Toon posts:

dood netwerk, help me

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 PC's een amd 450 met een 3com 10MB/s netwerk kaart van chello waar win98 op draait.
en een p133 met een 3com netwerk kaart 10mb/s ook met windows.

Ik wil ze bestanden laten uitwisselen, zo eenvoudig mogenlijk en internet sharing ed. hoeft niet.

ik heb er een utp cat5 kabel tussen zitten, maar ze krijgen elkaar niet gevonden.

kan iemand mij helpen? mischien zijn het zomaar wat instellingen die ik vergeten ben of zo, maar ik weet het echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem

:'(:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben dus bezig met een netwerk aan het bouwen, op de server zeg maar kan ik wel internetten en op de andere computer niet, de crosskabel zit wel achterin de netwerk kaart en lampjes branden allemaal. Alleen de computers vinden elkaar niet. Als ik sygate gebruik zegt ie dat de internet verbinding daar nog niet goed is. Ook kan ik nog niet pingen naar dat standaard adres: 192.168.0.2 wat doe ik fout?

Vr.

Zippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een crosskabel??

Wat zijn de instellingen??

Gebruik ook eens de search!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nie kan pingen moet je eerst ff een crosscable kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe zie ik of het een crosscable is?
op de kabel staat dit geschreven:
WONDERFUL E142890 CM UTP 4PR 24AWG VERIFIED (UL) CAT5 CSA CM LL43774 ETL VERIFIED E PATCH CABLE

Bendertino,
welke instellingen wil je weten? want als ik alle instellingen van mijn pc moet opschijven dan ben ik zo lang bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Kijk eens naar de draden aan de connectors. Als die in dezelfde volgorde liggen, dan heb je een gewone kabel. Liggen die in verschillende volgorde, dan heb je te maken met een crosslink.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

search

cross en gewone kabel met kleurtjes

:7

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de kleuren volgorde, als in de connectors van me af laad wijzen liggen in dezelfde volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosslink kabeltje

Zo ziet ie er dus uit als dat niet het geval is werkt het nie rechtstreeks van de ene pc naar de andere.
Suc6
Pagina: 1