Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al een tijdje een 3D tv, maar mijn budget was niet dusdanig dat ik dat kon financieren.
Nu zag ik van de week op Redcoon een toestel voor 470 euro... 3d Ready.
http://www.redcoon.nl/ind...2/LG_ELECTRONICS_42PW450/

Wat wil dit precies zeggen? Google verteld me dat het in principe het zelfde is als HD Ready maar dan in 3D. Maar dat wil zeggen dat ik een andere bril nodig heb om te kijken of zo?
Wie kan me meer informatie verschaffen hierover.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Gewoon een 3D tv zonder meegeleverde bril, die moet je apart aanschaffen als je van 3D gebruik wilt maken.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.. Zover was ik al :P Maar wat voor bril moet ik dan aanschaffen en er word gesproken over conversie, dus dat beeld moet eerst omgezet worden of wat?

• Nielson
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:47:
Thnx.. Zover was ik al :P Maar wat voor bril moet ik dan aanschaffen
Staan er een aantal op de LG site bij de TV accessoires.
.. en er word gesproken over conversie, dus dat beeld moet eerst omgezet worden of wat?
Als je geen 3D bronmateriaal hebt kun je de tv 2D om laten (proberen) te zetten naar 3D.

Verwijderd

Topicstarter
moet daar perse een LG bril bij? een passief of eentje met 'active shutter'?

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Let op dat het HD ready is!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, op Fok zie ik wat reacties staan dat het gewoon Full HD schijnt te zijn! Ook een LG medewerker vertelde dit. http://forum.fok.nl/topic/1635601

• Nielson
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:02:
Nou, op Fok zie ik wat reacties staan dat het gewoon Full HD schijnt te zijn! Ook een LG medewerker vertelde dit. http://forum.fok.nl/topic/1635601
Waarom kijk je niet gewoon op de LG site zelf?

FullHD 1080P		Nee
HD Ready		Ja
Resolutie		1024x768

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen de 50" variant gekocht, thuis gelijk upc box erop aangesloten met HD.. Valt me op dat de plasma alles in 50hertz weergeeft en niet op 600 hertz.. Is dat nog in te stellen?
En heb net een trailer via de UPC box bekeken van Saw 3D, maar dat 3D viel mij echt tegen, Vond het niet echt 3D.... Meende echt dat dingen op je af kwamen maar dat is dus niet......?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberengeweest, heb wel 3d maar het beeld komt niet dichter bij. heeft iemand tips?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dat is ook niet echt de 3d ervaring, 3d laat je tv als een kijkdoos zien. Je hebt wel diepte maar er komt niet echt wat op je af.
Waarom heb je niet eerst even in de winkel een demostand voor 3D bekeken (Zoals MediaMarkt, BCC e.d. wel hebben)

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet de techniek dan waar bij iets echt op je af komt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:23:
Hoe heet de techniek dan waar bij iets echt op je af komt?
'Overdreven 3D' :)

Verwijderd

Topicstarter
Overdreven? wat bedoel je daarmee? kan dus niet met mijn tv.....

Verwijderd

Ik bedoel dat 3D altijd wordt gezien als allerlei bewegende dingen die op je af komen. Dat gebeurt zo af en toe bij bepaalde films, maar is zeker niet de bedoeling van 3D. Juist het feit dat je een 'kijkdoosview' hebt is 3D. De hele films elementen op je af zien komen is sowieso irritant lijkt me, maar ik vind 3D dan ook zwaar gehyped voor een thuis TV.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zijn wel films die dat hebben.... Want de winkel liet zon tekenfilmpje zien waar de vissen echt naar je toe kwamen zwemmen alsware. Vond dat wel echt top, dat was een philips toestel

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:44:
Ik bedoel dat 3D altijd wordt gezien als allerlei bewegende dingen die op je af komen. Dat gebeurt zo af en toe bij bepaalde films, maar is zeker niet de bedoeling van 3D. Juist het feit dat je een 'kijkdoosview' hebt is 3D. De hele films elementen op je af zien komen is sowieso irritant lijkt me, maar ik vind 3D dan ook zwaar gehyped voor een thuis TV.
Het grootste deel van 3D is kijkdoos effect ja, maar dat maakt het ook wel weer gaaf. Het is alsof je door een raam kijkt, maar zodra iemand bijvoorbeeld door het zand rent en het zand vliegt de lucht in... dan komt het echt op je af. En zulke effecten zijn gewoon gaaf! :)

3D is misschien 'overrated', maar het is wel gaaf als je het hebt en zo nu en dan kan gebruiken! :D

Verwijderd

Topicstarter
Welke film heeft die effecten dat er echt iets op je af komt?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:41:
Welke film heeft die effecten dat er echt iets op je af komt?
Nou, neem bijvoorbeeld Avatar. Daar kijk je grotendeels van de film door een raam, maar zo nu en dan komt het ook echt naar voren (zoals modderspetters). Je hebt geen hele films waar het continue naar voren is ;)

Verwijderd

Ik krijg een beetje het gevoel dat TS een 3D TV gekocht had met een andere verwachting dan de werkelijkheid...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:49:
Ik heb vanmorgen de 50" variant gekocht, thuis gelijk upc box erop aangesloten met HD.. Valt me op dat de plasma alles in 50hertz weergeeft en niet op 600 hertz.. Is dat nog in te stellen?
De tv geeft gewoon aan dat de bron 1080i/50Hz (bijvoorbeeld) is, daar kan die tv weinig aan veranderen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar je ziet in de bios ook momenten dat bijv een slang uit het scherm op je af komt.heb nu 3 films gezien en kan nog niet echt ontdekken dat dat ook op deze tv kan want dat lijkt mij juist gaaf.
Is het soms een andere manier van 3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net dat dat 'hele mooie' 3D waar ik het over had, 4D is... Gevonden op Wikipedia.. De beelden waarbij je echt iets vast lijkt te kunnen pakken is dus 4D en niet mogelijk met 3D. Volgens mij heb ik dit goed of niet? :)

Trouwens, wat een beflikkerij van Plasma tv's dat 600 hertz... Op mn slaapkamer staat een 56 cm full hd 100hertz schermpje (€ 249,--) en deze is super vloeiend, diezelfde zender via de UPC box is op de plasma (€ 617,--) haperig in snelle beelden, (was een programma op Discovery HD met een vliegtuigje boven rotsen) terwijl er juist word gesproken dat plasma juist 'vloeiend' zou zijn. Dus niet! Of doe ik wat fout? Er staat ook nog steeds 1080i 50 hertz op mn tv aangegeven hdmi poortje nummero 1. Zou dat niet 600hz moeten zijn???? Bij de PS3 (hdmi poortje 2) 1080i 60 hertz, maar ook via de PS3 gaan de blu-ray filmpjes niet vloeiend...... Why the f*ck zegt P. Discounter dan dat plasma het meest vloeiende beeld is wat er te krijgen is door het 600hertz gebeuren............ Het lijkt me ook niet dat het aan de HDMI-kabels ligt... :S

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
6 films gezien, nog geen 3d effecten die echt op je af komen zoals in de bios het geval is :(

Verwijderd

Als je vooraf onderzoek had gedaan dan had je geweten dat 3D thuis niet zo spectaculair is als in de bios.

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:04:
Ik lees net dat dat 'hele mooie' 3D waar ik het over had, 4D is... Gevonden op Wikipedia.. De beelden waarbij je echt iets vast lijkt te kunnen pakken is dus 4D en niet mogelijk met 3D. Volgens mij heb ik dit goed of niet? :)
Ga eens goed dicht op je tv zitten. Voor je 3D-ervaring is het essentieel dat je een flink deel van je blikveld met je tv-beeld vult. Dat op je afkomen moet je zien als surround geluid: het zit in alle films tegenwoordig, maar als je met je oor tegen de surroundspeakers gaat zitten, hoor je dat ze maar heel af en toe wat doen. Het is een effect, niet iets dat de hele film door werkt.

4D klinkt als onzin. De vierde dimensie is de tijd: Wikipedia: Vierde dimensie
Trouwens, wat een beflikkerij van Plasma tv's dat 600 hertz... Op mn slaapkamer staat een 56 cm full hd 100hertz schermpje (€ 249,--) en deze is super vloeiend, diezelfde zender via de UPC box is op de plasma (€ 617,--) haperig in snelle beelden, (was een programma op Discovery HD met een vliegtuigje boven rotsen) terwijl er juist word gesproken dat plasma juist 'vloeiend' zou zijn. Dus niet! Of doe ik wat fout? Er staat ook nog steeds 1080i 50 hertz op mn tv aangegeven hdmi poortje nummero 1. Zou dat niet 600hz moeten zijn???? Bij de PS3 (hdmi poortje 2) 1080i 60 hertz, maar ook via de PS3 gaan de blu-ray filmpjes niet vloeiend...... Why the f*ck zegt P. Discounter dan dat plasma het meest vloeiende beeld is wat er te krijgen is door het 600hertz gebeuren............ Het lijkt me ook niet dat het aan de HDMI-kabels ligt... :S
Grrrrrene schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:41:
[...]

De tv geeft gewoon aan dat de bron 1080i/50Hz (bijvoorbeeld) is, daar kan die tv weinig aan veranderen :)
Daar geef ik toch gewoon antwoord? Jouw tv geeft aan wat je bronmateriaal is. Dat verandert niet met een 50Hz/100Hz/200Hz televisie. Ook had je op ons forum kunnen vinden wat die 600Hz precies inhoudt. Zet bijvoorbeeld IFC eens uit, dan moet het beeld er al een stuk natuurlijker uitzien.

[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2011 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:19:
[...]

Ga eens goed dicht op je tv zitten. Voor je 3D-ervaring is het essentieel dat je een flink deel van je blikveld met je tv-beeld vult. Dat op je afkomen moet je zien als surround geluid: het zit in alle films tegenwoordig, maar als je met je oor tegen de surroundspeakers gaat zitten, hoor je dat ze maar heel af en toe wat doen. Het is een effect, niet iets dat de hele film door werkt.

4D klinkt als onzin. De vierde dimensie is de tijd: Wikipedia: Vierde dimensie

[...]

[...]

Daar geef ik toch gewoon antwoord? Jouw tv geeft aan wat je bronmateriaal is. Dat verandert niet met een 50Hz/100Hz/200Hz televisie. Ook had je op ons forum kunnen vinden wat die 600Hz precies inhoudt. Zet bijvoorbeeld IFC eens uit, dan moet het beeld er al een stuk natuurlijker uitzien.
Thanks voor je duidelijke reactie..

* Ik heb dicht bij de TV gezeten, maar kreeg nog niet dat bioscoopeffect terwijl dat bij een wat ze zeggen goede winkel wel gezegd is. Niet dat dat constant moet maar bij sommige momenten vind ik dat gewoon geniaal, dat je alsware iets vast kan pakken! Leef altijd intens mee met films _/-\o_
Ja, als ik op de OK knop druk verschijnt alsware de statusbalk bovenin mn tv scherm, daar staat HDMI3 - 50hertz 1081i
Dus die HD mediabox van UPC geeft maar 50 hertz door? :/ Bij de PS3 staat 60 hertz.
De functie IFC, wat wil dat zeggen? Ik weet niet of mijn LG toestel die functie heeft, niet tegengekomen......

Verwijderd

Dit zijn allen vragen waar Google het antwoord op weet. Beetje initiatief...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Ja, als ik op de OK knop druk verschijnt alsware de statusbalk bovenin mn tv scherm, daar staat HDMI3 - 50hertz 1081i
Dus die HD mediabox van UPC geeft maar 50 hertz door? :/ Bij de PS3 staat 60 hertz.
De functie IFC, wat wil dat zeggen? Ik weet niet of mijn LG toestel die functie heeft, niet tegengekomen......
Bronnen zijn altijd maar 50 (of 60) Hz, de tv maakt er zelf 600Hz van. Dus dat 'ie aangeeft dat de bron 50Hz is, klopt helemaal.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
600 hertz zou theoretisch gezien niet voor schokkerig beeld mogen zorgen toch? Ik heb al zoveel via Google gezocht, vind niet heel veel over plasma tv's... Waar zou IFC moeten staan dan? iemand die daar ant op weet?
Muchas graciasss...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34

St@m

@ Your Service

Jij wilt net zo 3D kijken als in Euro Disney zeker, dat had ik eigenlijk ook gehoopt, dat het zo zou worden. Helaas is dat sporadisch het geval. 4D is volgens mij het effect van waterspetters, muizen die langs je lopen enz.
In Euro Disney was het vet, wat er nu is is een beetje lafjes, maar leuk genoeg :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:01:
Jij wilt net zo 3D kijken als in Euro Disney zeker, dat had ik eigenlijk ook gehoopt, dat het zo zou worden. Helaas is dat sporadisch het geval. 4D is volgens mij het effect van waterspetters, muizen die langs je lopen enz.
In Euro Disney was het vet, wat er nu is is een beetje lafjes, maar leuk genoeg :)
Sporadisch? In welke film heb je dat effect wel dan? Ben ik heel benieuwd naar... :)

• St@m

St@m

@ Your Service

Transformers 3D :P Verder heb ik het nog niet echt gezien, Avatar (met die vlinders) en in het voorstukje van The Green Lantern werd ik ook even verrast.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, moet ik die ff huren dus! Maar hoe groot scherm heb jij dan? Welk type en Actief of passief?

• St@m

St@m

@ Your Service

Bioscoop ;)
En straks de LG 47LW650s (passief) maar dat duurt nog wel even.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het toestel eventueel omruil voor een LG 50" PZ250, full hd, ben ik dan van het geflikker van het beeld af?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:24:
Als ik het toestel eventueel omruil voor een LG 50" PZ250, full hd, ben ik dan van het geflikker van het beeld af?
Misschien moet je eens niet zo lui zijn en reviews lezen. Dat maakt het keuzeproces wat gemakkelijker en dan koop je niet weer iets wat uiteindelijk niet aan je verwachtingen voldoet. Dan kun je ons ook niet de schuld geven als we nu tegen jou zeggen dat die 50" beter is.

IFC: Intelligent Frame Creation (IFC) .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 14:33 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Precies en wat die 100Hz en 200Hz dingen doen is daar beelden tussenin "verzinnen" *. Misschien ken je het principe "het beeld wordt nooit mooier dan de bron"? Dat wil zeggen: zet al die beeldverbeteraars eens uit. Dus scherpte op 0 (of in het midden, kan per merk verschillen), kleurtemperatuur op warm of midden, allerlei "smooth" en "dynamische" zaken uitschakelen.
Sorry, dat is een Panasonic-benaming. IFC = Intelligent Frame Creation. Dat is dat beeldjes erbij verzinnen waar ik het over had. Hoe dat bij LG heet weet ik niet, maar het zal vast in je handleiding staan.

* Vroeger waren tv's met 100Hz beter omdat het minder flikkerde, dus minder vermoeiend aan de ogen was. Tegenwoordig is die Hz-specificatie een beetje onzin geworden, omdat tv's vrijwel niet meer flikkeren (plasma's kunnen dat doen, maar vooral in het begin van de levensduur).

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2011 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je Imaging Science Foundation (ISF) ?
Is dat die beeldfilter van Expert1, levendig, standaard etc. Die staat al uit ;)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik niet snap, waarom je niet om een demonstratie vroeg in de winkel. Vooral als je 3D wilt, omdat het eigenlijk net vers op de consumenten markt bestaat.
Klakkeloos een tv kopen en dan voor 3D en hopen dat je hetzelfde effect krijgt als in de pandadroom bij de Efteling en dan als teleurstelling opvatten is nogal wat.

3d-tv-technieken

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in... ik ben zo een beetje de hele avond aan het proberen geweest, maar zelfs met PS3 games is het beeld niet vloeiend. Je ziet met fifa bijvoorbeeld, dat het scherm flikkert als je aan het spelen bent. Mijn vorige LCD (82cm) hd Ready ook van LG was een stuk vloeiender... Snap er geen knars meer van.. Nieuwe HDMI kabel gekocht (1.4) high speed, maar ook geen verschil.
Zit nu een uurtje te Googlen en lees alleen maar dat plasma 'het' middel is voor games en dat plasma 'het' toestel is met de meest vloeiende films, nou dus niet. Ik denk dat ik hem terug breng (mag tot 14 dagen), wat zouden jullie mij adviseren in ongeveer dezelfde prijsklasse (wil graag 3d behouden).

Een FULL HD plasma levert dat vloeiender beelden op?
Had deze 2 gezien....

http://www.plasma-discoun...lg-50pz250-art-162974.htm

http://www.plasma-discoun...g-ps51d490-art-163060.htm

Een verbetering of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 23:54 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:52:
heb je gelijk in... ik ben zo een beetje de hele avond aan het proberen geweest, maar zelfs met PS3 games is het beeld niet vloeiend. Je ziet met fifa bijvoorbeeld, dat het scherm flikkert als je aan het spelen bent. Mijn vorige LCD (82cm) hd Ready ook van LG was een stuk vloeiender... Snap er geen knars meer van.. Nieuwe HDMI kabel gekocht (1.4) high speed, maar ook geen verschil.
Zit nu een uurtje te Googlen en lees alleen maar dat plasma 'het' middel is voor games en dat plasma 'het' toestel is met de meest vloeiende films, nou dus niet. Ik denk dat ik hem terug breng (mag tot 14 dagen), wat zouden jullie mij adviseren in ongeveer dezelfde prijsklasse (wil graag 3d behouden).

Een FULL HD plasma levert dat vloeiender beelden op?
Had deze 2 gezien....

http://www.plasma-discoun...lg-50pz250-art-162974.htm

http://www.plasma-discoun...g-ps51d490-art-163060.htm

Een verbetering of niet?
Wat ik jou aanraad, is naar de winkel zelf te gaan en niet online bestellen. Direct onder eigen ogen zien:

1. 3D demo vragen, dat je het live wilt zien.
2. Je ziet meteen of het beeld goed genoeg is voor jou
3. Je koopt iets op garant, dat houd in dat je dus met eigen ogen en ervaring iets koopt waarvan je zeker bent.

Online kijken en reviews lezen met Tv's is leuk en aardig, maar je schiet er niks mee op als het gaat om beeld kwaliteit. Het zijn jouw ogen en jouw hersenen die het 3D ook moet verwerken. Tevens, niemand kan voor jou keuren welk beeld goed is in "jouw ogen".

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mensen, stop met reageren. De TS vraagt echt van alles in het wilde weg, en lijkt werkelijk geen idee te hebben waar 'ie over praat.
Pagina: 1