Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluidskaart spontaan verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een vraag en ik snap werkelijk niet hoe het kan.

IK heb een medion pc. Vista staat erop. Geluidskaart doet het prima. Echter word er dan een update van vista uitgevoerd en dan is de complete geluidskaart verdwenen. Geluid is er niet meer. En ook in apparaatbeheer is de geluidskaart verdwenen.
Er staan geen uitroeptekens in het geel. helemaal niets

-Vernieuwen in apparaatbeheer geeft geen nieuw apparaat in de vorm van deze kaart.
-Het handmatig installeren van de juiste driver geeft ook spontaan geen geluidskaart. PRogramma geeft zelfs aan dat er niets gevonden is qua hardware.
- Bios heb ik op default gezet om op deze wijze zeker van de zijn dat er op de achtergrond geen geluidskaart word uitgezet.

Heeft iemand een idee?

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Welke update wordt er geïnstalleerd?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is je hele geluidskaart spontaan verdwenen? :+ Logisch dat je hem niet in apparaatbeheer kunt vinden :+.

Je kunt je windows updates gewoon bekijken onder Programs and Features bij control panel, en dan links te kiezen voor 'View installed updates'. Daar kun je ook updates verwijderen. Probeer eens om de laatste updates weg te gooien.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 23:57
Kijk eens of je recentere chipset drivers kan installeren. Misschien wordt je geluidskaart dan weer zichtbaar.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels windows vista opnieuw geinstalleerd en nog steeds is de geluidskaart niet te vinden.

Echter wanneer ik een nieuwe pci geluidskaart in de pc steek word deze ook niet herkend.

Wanneer ik hem zelfs in een ander pci slot steek doet de pc het de helft van de tijd niet (krijg geen beeld)

Ik begin te bedenken of mijn mobo defect is.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
zoals terror al zegt: chipset drivers updaten...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?
Pagina: 1