Toon posts:

Wel toegang tot netwerk, niet tot internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht, weet niet of het nuttig is om de specs hier te zetten? anders vraag maar :).

Anyway, mijn probleem is, ik heb geen toegang tot het internet, terwijl ik wel verbonden ben met mijn router.
Ik heb ook net een nieuwe utp kabel, deze werkt wel op de laptop waarop ik nu zit, dus daar kan het al niet aan liggen, andere computers die aan dit netwerk verbonden zijn hebben ook geen probleem om op het internet te geraken..

Heb al geprobeert om modem 10 sec uit te trekken, en opnieuw in te pluggen, zonder resultaat.
Heb ook nieuwe en oudere driver geprobeert, ook zonder resultaat..

Veel verder reikt mijn kennis niet dus zou ik graag hulp van jullie krijgen, hieronder staan een scrn met ipconfig /all & wat andere screens. als er nog iets is dat jullie nodig zouden hebben om verder te kunnen helpen, shoot!

hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zoek terwijl nog verder op t internet.
thanks.

ipconfig /all screen

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
wat gebeurd er als je naar je router pingt.

probeer eens je winsock te restoren:

netsh winsock reset catalog

netsh int ip reset reset.log

of draai deze batch file:
http://windows7themes.net...enew-ip-reset-winsock.bat

[ Voor 81% gewijzigd door densoN op 21-07-2011 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
router ping

batch file & beide commands geprobeert(& reboot), nog steeds niets.

website/ip pingen werkt trouwens niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 21:42 ]

• densoN
Kan je wel het internet op wanneer je in veilige modus met netwerk ondersteuning zit?

Verwijderd

Topicstarter
Had al eens geprobeert, net nog eens, nog steeds t zelfde

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:03 ]

Verwijderd

Kun je eens een ipconfig /all output posten van dit systeem en van een werkend systeem?

• densoN
als het niet teveel moeite is zou het resetten (hard reset, geen powercycle) van je router kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:03:
Kun je eens een ipconfig /all output posten van dit systeem en van een werkend systeem?
werkend, niet werkend staat in 1ste post.
densoN schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:05:
als het niet teveel moeite is zou het resetten (hard reset, geen powercycle) van je router kunnen helpen.
hard reset = gewoon 10s uittrekken, of vergis ik me helemaal hier? anders, al gebeurt.

(pc afzetten, half min uitgetrokken, ingestoken, wachten tot opnieuw volledig opgestart, pc opgestart, nog steeds zelfde prob)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:26 ]

• densoN
nee dat is een powercycle, zoek eens naar reset knopje/gaatje of raadpleeg handleiding

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Zo te zien is er helemaal geen router! Tenminste, de PC waarop het wel werkt heeft een extern IP adres gekregen.. Dit adres zou eigenlijk op je router moeten zitten, en de interne 192.168.*.* adressen moeten naar je PC's toe.

Hoe zit alles aangesloten?

Verwijderd

De subnets komen in ieder geval niet overeen, hoe zit je netwerk in elkaar?

edit: Wat hierboven gezegd wordt dus :)
Welke provider en pakket heb je overigens?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:29 ]

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Lijkt me inderdaad dat de kabel van de werkende pc in de WAN poort van de router moet en dat de beide PC's dan een kabel moeten krijgen van de router. Geen idee hoe het nu zit (misschien een kabel zonder uiteinde in de WAN poort? :-P)

Verwijderd

Topicstarter
netwerk is gwn modem naar router, en van daaruit verdelen naar mijn & andere pc's..

LAN in laptop werkt nu ook niet meer(zelfde als op desk) terwijl ik 100% zeker ben dat het hiervoor wel werkte.. (werkte trouwens ook gewoon normaal op de desk die ik hiervoor had)

provider is telenet.

Als ik naar 192.168.1.1 ga staan er wel gwn 3 clients in de lijst 'currently linked to the router'..

zelfs als ik gwn de WAN inplug, heb ik nog steeds het zelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 23:04 ]

• Racemol
Misschien moet je ook nog de juiste WAN verbinding kiezen in je router. Tot nu toe heeft je router nooit iets gedaan. Je internet verbinding is steeds direct op je PC uit gekomen, zonder tussenkomst van router.

Ik vermoed dat je de kabel van het modem in de LAN kant van je router hebt gestopt. Dit is niet correct, je moet een kabel van je modem naar de WAN poort van je router aansluiten. En in de hub die waarschijnlijk op je router zit kan je de rest van je clients aansluiten. Dan natuurlijk even de WAN poort in je router configureren. Vaak zitten er makkelijke wizards bij.

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:12:
Misschien moet je ook nog de juiste WAN verbinding kiezen in je router. Tot nu toe heeft je router nooit iets gedaan. Je internet verbinding is steeds direct op je PC uit gekomen, zonder tussenkomst van router.

Ik vermoed dat je de kabel van het modem in de LAN kant van je router hebt gestopt. Dit is niet correct, je moet een kabel van je modem naar de WAN poort van je router aansluiten. En in de hub die waarschijnlijk op je router zit kan je de rest van je clients aansluiten. Dan natuurlijk even de WAN poort in je router configureren. Vaak zitten er makkelijke wizards bij.
De kabel van de modem zit in de WAN poort van m'n router, en de 2 kabels van router naar pc's, zitten wel degelijk aan de LAN kant.. en zoals ik zei, zelfs als ik de kabel van de modem rechtstreeks insteek, heb ik het zelfde probleem..

Verwijderd

Even heel basic, staat je IP wel op automatisch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:24:
Even heel basic, staat je IP wel op automatisch?
yep

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De instellingen van je router staan niet goed. Momenteel geeft de router gewoon het IP adres door naar 1 van je clients. (dat 78.x adres)
Je router staat dus in bridge mode, en deze moet gaan routeren.

De router moet dus aan de wan kant het 78.x adres krijgen, en al je pc's op je netwerk moeten in de 192.x reeks komen.

check dus even bij je provider, of ze een handleiding hebben om je router in de 'routing' mode te zetten, met de juiste instellingen.

[ Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 21-07-2011 23:33 ]

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Om wat voor een router gaat het? Zorg ervoor dat deze op de WAN kant ingesteld staat op een dynamic verbinding zodat deze het ip adres kan opvragen van de modem.
Zodra je dit hebt ingesteld, reboot de modem en vervolgens je router zodat er opnieuw een request ingediend kan worden door de router.

Je kunt doorgaans op de status pagina van de router zien welke ip adres (WAN kant) de router heeft. Klopt deze met wat je modem uitgeeft?

[ Voor 19% gewijzigd door s3. op 21-07-2011 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
RonnieB82 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:32:
De instellingen van je router staan niet goed. Momenteel geeft de router gewoon het IP adres door naar 1 van je clients. (dat 78.x adres)
Je router staat dus in bridge mode, en deze moet gaan routeren.

De router moet dus aan de wan kant het 78.x adres krijgen, en al je pc's op je netwerk moeten in de 192.x reeks komen.

check dus even bij je provider, of ze een handleiding hebben om je router in de 'routing' mode te zetten, met de juiste instellingen.
die bridge mode ben ik idd al tegengekomen terwijl ik aan de router aan het rondkijken was, heb ook geen flauw idee wat bridge is dus ook mezelf ff informeren en rondkijken. thx voor de info alvast.

e:

hier nog een screenshotje van de router (als jullie daar al iets mee zijn)

K'heb geen idee wat ik invul bij de PPPoE & 1483 routings dan qua ip adres etc.. als iemand daarmee nog zou kunnen helpen zou prachtig zijn.. want ik kan even helemaal niet volgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 01:15 ]

Verwijderd

Probeer eens in plaats van PPPoE (rechts boven op je plaatje) Dynamic IP(DHCP) in te stellen. (en daarna op OK of zo klikken...)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 08:57 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:55:
Probeer eens in plaats van PPPoE (rechts boven op je plaatje) Dynamic IP(DHCP) in te stellen. (en daarna op OK of zo klikken...)
staat er niet tussen..

• Racemol
Maak even een screenshot van wat je daar kan kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:19:
Maak even een screenshot van wat je daar kan kiezen.
done

trouwens, browser rechtsonder, moet nog ingesteld worden als routing, staat nog steeds op bridging, maar heb niet echt een idee wat in te vullen bij beide.. schrik om nog iets verkeerd te doen. dus moest iemand daar ook mee kunnen helpen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 11:17 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Check even bij je provider wat de juiste instellingen zijn. die kunnen wij niet voor je gokken ;)

Als je de router via je je provider hebt verkregen, dan hebben ze vaak wel een handleiding om deze in te stellen.

• Racemol
Ik zou de instellingen ook niet weten. Het beste kan je even rondneuzen op de website van je provider. Zoals RonnieB82 al aangeeft zijn er vaak how-to's beschikbaar voor routers welke geleverd worden bij een internet verbinding. Mocht je zelf een router hebben aangeschaft dan zou je de helpdesk ook nog even kunnen bellen.

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Lijkt me uit de screenshots dat dit een ADSL router is
@TS: kan je eens het juiste typenummer vn je router posten. Volgens mij is deze niet geschikt voor een telenet verbinding.

Die philips dingen werden vroeger veelal bij Belgacom verbindingen geleverd (voor de BBOX)
Heb je hiervoor Belgacom gehad.?

een geschikte router zou deze kunnen zijn:

http://www.alternate.be/h...ARE&l1=Netwerk&l2=Routers
Pagina: 1