Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] camera driver probleem icm Camera Control Pro

Pagina: 1
Acties:

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Camera Control Pro is een programma om de Nikon camera via de computer te besturen. De camera word via USB aangesloten. Dan kunnen alle camera instellingen via de computer gereld worden, en ook de sluiter bediend. De foto gaat dan via de USB kabel naar een te voren aangewezen map op de computer.

Dit programma heb ik al op diverse computers gebruikt. En altijd zonder problemen. Nu heb ik een computer waar Camera Control de camera niet wil herkennen (camera not detected). De camera is wel zichtbaar in apparaat beheer als overige apparaten. Volgens de eigenschappen is "Dit apparaat is niet juist geconfigureerd". Het lukt niet om met "stuurprogramma opnieuw installeren" automatisch een driver te installeren. Andere drivers heb ik ook niet. Wat kan het probleem zijn?

Voor alle duidelijkheid, het gaat er dus niet om bestanden van de camera over te zetten. Ook is de camera juist ingesteld (mtp/ptp). Als ik de camera instel op "mass storage" word hij zonder problemen gezien. Dus de USB verbinding is in orde. En op mijn andere computers werkt het allemaal wel.

Google helpt me ook niet verder. Het probleem word wel gegoogled. Regelmatig is dan de camera niet goed ingesteld. Als dat niet het probleem is, is er geen oplossing gevonden. Wel heb ik nog nergens gelezen dat in apparaat beheer de stuurprogramma's niet geïnstalleerd zijn, dus daar heeft nog niemand gezocht.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Heb je wel de laatste versie van dit programma.
Welke versie heb jij dan nou precies (versienummer)?
Dit kan anderen ook verder helpen om jou weer te helpen.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Obelink
Camera Control 2.0.0

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Hoe heef jouw camera (Welk merk, serie enz.)
En welke firmware versie heb je (van de camera zelf)?

[ Voor 11% gewijzigd door mrtnptrs op 21-07-2011 20:11 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Obelink
Het is een Nikon D40 firmware niet aangeraakt.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Succes hiermee! :)
Installeer deze firmware maar en kijk dan of de problemen zijn verholpen.
Meer info over firmware updaten. En voor gedetailleerde handleiding zie hier.

Ik zou eerst de firmwareversie nakijken:

De huidige firmwareversie van de camera controleren
Als de meest recente firmwareversies al zijn geïnstalleerd op de D40, hoeft u deze firmware-update niet te downloaden of te installeren. U kunt de huidige firmwareversies controleren via het onderdeel Firmware-versie van het setup-menu van de camera.

1. Zet de D40 aan.

2. Druk op de MENU-knop en selecteer 'Firmware-versie' in het setup-menu. De firmwareversie van de camera wordt weergegeven.

3. Zet de D40 uit.

Als die lager is dan 1.12 dan moet je nieuwe firmware installeren. ;)

Succes!

[ Voor 84% gewijzigd door mrtnptrs op 21-07-2011 20:35 ]

• Obelink
Die firmware behandeld een probleem met een accu en lost helaas niet op dat Windows de drivers voor de camera niet installeert.

Omdat de camera op andere computers (ook met XP) wel werkt heb ik daar ook in apparaatbeheer gekeken. Er worden 3 stuurprogramma bestanden aangegeven:
C:\Windows\system32\drivers\usbscan.sys
C:\Windows\system32\ptpusb.dll
C:\Windows\system32\ptpusd.dll

Deze bestanden blijken te ontbreken in de computer waarop de camera niet word geïnstalleerd. Ik heb ze gekopieerd en Camera Control opnieuw geïnstalleerd, alsook de updates voor Camera Control. Maar de drivers worden nog steeds niet geïnstalleerd. Handmatig verwijzen naar de bestanden werkt ook niet. Er moet denk ik ergens een inf bestand komen. Daar houd mijn kennis op.

Waarom heeft deze Windows die drivers dan niet en andere systemen wel? Het is een Shuttle AK32V moederbord met USB 2. Tot nu toe nooit problemen mee ondervonden.USB wat erin gedrukt word werkt. Na wat zoeken vind ik warempel USB 2 drivers, voor 98/ME/2000/XP. Of ik die bij de initiële installatie geïnstalleerd heb weet ik niet meer. Toch nog maar eens installeren dan. Maar helaas, ook dit werkt niet.

De USB 2 controller staat ook zonder opmerkingen in apparaat beheer en de aangegeven stuurprogramma's kloppen met de opgave van Microsoft.

De kern van het probleem is dus dat deze Windows niet de USB drivers voor de aangesloten camera heeft en installeert. Eerst moet Windows de camera accepteren voor Camera Control ermee kan werken.

[edit]Als laatste de inf map op een andere computer geshared en daar laten zoeken naar drivers (inf bestand). Na heel lang de driver signed melding en op installeren geklikt. Hierna worden diverse bestanden nog niet gevonden dus daar handmatig naar verwezen. Na voltooien word de camera gezien ook door Camera Control. Foto gemaakt en werkt!

Nu dit nog omzetten naar een werkbare installatie. En ik zou toch graag weten waarom die drivers niet aanwezig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Obelink op 22-07-2011 09:13 . Reden: een workaround ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Maar firmware 1.12 heeft natuurlijk ook de verbeteringen van 1.10.
Met voornaamste verbetering:
•De camera zal 'Certified for Windows Vista' zijn en ondersteuning bieden van het nieuwe USB Media Transfer Protocol (MTP). De optie PTP in het submenu USB van het setup-menu wordt weergegeven als MTP/PTP.

Volgens mij lost dit het probleem op.
Installeer het dus maar en dan is het waarschijnlijk opgelost.

• Obelink
Snap je wel waar het over gaat? Als er binnen Windows XP geen drivers zijn veranderd geen camera en geen firmware daar wat aan. Even goed bedankt voor je aandacht.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Sorry.........
Maar wel bedankt!
Is er nergens op internet drivers te vinden?

Pagina: 1