Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software niet te instaleren en te deinstaleren

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik gebruik van ABN amro de e-identifier2 en ik gebruik chrome 12.
Daar is van de week een nieuwe driver voor gekomen met chrome 12 ondersteuning. Dus deze geïnstalleerd, en hij gaf aan dat eerst de oude versie gedeinstaleerd ging worden > natuurlijk prima ga je gang.

Maar dit is om één of andere rede niet goed afgerond maar het icoonje van de abn is verdwenen uit de software lijst, maar de software staat er nog wel.

Stop ik nu de identifier in de usb poort wordt deze niet herkend.

Zodra ik de installer opnieuw start, komt ie weer dat er al een oude versie aanwezig is en deze heeft gedeinstaleerd (maar dat is dus niet zo)

Ook met register cleaners heb ik het niet kunnen oplossen?????
De (behulpzame) helpdesk van ABN komt er niet uit en weten niets anders dan een nieuwe instalatie van windows.

Hieronder enkele meldingen die ik krijg
Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f82PkmiR67qHQYnzE0nXGuHh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w1RI486Uu5rKUYcVj61PQfo6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cdzwOlpSw9MqHiBzNggXqOX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TE4sTPoxuViaUivupuRdSCyx/thumb.jpg

www.casarodriguillo.com

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
Heeft er echt niemand een idee? (of kan deze vraag beter naar een ander topic?)

Ik kan met bepaalde software alle registerverwijzingen laten verwijderen, daarna ging de installatie wel goed op zich, maar toen de usb met smartcard erin ging kreeg ik de melding dat er geen driver aanwezig was.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 23-07-2011 10:54 ]

www.casarodriguillo.com

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je via de Device Manager je hardware niet zien, en daarvandaan de drivers uninstallen? Normaal zou je met Process Monitor wel kunnen achterhalen waar nog sporen van de oude installatie staan, maar dat is met drivers een stukje lastiger.

Ik zou beginnen met het juist deinstalleren van de oorspronkelijke drivers (desnoods via wat truukjes) om daarna de installatie opnieuw uit te voeren. Heb je trouwens al geprobeerd of je geen rollback mogelijkheden hebt in Windows zelf, naar een vorig snapshot?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even of je de oude software kunt verwijderen middels de Windows Installer Cleanup tool. Deze tool haalt entry's van geinstalleerde software uit de installer database zodat het "lijkt" dat de software niet meer aanwezig is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
:'(
Het heeft allemaal niet geholpen, ook niet met de truukjes.

de windows cleanup tool kreeg ik wel gedownload (niet via link maar via majorgeeks) en geinstaleerd maar is vervolgens nergens terug te vinden :?

Maar is deze niet enkel voor office producten

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 25-07-2011 08:59 ]

www.casarodriguillo.com

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-11 22:33

Erw

Moet je het niet als "Admin" installeren?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
Ik dacht dat gedaan te hebben, maar weet het niet 100%

Wat is trouwens het verschil met "openenen als admin" en openen als je al administrator van de pc bent? Ik zou verwachten dat dat gelijk is, maar is het niet.

www.casarodriguillo.com

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Heb je de oude versie van de e-identifier2-software nog?
Zo ja, probeer deze eens opnieuw erop te zetten, zodat die installatie correct is.
Als dat gelukt is, verwijder je hem zelf op de correcte manier ipv dat je via de install van de nieuwe versie de oude laat verwijderen.

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
Nee, helaas heb ik die niet meer.

zal het proberen na te vragen bij ABN

www.casarodriguillo.com

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 16:39

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Zoeken naar verwante deeltjes in je registry en die dan cleanen? Mss heeft ie bij het verwijderen één deeltje gewoon vergeten.

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
tja, net weer opgebeld door de -prima- helpdesk van ABN, en ik ben zeker niet de enige. Er is een soort workaround maar die werkt bij mij niet.

www.casarodriguillo.com

• Pinin
  • Nu online

Pinin

Topicstarter
Misschien heeft iemand er nog iets aan, het werkt eindelijk......... deels door hulp van ABN en deels door mezelf

0.5 met windows install cleanup prog verwijderen
1. nieuwe gebruiker aanmaken met admin rechten
2. inloggen onder nieuwe gebruikerr
3. software opnieuw instaleren (als admin)
-software doet het op dit moment nog niet-
4. software deinstaleren en alle drivers en instalaties die smartcard gerelateerd zijn gedeinstaleerd en service stoppen.
5 inloggen onder je eigen account, software instaleren, gaat nu goed maar error blijft (dit is de missende smartcard driver) Nu handmatig naar de instalatiemap geleid en de juiste smartcarddrivers werden goed geinstalleerd.

Vaag verhaal, en een combi van wss een Windows update icm vernieuwde software van ABN dat veel mensen hier opeens last van hebben.

www.casarodriguillo.com

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Netjes dat je het eindresultaat en de oplossing nog even meld. d:)b

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1