Aankoop 2e hands Minipods

Pagina: 1
Acties:

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 06:46
Wellicht kennen jullie ze; de Scandyna Minipods. Vroeger niet van Scandyna, maar van Blueroom.

Ik ga vanavond kijken bij een 2ehands setje van deze speakers (nieuw nu 350 euro per stuk). Ze komen uit 2003, en los van wat krasjes op de kast, helemaal in orde. Het zijn dus in dit geval de Blueroom versies, die volgens de verkoper beter zouden zijn dan de Scandyna's wegens betere materialen (kevlar?).

De verkoper vraagt er 250 euro voor als zijnde zijn uiterste prijs, is dat reeel?

Nu ben ik nieuw in het 'hifi' wereldje...en zit ik met de vraag waar ik op moet letten met 2ehands speakers, wat is het risico wat ik loop?

Wat is uberhaupt het effect van 'leeftijd' op een speaker?

[ Voor 11% gewijzigd door Ferdyvw op 21-07-2011 14:49 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Luister of de tweeters zijn opgeblazen en voel/luister of de woofers aanlopen. Na ongeveer 10 jaar kunnen de elco's in luidsprekers uitdrogen, die moet je dan vervangen (kost een paar euro en is voor een tweaker wel te doen).

En luister gewoon of je ze mooi vindt klinken. Zonee, andere kopen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door TBTL op 21-07-2011 15:33 ]

• Ferdyvw
De elco's?

En het eventuele aanlopen van een woofer, merk ik door hem voorzichting in te duwen?

Al zijn ze opgeblazen, dan zou ik dat gelijk moeten horen lijkt me.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Ferdyvw schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:06:
De elco's?

En het eventuele aanlopen van een woofer, merk ik door hem voorzichting in te duwen?

Al zijn ze opgeblazen, dan zou ik dat gelijk moeten horen lijkt me.
Elco's zijn gepoolde Condensatoren. Dit zijn passieve electrische compontenten die een chemisch deel bevatten wat dus uit kan drogen :). De Elco's zijn van de hoog/laag/midden filters. Als die uitdrogen kan je ze dus heel makkelijk zelf vervangen als je een beetje kaas hebt gegeten van solderen :).

gewoon nee.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar ze zijn meestal wel iets duurder dan een paar dukos.

Verwijderd

Dat zelf vervangen van condensatoren gaat denk ik bij MInipods niet echt op, ze zijn niet dichtgeschroefd maar dichtgeklikt. Ik zou ze zelf niet durven open te maken, ik zou veel te bang zijn voor beschadigingen.

Ohja, een nieuwe Scandyna heeft ook Kevlar conussen, kan je weer gebruiken om je onderhandelingspositie te versterken ;)

• Ferdyvw
Zo, heb ze gekocht..slotje graag! :P
Pagina: 1