Toon posts:

PC voor het eerst volledig in elkaar gezet, maar gt niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb in het verleden al eens componenten aan mijn systemen toegevoegd of vervangen, maar nu heb ik voor het eerst een volledig systeem zelf in elkaar gezet. Allemaal leuk en aardig, maar ik krijg hem niet aan. Ik snap niet wat ik verkeerd gedaan moet hebben, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Opstelling: Basissysteem Mei 2011 reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011
Met uizondering van de voeding: pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=RAURARTH

Ik heb het geheugen al reeds in andere banken gezet, ik heb de voeding meerdere keren gecheckt, net als alle stekkers op het moederbord. Ik twijfel alleen over de positie van de kleine stekkertjes rechtsonderin (power SW etc.).

Heeft iemand een idee?

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Al doorgenomen?
4/8 pins P4 stekker aangesloten? Gaat er op het mobo een lampje branden, dat er dus spanning opstaat?

Verwijderd

Doet de PC überhaupt iets als je hem aan probeert te zitten? Gaan er fans draaien? Gaan er LEDs aan op het moederbord?

Of is het echt helemaal stil/dood?

Verwijderd

Prachtige foto... ;)

Gaat er een lampje branden op je moederbord? Gaan de fan eventjes aan, piept hij of doet hij helemaal niets....

Verwijderd

Je linkt naar een AM3 systeem terwijl de foto's een H67 moederbord laten zien?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:47:
Je linkt naar een AM3 systeem terwijl de foto's een H67 moederbord laten zien?
Er staan 2 systemen op die pagina schat, neem de onderste :9 (Basissysteem dus)

Tip zowiezo al voor later: Douw die geheugenstick in de witte bank ook even in de overgebleven blauwe geheugenbank. Heeft met samenwerken te maken enzo.
Kun je trouwens nog even een scherpe foto maken van de Power SW er recht op (dus kabels aan de kant enzo)

[ Voor 36% gewijzigd door jopitan op 21-07-2011 19:54 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Verwijderd

Euh ja, wakker worden. Test de voeding eens zoals hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter beschreven bij: slaat het wel aan?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Hier heb ik even lekker zitten photoshoppen :+

Kun je even kijken of alle panel connectors goed zijn aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/5361/h67mgeht.jpg

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:43:
Doet de PC überhaupt iets als je hem aan probeert te zitten? Gaan er fans draaien? Gaan er LEDs aan op het moederbord?

Of is het echt helemaal stil/dood?
De pc doet niets. Er gaan geen fans draaien, er gaan geen LEDS aan op het moederbord, het is volledig stil/dood.
jopitan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:50:

[...]

Er staan 2 systemen op die pagina schat, neem de onderste :9 (Basissysteem dus)

Tip zowiezo al voor later: Douw die geheugenstick in de witte bank ook even in de overgebleven blauwe geheugenbank. Heeft met samenwerken te maken enzo.
Kun je trouwens nog even een scherpe foto maken van de Power SW er recht op (dus kabels aan de kant enzo)
Die foto ga ik zsm voor je maken.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:58:
Euh ja, wakker worden. Test de voeding eens zoals hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter beschreven bij: slaat het wel aan?
Bedankt voor de tip, gaan we doen.
jopitan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:09:
Hier heb ik even lekker zitten photoshoppen :+

Kun je even kijken of alle panel connectors zijn goed aangesloten.

[afbeelding]
Thanks!!!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 14:32

India Sierra

Learn by failure

Weet je zeker dat je de power knop goed hebt aangesloten? (dus volgens het boekje)?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 06:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Heb je wel de afstandsbusjes tussen kast en moderbord geplaatst?
Pagina: 1