Seagate ST2000LD003 - Windows herkent schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
Beste Tweakers,

Ik heb voor mijn Netgear NAS NV+ een 2TB schijf aangeschaft die op de HCList staat van Netgear. Het is de Seagate ST2000LD003 geworden.

Hoewel ik hem in mijn NAS wil gebruiken, wil hem eerst in mijn PC aansluiten om een data transportatie te bewerkstelligen, maar windows herkent hem niet.

In de Bios staat de schijf netjes aangegeven, maar windows herkent geen nieuwe schijf en laat deze dan ook niet zien. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Ikzelf heb al veel ingelezen op het internet, maar ik kom alleen artikelen tegen uit jan2011 dat er een firmware issue was. Mijns inziens is dit later (nu) opgelost. Recentere problemen kom ik niet tegen...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn Systeem:
Mobo: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-MA790X-UD4
Proc: AMD Phenom II X4 940

Groeten,
Alfa

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Misschien domme vraag maar heb je al een partitie aangemaakt en geformatteerd via Computerbeheer -> Schijfbeheer??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
Techno Overlord schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:39:
Misschien domme vraag maar heb je al een partitie aangemaakt en geformatteerd via Computerbeheer -> Schijfbeheer??
Helemaal geen domme vraag! Ben net in schijfbeheer gegaan en ik kreeg gelijk de opmerking dat de 2TB schijf nog geïnitialiseerd moet worden. Is nu bezig.

Bedankt!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als je een nieuwe schijf in je pc hangt en je gebruikt Windows, altijd eerst schijfbeheer checken. :Y)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Maar als je er nu data op zet in Windows op een NTFS partitie, gaat je Netgear de data waarschijnlijk niet uit kunnen lezen. Ik ben niet bekend met de Netgear NAS systemen, maar de meesten draaien een linux waarmee je hooguit kunt lezen van een NTFS partitie.