Systeem Reboot vanzelf, alle leds blijven flikkeren, Hulp!

Pagina: 1
Acties:

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 10:09
Mede Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem, ik heb een Core i7 systeem, inmiddels al geruime tijd draaien, zo'n twee jaar, heeft altijd probleemloos gedraaid.

Nu het volgende, het gebeurd nu geregeld dat de PC zonder reden spontaan reboot, eenmaal moest ik de tijd in mn bios weer goedzetten, CMOS batterij gewisseld, geen resultaat gehad.

Nu liep hij zonet weer vast en bleven alle leds in het systeem, alle leds op het mobo, voedingsled, leds op de videokaart, power en hdd led als een bezetene te knipperen, allemaal tegelijk. fans bleven verder draaien.

Nu vind ik dit probleem wel verontrustend, ik heb hardwarematig de laatste tijd niks nieuws toegevoegd of veranderd, al het usb spul losgekoppeld, koeling volle kracht maar dit helpt niks, stresstesten doorstaat hij ook gewoon, maar hij blijft random uitvallen, gewoon in idle modus.

Ik draai zonder overclock, op standaard instellingen.

Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt, want ik ben inmiddels radeloos, ik kan willekeurig onderdelen gaan wisselen maar dit word een duur geintje.

Specs:

Asus P6T Deluxe
Core I7 920 met TRUE
6Gb Corsair Dominator
MSI GTX 280
Coolermaster 850w Modulaire voeding
1 Velociraptor
2 1TB HDD's
Kast is ruim voorzien van Fans.

Help :?

[ Voor 4% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 21-07-2011 21:13 ]

* PSN=Chef_NL** *

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 19:41
Ook een keer gehad. Was m'n voeding. Het begon met random uitvallen (als ik bijvoorbeeld een usb device erbij stak). Daarna wou hij helemaal niet meer doorstarten. Fans bleven draaien (wel langzamer) en alle leds waren aan het knipperen. Voeding kapot.

• Chef_v_leeuwen
Okee, dat vermoeden had ik al, toch maar eens snel gaan wisselen voor hij wat anders naar de filistijnen helpt

Bedankt

* PSN=Chef_NL** *

• Chef_v_leeuwen
NIeuwe voeding geplaatst en het probleem is verholpen, bedankt!

* PSN=Chef_NL** *