merlin gerin delta 8 geen tv signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo,

ik zit met een heel raar probleem ik probeer de buren te helpen met hun netwerk, maar wil nog niet echt vlotten.
ze hebben van ziggo adsl verbinding en een merlin gerin delta 8 waar de tv en internet zo ver ik weet op zit aangesloten en dan naar internet signaal word omgezet maar nou het probleem wat ik ook doe ik krijg op 2 televisie's een signaal ?? weet iemand heir een oplossing voor want ik kom er echt niet meer uit .... ?

alvast bedankt,

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 21:22

allure

Titaan fase 2/3

Levert Ziggo ADSL?

Ik heb even het een en ander bekeken wat betreft de Merlin, het lijkt een mooi systeem ik vraag me alleen af hoe ze van UTP weer terug gaan naar COAX bij de televisie.

[ Voor 82% gewijzigd door allure op 21-07-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Gebruik je de juiste kabels? Het tv-signaal komt de tv namelijk nog steeds binnen via de coax aansluiting.
Je zou dan zo'n kabel moeten gebruiken voor tv: http://lexcom.hardware.nl/306460031

[ Voor 56% gewijzigd door job op 21-07-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
bedankt voor de reacties,

@ allure jah ze leveren nu nog wel adsl dmv omzettertje word het weer van utp omgezet naar coax
@job ik gebruik de juiste kabels ze zitten bij het systeem het heeft ook allemaal gewerkt maar de 2 tv geven opeens gewoon geen beeld meer en ik kom er maar niet uit waarom, als ik de tv direct aanluist op de coax dan doen ze het wel dus daar ligt het niet aan maar ik weet niet waar dan wel aan iemand nog suggeties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dus het heeft gewerkt, en nu opeens niet meer? En dat bij beide tv's tegelijk? Dat klinkt als een een kapotte merlin (of een kapotte kabel tussen aop en merlin).

Dan is het zaak van oorzaken uitsluiten om het zeker te weten. Rechtstreeks testen op aop, coax tussen aop en merlin vervangen, verschillende poorten testen. tv's rechtstreeks aan merlin hangen (en dus de bekabeling in huis uitsluiten) etc. etc.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 22-07-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
@ job jah ben ik nou ook van plan ... want begin zon vermoeden te krijgen dat die merlin kapot is btw wat aop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

aop is abonnee overname punt. :)
Dus het eerste aansluitkastje aangesloten op de groene coax kabel.
http://www.ziggozakelijk....voorbereiding_aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
ooh zo :D thanks weet ik dat ook weer jah dat heb ik al getest direct op de aop dat werkt prima maar zodra je een tv signaal via de merlin wil doen ... doet die gewoon niks meer er is reeds een installateur bij gekomen :P dus ik denk dat het zo wel opgelost zal zijn

update : het apperaat bleek helemaal kapot de zijn om een niet verklaarbare reden .

iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties :D

[ Voor 21% gewijzigd door pwghost op 24-07-2011 22:13 ]

Pagina: 1