LuckyLukeNL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:59:
tja, als je wat verder van je tv afzit en digitenne gaat gebruiken zou ik voor de LG gaan. maar als je geen digitenne wilt en gewoon tv kijkt via de kabel zou ik voor de sony gaan, aangezien je dan teveel pixels gaat zien op een groter scherm. voor Gamen moet het niet zoveel uitmaken. gewoon op game mode zetten en klaar. maarja dan is op een groter scherm wel vetter spelen.
tja ikzelf vind het 2 goeie tv's maar zou zelf voor sony gaan. puur uit ik wat meer ervaring heb met sony dan LG. bij mij gaan dingen van LG ook altijd snel kapot om de een of andere reden.
Ik vraag me af waar jij al deze wijze info vandaan haalt, want vergelijkbare dingen zeg je ook al in andere topics. Als ze beide goede beeldverwerkingstechnologieen hebben zal je de pixels van lage resolutie content met moeite zien. En het is 'maar' 4 inch, dus zoveel zal het qua het kijken van films niet uitmaken.
Daarnaast is het niet zomaar op gelost met 'gewoon op game mode zetten en klaar.' Er zijn genoeg televisies die in game mode langzamer zijn dan de concurrent in 'normale mode'.
Zoiezo zet je TS nu op het verkeerde spoor met je 'game mode', want de Sony TV heeft bijvoorbeeld geen eens game mode (vond ik trouwens met Google: naam van TV intikken (Sony kdl-40W4000) + "game mode" er achter - eerste hit raak).
TS heeft die 'tweedehands TV' laten vallen, maar In ieder geval: de Sony kdl-40W4000 lijkt het goed te doen met gamen. Uit een review van hdtvtest.co.uk:
We measured the input lag on the Sony KDL40W4000 to be 30ms better/ faster than our resident Samsung F96 reference, meaning that it's probably on par with a CRT (as good as it gets). Now we know why Sony didn't bother including a [Game Mode] in the user menu... there's simply no need.
Van die KDL-37BX420 (die je dus in je laatste post hebt staan) heb ik nog weinig kunnen vinden. Van de LG heb ik ook nog geen resultaten qua gaming gevonden.
Als je het hebt over de Sony KDL40W4000, dan denk ik dat die het inderdaad beter doet - tenminste qua gaming - dan LG.
Ik stel nog steeds voor dat je één van deze drie TV's kiest:
Uniciteit schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:52:
LG is niet standaard minder kwaliteit. Voor gamen is de input lag én response tijd belangrijk. Deze kan je meestal in de reviews van TV's vinden.
Via de tweakers pricewatch heb ik een schermdiagonaal van minimaal 37 inch aangekruisd en een prijs van 0 tot 479 euro. Ik weet dat je niet meer wilt besteden maar het is 'maar' 19 euro meer, en dan heb je de keuze uit 27 TV's in plaats van 17 TV's.
Ik neem aan dat je het liefst een zo groot mogelijke TV wilt namelijk (je hebt het over 'minimaal' 37 inch, en daarnaast is de TV grootte één van de meest gemaakte foute (als je achteraf een grotere wilt heb je namelijk pech, het valt niet zomaar te upgraden)..
Ik ben op deze drie uitgekomen:
pricewatch: Philips 47PFL3605H
pricewatch: LG 42LD550
pricewatch: Philips 37PFL5405H
Ik zal zo nog even verder kijken welke mij het beste lijkt. De eisen die ik heb ingevuld waren: Full HD, minimaal 37 inch, 100 Hz*, maximale reactietijd van 5 ms.
Ik zal ze zo alle drie met elkaar vergelijken.

* 100 Hz: ik moet nog even kijken of dit 'klopt'. Sommige games draaien namelijk op 60 frames per seconde, maar als je TV maar 50 beeldjes per seconde. Sommige bedrijven geven echter '100 Hz' aan terwijl ze 50 Hz + scanning backlight bedoelen (da's om snelle beelden soepeler te laten lijken). Ik zie natuurlijk het lliefst die eerste '100 Hz'.
(Edit rede: een foute url).
Helaas is de LG op de een of andere manier een stuk duurder geworden en ook nog maar één leverancier. Die valt dus af. Persoonlijk zou ik voor de 37 inch Philips gaan.