[WORD 2010] document zowel als katern als normaal afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 20:50
Dag,

ik zou graag een documenten afdrukken als katern (waarbij 1 pagina dus een half A4'tje inneemt en de bundel samen kan gevouwen worden tot een mooi boekje) en als gewone afdruk (waarbij 1 pagina een volledig A4'tje inneemt). Het is me nog niet gelukt dit op een elegante manier te doen. Als ik het document opbouw als katern en dan naar gewone afdruk verzet is alle tekst natuurlijk te klein, marges verkeerd, figuren te klein, ... Omgekeerd als is het document opbouw als A4 en dan omzet naar kater is alles natuurlijk te groot. Wie weet de oplossing zodat ik niet alles hoef aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
Wat voor printer gebruik je? Als je geluk hebt kan je in de printerinstellingen kiezen om af te drukken als boekje. Dan kan je hem gewoon opzetten als A4 en deze 2x printen lijkt mij. 1x normaal en 1x als boekje.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
hp deskjet 6980 en photosmart c5100. Bij beide is deze optie niet te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Voor dit soort dingen maak ik altijd een PDF van het 'origineel', dus alles gewoon A4.
En dan maak ik in InDesign een 'montage' van liggende A4'tjes, waarbij ik op het eerste spread pagina 24 en pagina 1 als A5-jes importeer. (bij 24 pagina's).
dus
spread 1: pag 24 - pag 1
spread 2: pag 2 - pag 23
en zo verder tot spread 12: pag 12 - pag 13.

Dit klinkt als veel werk, maar heb je zo gedaan, je dupliceert steeds een spread, en dan pas je de koppeling aan.

Dit is ook interessant!

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 22-07-2011 13:59 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Ik heb nog iets makkelijker gevonden! opslaan als PDF en dan kan je in acrobat reader selecteren: afdrukken als boek!
bedankt voor de hulp!