Toon posts:

[Mac OS X Lion] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Nou, jammer zeg. Had je zoveel zin in Mac OS X Lion, werkt het niet op je Macbook Pro 15' spring 2010.

Het probleem:

Netjes Lion gedownload vanaf de App Store, geinstalleerd. Na de installatie moet hij herstarten, dan begint het probleem. Hij blijft hangen bij het witte scherm, met het zwarte appeltje en het laadrondje, ik maar wachten en wachten. Helemaal niks. Uitgedrukt, hergestart, weer hetzelfde probleem. Dan maar de SnowLeo DVD erin, Backup teruggezet, nu functioneerd hij weer naar behoren. Maar ik wil zo graag Lion!

Wat ik al geprobeerd heb:

- Schijfhulpprogramma op mijn Macintosh HD
- Backup teruggezet
- Naar de MaxMe geweest -> die vertelde me iets over partities, en machtegingen. Aangezien ik geen partities heb, is dat bij mij niet van toepassing.

Eetdit: Misschien helpt het als ik eerst mijn Macintosh HD volledig wis, daarna Lion erop zet, en dan mijn backup van SnowLeo erover, maar gaat Lion dan niet weg?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 09:37
Probeer eens via het Schijfhulpprogramma van Snow Leopard eens je
harddisk te scannen en te laten repareren:
-controleer schijfbevoegdheden
-conroleer schijf

(indien nodig ook de herstel actie uit laten voeren).
Hier draait Lion als een speer op een MBP13 uit 2009...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NielsTn schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:32:
Probeer eens via het Schijfhulpprogramma van Snow Leopard eens je
harddisk te scannen en te laten repareren:
-controleer schijfbevoegdheden
-conroleer schijf

(indien nodig ook de herstel actie uit laten voeren).
Hier draait Lion als een speer op een MBP13 uit 2009...
Al gedaan, kwamen wel een paar fouten uit bij schijfbevoegdheden, maar het veranderde niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 19:48
Ik heb het zelfde probleem gehad als ik je omschrijving zo lees.
Hoe lang heb je gewacht tijdens het opstarten? Het duurde bij mij minimaal 5 minuten voordat het laadscherm met het Apple logo veranderd in een volledig wit scherm.

Als ik vervolgens de power knop in drukte ging hij netjes in slaapstand. Ik dacht dat alles weer goed werkte. Maar na het "wakker" maken van mijn iMac zag ik het login scherm, alleen kon niets invoeren of aan klikken.

Tijdens het verbose opstarten (V indrukken tijdens booten) zag ik de volgende foutmelding meerdere keren voorbij komen.
code:
1
AppleUSBHubPort[0xffffff800bbe3200]::FatalError - Port 2 of Hub at 0xfd130000 reported error 0xe00002c0 while doing setting port power

Dit heb ik opgelost door alle USB apparatuur (behalve toetsenbord en muis) te verwijderen. Vervolgens de SMC en PRAM gereset en vervolgens kon ik gewoon weer opstarten.
Ik heb nu alle apparatuur weer aangesloten en het werkt tot nu toe probleemloos.

Installeer Lion dus gewoon en start vervolgens op in Verbose mode. Laat even weten of je de zelfde foutmelding tegen komt...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:39:
Ik heb het zelfde probleem gehad als ik je omschrijving zo lees.
Hoe lang heb je gewacht tijdens het opstarten? Het duurde bij mij minimaal 5 minuten voordat het laadscherm met het Apple logo veranderd in een volledig wit scherm.

Als ik vervolgens de power knop in drukte ging hij netjes in slaapstand. Ik dacht dat alles weer goed werkte. Maar na het "wakker" maken van mijn iMac zag ik het login scherm, alleen kon niets invoeren of aan klikken.

Tijdens het verbose opstarten (V indrukken tijdens booten) zag ik de volgende foutmelding meerdere keren voorbij komen.
code:
1
AppleUSBHubPort[0xffffff800bbe3200]::FatalError - Port 2 of Hub at 0xfd130000 reported error 0xe00002c0 while doing setting port power

Dit heb ik opgelost door alle USB apparatuur (behalve toetsenbord en muis) te verwijderen. Vervolgens de SMC en PRAM gereset en vervolgens kon ik gewoon weer opstarten.
Ik heb nu alle apparatuur weer aangesloten en het werkt tot nu toe probleemloos.

Installeer Lion dus gewoon en start vervolgens op in Verbose mode. Laat even weten of je de zelfde foutmelding tegen komt...
Okee, hartelijk dank. Ik zal je zo snel mogelijk verwittingen, als het gelukt is, of natuurlijk niet gelukt!

Update: een rare error dat hij de /var/db/BootCache.playlist niet kan vinden, op internet gezocht maar niemand heeft nog een oplossing! x en safe-mode werkt ook niet!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:54:
[...]

Okee, hartelijk dank. Ik zal je zo snel mogelijk verwittingen, als het gelukt is, of natuurlijk niet gelukt!

Update: een rare error dat hij de /var/db/BootCache.playlist niet kan vinden, op internet gezocht maar niemand heeft nog een oplossing! x en safe-mode werkt ook niet!
En als je het installatie-bestand opnieuw download? Je hebt kans dat daar het probleem in zit.. ;)

En had je alle software-updates in OSX Snow Leo ook gedaan? (updates tot en met woensdag)
Pagina: 1