gezegd probeer je windows ereens opnieuw op te gooien zodat hij geen oude drivers meer gebruikt en hij kan nog denken dat hij drivers van je oude GPU moer gebruiken (verbeter me als ik verkeerd zit)

If it ain't broke, don't fix it

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:21

Format-C

Tracing Rays

Het lijkt mij vrij duidelijk dat het aan de videokaart ligt:

-voeding is goed genoeg, tenminste als het geen Q-Tec is. :P
-PCI-e slot is goed; GTX460 werkt
-GTX460 is PCI-e 2.0, 560Ti ook, is het dus ook niet
-windows probleem lijkt me ook sterk, omdat de 460 wel werkt, maar goed, om uit te sluiten zou je misschien een clean install kunnen doen.

Ik denk dus gewoon dat die GTX560Ti defect is.

Kun je de kaart ergens anders testen?

Misschien deze driver nog ff proberen:

http://downloads.guru3d.c...t-WHQL-download-2705.html

[ Voor 61% gewijzigd door Format-C op 22-07-2011 00:53 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

MNECMotU schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:17:
Het is een 700W voeding, zou voldoende moeten zijn toch?
Misschien niet, ligt aan de voeding, maar een voeding doet dit in principe niet.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

als de kaart gewoon beeld geeft is deze niet kapot.. je kunt proberen handmatig de drivers te installeren via het apparaatbeheer en dan nog is de software van nvidia er op te zetten.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heeft ie al gedaan.
MNECMotU schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:34:

- Vanuit apparaatbeheer geforceerd de drivers installeren
Edit; kan je anders met de GTX460 in je PC de nieuwste BIOS op je mobo flashen? Las hier net dat dat bij iemand geholpen heeft. Weliswaar een ander bord e.d, maar ook nog wel ff het proberen waard imho.

:)

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 22-07-2011 00:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Ik kan ook alleen maar op windows ff opnieuw er op gooien komen. Hier is iemand met het zelfde probleem http://nl.hardware.info/f...-stuurprogramma-lukt-niet. Kun je m anders niet ff in een andere computer prikken? Anders kijken of je hem terug kan sturen naar de verkoper zodat zij hem kunnen testen op defecten.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien is het ff handig om het zo te doen:

Als het kan de kaart in een andere PC proberen, dan sluit je volgens mij het snelst uit of het de kaart is of niet.

Als dat niet kan;

-windows updaten
-moederbord drivers updaten
-moederbord BIOS updaten
-nogmaals proberen te installen

Als dat niet werkt:

-ook nog windows opnieuw installen zonder windows updates
-nog een keer proberen kaart te installeren

Als dat niet lukt

-nogmaals windows updaten
-kaart proberen te installen

En als dat niet werkt --> kaart RMA :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 22-07-2011 01:11 ]

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 16:32
Tweede hd er in en even daarop windows gooien.
Dikke kans dat het aan windows ligt.

Andere optie is om je nieuwe videokaart erin te doen, dan ieder spoor van de oudere drivers eruit te halen, maar dat is soms lastig.

Ga eens naar je apparaatbeheer, beeldschermadapters, dan dubbelklik op de videokaart, dan naar tabblad details, en dan bij eigenschap kies je uit het lijstje dat tevoorschijn komt: hardware id's.
Daar staat een vendor id en een device id. Wat staat daar gegeven?
Dat zijn de cijfertjes waar windows zelf naar kijkt als het systeem drivers en hardware probeert te matchen. Dit zijn de nummers die dan blijkbaar niet kloppen.

• Beastie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2025
denk dat het de driver is, je moet echt een gtx 560ti specifieke driver hebben.
heb dit probleem zelf ook gehad.

• MNECMotU
Thnx voor alle antwoorden!

Andere drivers ook al geprobeerd. Oude, nieuwe NVIDIA drivers en de bijgeleverde MSI drivers. Niets mocht baten.

Helaas geen tijd meer om windows opnieuw te installeren. Had de kaart speciaal voor LAN-party aangeschaft en die begint morgen al, dus tja... dan maar op de GTX460 draaien daar... Op zich ook geen probleem.

Morgen gaat de 560Ti weer terug naar de winkel en over een week komt als het goed is de Point Of View 560 2GB versie binnen. Die haal ik dan weer op en ga ik daar verder mee testen!

Als die ook vreemd doet is het echt een mobo- of windows probleem. Tegen die tijd weer een testronde!
Voor nu in ieder geval bedankt en ik laat het wel weten hoe het verder verloopt!

Verwijderd

had vroeger dit probleem ook je moet eerst bij windows update dan optionele update van nvidia instaleren en derna je driver van de site of cd

heb het meerdere keren moeten doen ook bij laptops xD

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beastie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:14:
denk dat het de driver is, je moet echt een gtx 560ti specifieke driver hebben.
heb dit probleem zelf ook gehad.
Dat klopt niet, de 460GTX en de 560Ti gebruiken dezelfde drivers.
Ik ben zelf ook van een 460GTX overgegaan naar een 560Ti en Windows (7) gebruikte de drivers die ik voor de 460 geïnstalleerd had. Een beetje degelijke 700W voeding is ruim voldoende voor de 560, zeker als de 460 hier probleemloos mee werkt.

GeForce 275.33 Driver

Version: 275.33 WHQL
Release Date: 2011.06.01
Operating System: Windows Vista, Windows 7
Language: English (UK)
File Size: 137 MB

Supported products
GeForce 500 series:
GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520

GeForce 400 series:
GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2011 02:19 ]

Testing, one, two ...

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-02 12:26
hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:18:
[...]

Dat klopt niet, de 460GTX en de 560Ti gebruiken dezelfde drivers.
Ik ben zelf ook van een 460GTX overgegaan naar een 560Ti en Windows (7) gebruikte de drivers die ik voor de 460 geïnstalleerd had. Een beetje degelijke 700W voeding is ruim voldoende voor de 560
Dat is nu zo maar toen de 560 net uitkwam was daar een aparte driver voor.
Ik ging ook van 460 naar een 560 ti en kon andere drivers installeren.
700 watt voeding is idd ruim voldoende.
Ik draai met 2 560 ti op een 850 watt voeding en een i5 2500k en alles is ook nog is overgeklokt.
Als windows de kaart ziet dan lijkt het mij softwarematig.

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-02 12:26
MNECMotU schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:01:
Thnx voor alle antwoorden!

Morgen gaat de 560Ti weer terug naar de winkel en over een week komt als het goed is de Point Of View 560 2GB versie binnen. Die haal ik dan weer op en ga ik daar verder mee testen!
Je weet wel dat die Point of view een 560 is en geen ti waardoor hij minder cuda cores heeft.

Verwijderd

Cliors40 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:00:

700 watt voeding is idd ruim voldoende.
:N
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:48:
[...]

Misschien niet, ligt aan de voeding, maar een voeding doet dit in principe niet.
:Y

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ditzelfde probleem onglangs ook gehad met een Asus 560 TI, bij mij gaf windows in apparaatbeheer ook code 43 aan. Toen ik de kaart net had deed hij t wel, maar crashde de driver(soms na een uur of wat gamen soms als windows een transparantie effect deed, na een dag was hij niet meer te installeren.

Windows herinstallatie loste niets op.

Andere pc hier(mediacenter met voldoende specs), gaf precies hetzelfde aan.
Kaart omgeruild en het was opgelost, windows boot meteen met de juiste driver en alles werkt naar behoren.

I, for one, like Roman numerals

• Bunghole
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-04-2024
Bij het zoeken naar een soortgelijk probleem wat ik al meerdere keren heb gehad met Nvidia drivers, kwam ik bij dit topic uit. Ik zal de originele poster niet meer helpen, maar misschien wel mensen die dit probleem in de toekomst gaan krijgen en op zoek zijn naar een oplossing:

De kans is zeer groot dat als deze foutmelding verschijnt, dat je kaart niet vermeld staat in het nvwi.inf bestand (onderdeel van je driver installatiebestanden).

Ik ben hier nu al meerdere keren tegenaan gelopen en download elke keer "modded .inf files" van LaptopVideo2Go.com die ik vervolgens in plaats van het originele bestand zet. Er zijn op het web meerdere instructies te vinden en er is zelfs een youtube filmpje van geek.com voor over een gerelateerd probleem.
Pagina: 1