Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 23:46
Ik heb al 7 maanden lang een Logitech Z2300 speakerset op zijn vertrouwde plaats staan bij de computer.
Alleen vanaf gisteren werkt de subwoofer niet meer, althans, niet op dat stopcontact waar hij al 7 maanden in zit. Dit stopcontact zit niet direct aan de muur, er zitten 2 verlengcontactdozen tussen.

Vandaag:
Heb ik de set verplaatst naar een ander stopcontact, en toen werkte de subwoofer wel. Dit stopcontact zit direct aan de muur, en er zitten geen verlengcontactdozen tussen. Toen plaatste ik hem weer terug, en de subwoofer deed niks. Naar een volgend stopcontact verplaatst, en de subwoofer deed het weer. Ook dit stopcontact zit direct aan de muur. Vreemd...
Toen in een ander stopcontact in de buurt van mijn computer geplugged, en de subwoofer werkte weer. Dit stopcontact zit niet direct in de muur, maar die zit op een verlengcontactdoos. Althans, voor heel even. Want nu werkt de subwoofer weer niet, nadat hij het een halve dag zonder problemen heeft gedaan. Nog vreemder...

Wanneer de subwoofer niet werkt, bromt deze hoorbaar. De satellietspeakers werken wel, ook als de subwoofer niet werkt.
Ook heb ik de zekering al doormeten, en die is gewoon prima. Ook heb ik al andere geluidsbronnen getest, en dat geeft allemaal hetzelfde resultaat.

Er is hier iemand die hetzelfde probleem heeft mogen ervaren? Bij Logitech hadden ze er nog nooit van gehoord.

Dat zou ik graag willen weten, omdat ik eigenlijk van plan ben de speakerset de verkopen. Alleen heb ik geen zin om iemand een defecte set te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48

DjVe

Hatsaflats!

Probeer de set eens op lege verlengdozen, en stop er vervolgens een voor een weer je apparaten weer in. Wellicht dat je een boosdoener vind :)

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 21-07-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
Ik heb de speakerset al 7 maanden lang gebruikt in dezelfde configuratie. Ik heb geen stekkers eruit gehaald of erbij gestoken. Waarom werkt dat dan 7 maanden lang wel goed, en ineens niet meer....

Tevens had ik geprobeerd om de set via een verlengkabel aan te sluiten op een stopcontact direct aan de muur. Toen werkte de subwoofer ook niet. Als ik hem direct met de kabel in hetzelfde stopcontact doe, werkt de subwoofer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan zal het een probleem zijn met de elektronica in de sub. Het is vrij simpel, hij doet het niet op een stopcontact, en iets anders doet het wel in dat stopcontact, dan is de sub defect. Laat logitech een RMA procedure starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien een draadbreuk dat hij het soms wel en soms niet doet? Ik zou ook voor de garantie gaan, als je zeker weet dat het stopcontact gewoon 230V geeft (even meten).

[ Voor 44% gewijzigd door TBTL op 21-07-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
Ik heb de set weer op verschillende stopcontacten geprobeerd, en de subwoofer werkt bij geen een meer.
Denk dat ik hem maar terugbreng naar de winkel...

Dit is eigenlijk het eerste logitech product waar ik teleurgesteld in ben. Ik vond m eigenlijk nooit mooi klinken, en ik heb hem nooit harder dan 50% volume gezet en toch overlijdt ie.
Nooit meer logitech speakers voor mij, ik hou het wel bij mijn ouwe vertrouwde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

KissmyBenaan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:44:
Ik heb de set weer op verschillende stopcontacten geprobeerd, en de subwoofer werkt bij geen een meer.
Denk dat ik hem maar terugbreng naar de winkel...

Dit is eigenlijk het eerste logitech product waar ik teleurgesteld in ben. Ik vond m eigenlijk nooit mooi klinken, en ik heb hem nooit harder dan 50% volume gezet en toch overlijdt ie.
Nooit meer logitech speakers voor mij, ik hou het wel bij mijn ouwe vertrouwde versterker.
Sorry, maar waarom heb je hem dan in de eerste plaats gekocht? Je koopt speakers toch omdat je ze goed vind klinken? Ten tweede, kan elk product wel eens kapot gaan, het gaat erom hoe het opgelost wordt. Logitech is juist een van de merken met een goed garantiebeleid en je krijgt veelal gewoon een geheel nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Logitech. De X-540 die ik reeds 8 jaar gebruik werkt nog steeds perfect, geluid is prima en nooit problemen mee. Al snap ik je frustratie wel, heb ook eens 3x een MSI mobo gehad wat binnen 6 maanden stuk ging. Dus voor mij geen MSI meer bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
Jordy van e schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Sorry, maar waarom heb je hem dan in de eerste plaats gekocht? Je koopt speakers toch omdat je ze goed vind klinken? Ten tweede, kan elk product wel eens kapot gaan, het gaat erom hoe het opgelost wordt. Logitech is juist een van de merken met een goed garantiebeleid en je krijgt veelal gewoon een geheel nieuw product.
Ik heb nooit de moeite genomen om hem eerst te beluisteren. Stom van mij natuurlijk...
Hij is voor films en games best prima, maar muziek vind ik er niet mooi uitkomen.

En omdat wij een redelijk gehorig huis hebben, is zo'n bonkerig setje natuurlijk niet handig.
Tevens heb ik toch al een versterker bij mij computer staan, dus ik ga daar mooi mee verder.
Pagina: 1